***ENSKAT uuteen vuoteen 2009!!***
Uusi pino uudelle vuodelle!
Tässä joulukuun juttuja:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Me miehen kans nukuttiin tosi huonosti kun kauheesti paukuttelivat raketteja tässä lähellä. Mä yritin nukkua korvatulppien kanssa. Pitää kyllä Eetun kans mennä päiväunille tänään. Iltapäivällä olis sitten kyläilyä tiedossa.
Onnellista uutta vuotta kaikille!!
hermione ja Eetu 1,3v ja masukki rv25
Kommentit (63)
Jos tässä nyt muutaman rivin ehtisi kirjoittelemaan ennen kuin poitsu herää.
En ole taaskaan ehtinyt kovin hyvin lukemaan teidän kuulumisia joten omaa napaa tulee.
Tonista on tullut oikea pikku vintiö. Koko ajan menossa tai lähinnä riehumassa. Taitaa tosiaan tulla aika riiviö=). Konttaa hirveää vauhtia ja varsinkin jos johonkin kielletään menemästä, lähinnä kanihäkille, niin vauhti vaan kasvaa. Tukea vasten ollaan myös koko ajan nousemassa seisomaan. Eilen käytiin hammashoitajan luona ja ylähampaat ovat ihan kohta puhki.
Muuten arki meillä menee tosi hyvin. Yöt on aika hulinaa kun tuttia pitäisi vähän väliä olla laittamassa takaisin suuhun. Lisäksi möngertää yöllä todella paljon. Omaa tahtoa löytyy ja paljon. Kunnon raivari tulee jos just kanihäkkiin ei anna mennä. Muuten on kyllä tosi kiltti söpöläinen ja vieraskorea.
Lintuja on neljä kuoriutunut. Yksi muna ei varmaankaan ikinä kuoriudu:((. Yksi pienistä alkaa jo jopa näyttää ihan linnulta. Kiva niitä on ollu seurailla kun ei ole mitään pesäpönttöä vaan ovat koko aika näytillä. kovasti joutuu taistelemaan että saisi pidettyä näpit irti niistä... omat siis...
nyt toi yksi heräsi joten kirjoittaminen vaikeutui paljon. mulla on olkapää tulehtunut ja se hieman hankaloittaa myös tätä kirjoittelua. yritän palata vieläloppuviikosta kirjoittelemaan lisää.
katson nyt ihan huvin vuoksi saisinko liitettyä kuvan meidän pikkutipuista...
t. viivioskari ja poitsu 8,5kk
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=3f7cc8e6-e226-11dd-a536-…!
ainakin meidän koneella tuo kuva tuli näkyviin. katsotaan jos vaikka löytyisi tonistakin joku kiva kuva jossakin vaiheessa...
Pitkästä aikaa yritän kuulumisia kirjoitella. Työpäivien jälkeen ei jaksa mitään kirjoitella ja tänään on vaapaapäivällä ollut paljon ohjelmaa. Aamulla heti oli mulla neuvola, sit tuli se uus hella ja sen asentaja. Sittempä alettiinki Eetun kans jo unille ja sit ulkoilemaan ja kasvohoidossakin kerkesin käydä rentoutumassa. Huomenna on vaan iltapäivälle yks juttu, muuten on rauhallisempi päivä tiedossa. Eetulla ikävästi alko nenä vuotamaan nyt iltapäivällä, toivottavasti ei taas nuha tule... Vaikka tiedossahan se oli että loman jälkeen kun hoito alkaa, alkaa taas se nenän vuotaminen.
Mites on alkanut hoito sujumaan kaikilla ketkä oli menossa hoitoon ja siis äipät töihin? Tipun Sienna ja Susannan Saaga? entäs joko Dajmin Pätkiksen hoito on alkanut vai miten se teillä menikään? en nyt kaikkea muista ulkoa mut tulkaahan kertomaan kuulumiset.
