Kukaan paskantanut synnytyspöydälle?
Kommentit (22)
Itsestäni en tiedä. Ehkä? Ei se kätilö asialla ainakaan retostellut, jos näin pääsi käymään.
Se on aika primitiivistä hommaa, se synnytys. Siinä pienet kikkareet paljon paina.
molemmissa synnytyksissa huoneessa oli sänky
ja molemmat kerrat pyysin jakkaran ja myös synnytin sen päällä.
ja ei tullut paskaa ei. Suolisto tyhjensi itseään ihan synnytyksen alkuminuuteilla eli ensimmäisten supistuksien jälkeen
ja lapsi haisikin sitten aika hyvältä :-)rakas lapsi silti, ensihetkestä alkaen!
ja kätilö vielä oikein mainitsi asiasta, kun kävi seuraavana päivänä synnytystä läpi. Nauratti oikein, että sekö se nyt oli oleellista, että paskat ei tullu...
itellä tuli myös pikku kikkareita, huomasin siitä kun kätilö kohteliaasti pyyhki pyllyn! ;D
Suolen tyhjeneminen kuuluu osana synnytystä, jos se ei tapahdu ennen ponnistusvaihetta niin viimeistään syntyvän lapsen pää painaa ulosteen suolesta pihalle.
Ja se todellakin on ihan normaalia eikä siinä ole mitään hävettävää!
Synnyttäjän alle laitetaan aina liina, jota vaihdetaan sitä mukaa kun tarve tulee. Ei se kikkare siihen pöydälle jää lillumaan, vaan lentää liinan sisällä roskiin välittömästi! :)
Ekassa varsinkin joo. Tokassa onneksi suoli tyhjeni itsekseen ennen synnytystä ja epäilen ettei silloin tullut. Kyllä itse sen ainakin ekalla kerralla huomasinkin.
Ennen ekaa synnytystä yökötti pelkkä ajatuskin, mutta kummasti siinä tilanteessa tahtoo vaan muksun pihalle :)
mutta minulle laitettiin sairaalaan mennessä peräruiske jonka jälkeen istuinkin sitten puoli tuntia vessassa eikä siinä kyllä jäänyt suoleen mitään mikä olisi ponnistamisen ohella ulos tullut :D
ehdin saamaan vesiperäruiskeen..
Tokassa kyllä..
Mutta jokainen kätilö on varmasti useasti sen nähnyt :D Joten mitä sitten... näkee ne paljon pahempaakin :D
en pohtinut asiaa siinä vaiheessa. Ei kukaan ainakaan mitään maininnut. :D
:D vide että HÄVETTI! Ihan kamala haju ja sitä tavaraa vaan tuli ja tuli, vastavalmistunut kätilökin pyöritteli silmiään. Mieskin siinä kerkesi kommentoimaan että no tuo ei ainakaan ollut se vauva!
Tokasta suoli tyhjeni itsestään ennen epiduraalia, onneksi :)
Ainoastaan yksi mun kavereista on kertonut, ja hyvä niin koska asia ei sitten tullut itselle yllätyksenä.
pitkin lattioita lampaan papanoita ja ne haisi kun laittoivat juoksentelemaan ympäri huonetta tyyvär kun ei meinannut millään laskeutua tarpeeksi :)))) hävetti vaan jälkeenpäin nauratti... miesrukka oli tukehtua
pitkin lattioita lampaan papanoita ja ne haisi kun laittoivat juoksentelemaan ympäri huonetta tyyvär kun ei meinannut millään laskeutua tarpeeksi :)))) hävetti vaan jälkeenpäin nauratti... miesrukka oli tukehtua
T:18
että todella monella tulee kakka ja siksi ihmetyttikin kovin paljon kun synnytyssairaalan tutustumis kierroksella joku asiasta kysyi niin kätilö sanoi ettei ole moiseen törmännyt koko 6 vuotisen uransa aikana. Hyvä tuuri on hällä sitten täytynyt käydä.
sairaalaan lähtöä tyhjeni suoli,mut en sit tiedä oisko sinne sängylle tullut vielä jotain..ei ainakaan kommenttia tullu siihen suuntaan.
En kyllä itse huomannut, mutta mies kertoi:)
Eiköhän ole ihan tavallista.