Lapseni opettaja, joka on sellainen vastavalmistunut n. 24-vuotias tyttö teitittelee
aina minua. Olen 33-vuotias, joten en mikään ikäloppu, mutta ilmeisesti open silmissä vanha. Oikeasti mielestäni opelle ei ole minkäänlaista sosiaalista tilannetajua vaan on p****n tärkeä nipottaja. Ilmeisesti luulee antavansa kohteliaan ja sivistyneen vaikutelman tms. Olen jopa sanonut, että ei tarvi teititellä mutta jatkaa vaan....
Kommentit (52)
24 v aikuista NAISTA! Hieman kunnioitusta opettajalle, kiitos.
ei asiakkaita.
a musta on ihan ok, että opettaja insistoi käytöstavoista näinkin helpossa jutussa kuin teitittely. Kyllä mäkin odotan, että mua teititellään!
Asiakashan se on aina tavallaan ylempi. AIka jäykkis ope kyllä, en haluaisi moista tiukkista lapselleni.
olikohan tämä nyt hjyymörilla kirjoitettu vai ei... toivottavasti oli :)
Mikset halua olla nainen? Kun kerran olet nainen etkä mikään tyttö. Inhottaa kun ihmiset ei halua olla aikuisia vaan jotain ikiteinejä koko elämänsä.
Sehän vain tarkoittaa nuorta naista ja nykyäänhän palvotaan nuoruutta. Sen sijaan teitittely tarkoottaa vain,joko, että teitittelojä haluaa olla viileän etäinen tai pitää toista vanhana.
Ei ihme että lapset huorittelevat opettajia kuusi-nolla nykyisin jos edes vanhemmat eivät ole sitä mieltä että opettaja on auktoriteetti.
Voi elämäni kevät mitä vanhempia täällä on!
Opettaja on auktoriteetti oppilaita kohtaan, mutta ei vanhempia kohtaan! Vanhemmat maksavat veroillaan opetuksen, ja siten myös opettajan palkan. Opettaja on palveluammatissa, ei missään tarkastajan/päällikön/johtajan ammatissa.
Asiakashan se on aina tavallaan ylempi. AIka jäykkis ope kyllä, en haluaisi moista tiukkista lapselleni.
jos edes vanhemmat eivät ole sitä mieltä että opettaja on auktoriteetti.
Johtuu varmaan siitä että näytän vanhemmalta ja käyttäydyn kypsemmin kuin nykyiset ikiteinit. Ei tulisi mieleenikään pahastua teitittelystä, päinvastoin- mielestäni se on vain hyvä asia että viime aikoina olen saanut kohteliasta palvelua johon kuuluu asiakkaan teitittely. Itse teitittelen myös asiakasta sekä minua vanhempia ja melkein aina saan niitä kuulla negatiivista muminaa, joka taas on itseasiassa sitä huonoa käytöstä.
Niin ja mielestäni minusta tuli rouva lapsen myötä (en ole naimisissa).
Ei kukaan ole niin tyhmä, että tytöttelee 24-vuotiasta aikuista.
Ei ihme että lapset huorittelevat opettajia kuusi-nolla nykyisin jos edes vanhemmat eivät ole sitä mieltä että opettaja on auktoriteetti.
Opettaja on auktoriteetti oppilaita kohtaan, mutta ei vanhempia kohtaan! Vanhemmat maksavat veroillaan opetuksen, ja siten myös opettajan palkan. Opettaja on palveluammatissa, ei missään tarkastajan/päällikön/johtajan ammatissa.
Ja käyttäytyvät sen mukaisesti itsekin.
Varsinaisia curling -vanhempia taas liikenteessa jos ei osata edes opettajan teitittelyä kestää.
AIKUINEN. Nämä ikiteinit eivät varmaan millään ymmärrä sitä, itse haluavat naurettavuuteen asti itseään tytöteltävän.