Odottelijalla oli ollut matalapainetta, toivottavasti ohimenevää ettei useasti ala vaivaamaan. Tosi ikävää kyllä ettei sulla ole siellä oikein omia kavereita, ne on niin tärkeitä. Mulla ei aikoinaan tänne muuttaessa ollut sosiaalista verkostoa täällä ollenkaan, kaikki jäi etelä-suomeen. Mutta on sitä verkostoa nyt tässä vuosien varrella jo tullut. Tiedän siis millaista sulla on. Sulla viikot jo poksuu 3-kympin paremmalle puolelle =)
Pia-maria, toivottavasti testit on tulleet perille. Raha oli tullut mulle ainakin tilille, kiitokset siitä. Meillä jätettiin iltamaitopullo pois kun Eetu oli vuoden ikäinen, aamumaitopullo jätettiin siis viime viikolla pois. Odottelijan kanssa olitte mietiskelleet tutti-asioita. Mä olin aiemmin sitä mieltä että ennen tän toisen vauvan syntymää olis saatava Eetulta tutti pois mut nyt on mieli vähän muuttunut. Eetulle kun se nukkuessa tuntuu olevan niin tärkeä. Sitten kun siitä alkaa olla enemmän vaivaa kuin hyötyä niin otetaan pois. Viimeistään sillon 2v. Eetu kun itse yleensä yöllä kadonneen tutin löytää, ei tarvii rampata sitä sille suuhun laittamaan. Eikä se muulloin sitä tarvii kuin nukkuessa.
Butterflylle mukavia hetkiä häiden suunnitteluun. Voi kun tulee mieleen omat häät.. Pojatkin on teillä jo kohta vuoden ikäisiä, aika menee kyllä tosi nopeaan.
Gaiolen ja Piiperön kuulumisiakin oli mukava lueskella.
Samoin viivioskarin kuulumisia oli kiva lukea. Lintu- kuva oli söpö! Toivottavasti yöt siellä pian rauhoittuu!
Toivottavasti Mamalla ja Buuffalla on ollut mukavat treffit!!
Tänään tosiaan neuvolassa oli kaikki ok. Vauva mekastaa mahassa tosi kovasti, vilkas kaveri. Töissä oon hyvin jaksanut ja muutenkin nyt menee mukavasti. Toivottavasti Eetu ei vaan tule kipeeksi, sit on taas kuvio sekaisin. Voikaahan kyvin kaikki enskat perheineen!
hermione ja Eetu 1,3v+ ja masukki rv26+6
Missä kaikki enskat luuraa??
Eetulla on nenä vuotanut tänään aika paljon, nukkui kuitenkin viime yön aika hyvin. Tänään päiväunet jäi tosi huonoiksi, jospa yö menis kuitenkin hyvin. Hoitotäti ilmoitti että on kipeä ja varahoitopaikka täys huomenna. Mies onneks pystyy pitämään vapaata huomisen niin on Eetun kans. Oltaishan me varmaan jonnekin outoon päiväkotiin saatu Eetu huomikseks mut ei todellakaan tee mieli viedä noin pientä ihan outoon paikkaan ja vieraille tädeille. Vähentävät sitten kuukausimaksussa kun ollaan itse hoidettu. Toi on kyllä miinusta pph:ssa kun varahoito voi olla eri kuin mikä on sovittu.
Mulla on mahassa niin vastenmielinen pallo-olo että hyi hitto!! ilmaa maha täynnä ja muutenki öklä olo. Ummetus ei vielä onneks vaivaa mut toi ilman kertyminen on kyllä melkein yhtä ikävää.
Seuraavat neljä päivää meneekin sitten taas töiden merkeissä.
Tulkaahan muut kertomaan kuulumisia!
hermione ja Eetu 1,3v+ ja masukki rv27
Ai niin viivioskarin Tonilla on viikonloppuna nimipäivät joten onnitteluja paljon!!
