Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko vauva-arki olla ihanaa?

Vierailija
11.10.2009 |

En ole kuullut mitään muuta kuin valitusta vauva-arjesta. Kaikki varoittavat, että kauheaa, raskasta, masentavaa ja uuvuttavaa tulee olemaan. Pelkään jo valmiiksi ihan kamalasti tulevaa. Onko siinä mitään ihanaa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tää eka vuosi on ollut lähes pelkkää ihanuutta. On ihana herätä aamulla, kun pikkuinen ryömii mun kainaloon, juttelee omalla vauvakielellään ja silittää hiuksia. Ihana pakata lapsi rattaisiin ja lähteä aamuvarhaisella kävelylle ilman hoppua mihinkään, ja miettiä että mitähän sitä tänään tehtäis. Ihana esitellä lapselle tätä mielenkiintoista ja ihmeellistä maailmaa, laulaa ja tanssia yhdessä, hassutella ja olla tukena ja turvana. Lapsi on minulle ja miehelleni elämämme suurin ilon ja onnen lähde. En ole ikinä tiennyt, että toista ihmistä voi rakastaa niin paljon, että henki meinaa salpautua ja kyyneleet nousta silmiin kesken arkipäivänkin, kun katselee omaa lastaan.

Meillä lapsi on nukkunut ja syönyt tavallisesti. Olin väsynyt, joo, mut olen ollut väsynyt ennenkin. Ei siinä mitään uutta ollut. Lapseni on terve ja iloinen, eikä hänen hoitamisensa ole vaikeaa ollut koskaan.

Vierailija
22/24 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen helppo ja perustyytyväinen, lapsi. Mitä nyt ei kunnon päiväunia nukkunut ensimmäisiin kuukausiin.

Kakkonen vaativampi kitisijä, yöt huusi koko vuoden.

Silti nautin molempien vauva-ajasta vaikka kakkosen kanssa olin itsekin todella univelkainen. Se on niin ohikiitävän pieni hetki kun nuo pienet nyytit ovat äidin vauvoja ja kerää sitä luottamusta. Riippuu niin paljon omasta asenteesta. Koittaa vaan nauttia siitäkin että saa keskellä yötä rauhoitella sitä itkevää vauvaa vaikka miten väsyttäisi. Kuitenkin on saanut sellaisen pienen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää syömään ja vaipanvaihdolle. Odottelen malttamattomana koska se vauva oikein herää.

Sitten kun vauva herää niin jutellaan ja jokellellaan. :) Onhan tuo parasta mitä olen elämältä saanut.

Vauva oli se juttu kun aikoinaan mietin mitä on elämän tarkoitus. Elämän tarkoitus on vauvat ja vauvojen tekeminen =)

Vierailija
24/24 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Vauva ei ole hirveän vaikea

-Sulla on kavereita tms. verkostoa, jota voit tavata päivisin

-Uskallat liikkua vauvan kanssa etkä säikähdä mahdollisia huutokohtauksia

-Et stressaa liikaa ja yritä olla liian täydellinen

Mulla oli mukavaa molempien vauvojen kanssa, vaikka molemmat heräilivät pahimmillaan tunnin välein yöllä ja esikoinen oli muutenkin aika vaativa. Kannattaa hyödyntää sitä, että ihan pienen vauvan kanssa on helppo liikkua kaupungilla. Vauvakin nauttii taatusti, jos saa keikkua mukana vaikka kantoliinassa. Älä kuuntele ohjeita tai mieti, miten asiat kuuluisi tehdä. Vauva kyllä kertoo, jos teet jotain väärin!