Johtuu varmaan siitä että näytän vanhemmalta ja käyttäydyn kypsemmin kuin nykyiset ikiteinit. Ei tulisi mieleenikään pahastua teitittelystä, päinvastoin- mielestäni se on vain hyvä asia että viime aikoina olen saanut kohteliasta palvelua johon kuuluu asiakkaan teitittely. Itse teitittelen myös asiakasta sekä minua vanhempia ja melkein aina saan niitä kuulla negatiivista muminaa, joka taas on itseasiassa sitä huonoa käytöstä.
Niin ja mielestäni minusta tuli rouva lapsen myötä (en ole naimisissa).
Mikä siinä on, että naisista tulee ihan kauheita joka-asiasta-mätkättäjiä, kun keski-ikä alkaa lähestymään? Mikään ei enää kelpaa ja huumori kuolee kokonaan? Kuinka teidän miehenne kestävät teitä? Mitenkähän voisin itse välttyä keski-ikäistymiseltä? APUA!!!!!!
Se osoittaa, ettei piittaa toisen toiveista ja sanomisista.
Tarkoittaen sinua ja miestäsi tai koko teidän perhettä. Ei vain sinua.
Itse saatan joskus puhua näin kun tarkoitan jonkun perhettä kokonaisuudessaan tai pariskuntaa. Monet luulee, että teitittelen.
Ensinnäkin:
opettaja EI ole palveluammatissa. Tämä on käsittämätön ajatus, joka kuitenkin nykyään tuntuu oikeuttavan vanhemmilta millaista käytöstä hyvänsä. Juuri tällä väärällä perusteella kuvitellaan, ettei koskaan ole "meidän pikku Petterin" vika, jos tulee huono numero tai koulusta tulee ikävää palautetta. Sehän on vain "opettajan huonoa asiakaspalvelua". Tosiasiassa opettaja on virkamies, jonka auktoriteettia tulisi sekä oppilaan että tämän vanhempien kunnioittaa. Tämä ei tarkoita, etteivätkö välit voisi ja saisi olla mutkattomat, ystävälliset ja helpot - mutta opettajalla on arvonsa.
Entisaikoina maaseudulla tämä totisesti ymmärrettiin. Jos opettaja joutui antamaan Petterille keppiä ja Petteri juoksi kotiin kertomaan saaneensa keppiä, hän todennäköisesti sai isältä keppiä siitä hyvästä, että oli käyttäytynyt koulussa niin huonosti, että opettaja oli joutunut antamaan rangaistuksen. Tämä kärjistäen, mutta ymmärrättekö pointin: vanhemmat ovat opettajan ratkaisujen tukena ja aikuiset näyttäytyvät johdonmukaisena kollektiivina sen sijaan, että Petteri saisi ristiriitaisia signaaleja siitä, mikä on sopivaa käytöstä. Kun nykypäivän Petteri saa opettajalta rangaistuksen (jälki-istuntoa) ja juoksee kotiin kertomaan siitä, vanhemmat suuttuvat OPETTAJALLE, soittavat huorittelupuhelun, haukkuvat open Petterin kuullen kaikille tutuilleen ja murentavat näin opettajalta viimeisenkin auktoriteetin - sekä antavat mallin todella huonosta käytöksestä.
Toiseksi:
on lapsellista närkästyä teitittelystä. Minä teitittelen luonnostani itseäni vanhempia tai vieraita ihmisiä, enkä missään tapauksessa loukatakseni. Tarkoitus on täysin päinvastainen. On pikkumaista ja itsekeskeistä loukkaantua asiasta, joka on tarkoitettu kohteliaisuudeksi. Kasvakaa nyt aikuisiksi - minusta olisi noloa 35-vuotiaana tulla kutsutuksi tytöksi.
oleva jonka tehtävä on miellyttää asiakkaita eli opilaita (tai näiden vanhempia). Jotka eivät luonnollisestikaan ole missään asiakassuhteessa opettajaan. Se, että opettajan palkka tulee verovaroista ei muuta tätä asiaa mihinkään suuntaan.
samassa luokassa siivoojan kanssa.