Hermione: Toni kiittää onnitteluista! Äiti olikin jo ehtinyt unohtaa vaikka alkuviikosta olikin asiasta puhetta... Sattuuhan näitä...
Toni meneekin huomenna hoitoon kun mä lähden viettämään "laatuaikaa", isäni kanssa tosin. En viitsi ottaa poikaa mukaan tonne ulos koko päiväksi kun olisi kurjaa vaihtaa vaipat ulkona ja syöyyää pakkasen jäähdyttämää ruokaa. Lisäksi kun olkapää vieläkin kipeä niin en pystyisi edes kantamaan koko päivää sylissä. hitto, en tiedä mikä siinä on et aina kun istun koneelle niin poju herää.
vilkutuksin toni ja viivioskari
onnittelut vielä kaikille joilla tulee kuukausia täyteen. muutamilla oli taas 1v synttärit jokin aika sitten, onnittelut myös heille!
Mitenkäs meidän töihin palaajilla on arki alkanut? Ja lapsilla hoito? Varmasti kiirettä pitelee ja aikansa menee totutellessa uudenlaiseen arkeen.
HERMIONE tuttua toi ilman kertyminen... Mut ei täälläkään vielä onneks ummetusta. Se tosiaan on pph:n huono puoli, toi sijaishoito. Pitää vaan toivoa että on hoitsu joka sairastaa vähän. Mut onhan aina lomat sun muut. Toivottavasti Eetun yö sujuu hyvin eikä tule enempää kipeäks. Viikot tosiaan paukkuu jo pitkällä. Nyt vasta tän vuoden puolella oon heränny tajuamaan et meille on ihan kohta tulossa vauva! Jotenki aikasemmin on vaan ajatellu et onhan siihen vielä aikaa...
On mulla matalapaine jo helpottanu, sitä aina ajoittain tulee kun tulee ikävä ystäviä. Mut kokoajan harvemmin. Ja nyt oon löytäny tästä jo semmosia hyvänpäiväntuttuja läheltä, siis semmosia et pysähdytään juttelemaan jos törmätään. Siitä se lähtee... Aikaa se vie kerätä itelleen uutta verkostoa aikuisena, varsinki ku ei ole töissä tai opiskele.
Ja perhekerhojen alkaminen piristi kummasti mieltä, näkee ihmisiä. Muitakin kun miehen!
GAIOLEn ja Piiperön kuulumisia oli mukava kuulla! Samoin VIIVIOSKARIN ja Tonin. Viivioskarille mukavaa laatuaikaa. Mä en saa auki kuvaa teidän linnuista. : (
Tutista; mä luulen et meilläkään ei vielä aleta siitä luopumaan. Miehellä olis enempi hätä saada pojalta pois mut ite en oikein jaksa ruveta siihen hommaan. Ja varsinki ku tutti on meilläki yöaikaan tärkee ja muutenki unilla. On niin helppo laitta Eemilille tutti suuhun, halia hetki ja nostaa sänkyyn, vielä toinen tutti käteen ja sinne jää nukkumaan. Yöllä löytää ite tutin, tai meillä on sängyssä vissiin neljä tuttia niin aina joku osuu käteen. : ) Muuten sitä ei sitten käytetäkkään. Välillä hakee sängystä mut nyt on jo oppinu ite antamaan pois kun pyydän. tai kysyn et miks sulla on tutti suussa niin antaa pois. Mitäs tuosta stressaamaan, ehtiihän sitä.
Eemilillä oli 1v neuvola, pituutta oli tullu 4,5cm eli nyt on 77cm pitkä. Painoa vaan 90g= 10690g mutta nätisti menee tasapainossa. Paino on ollu tähän saakka se mikä on noussu enempi ja nyt sitte tasaa.
Mulla oli kans samalla neuvola ja kaikki hyvin. Nyt siellä pitääki alkaa ramppaa kahden viikon välein... Sain ajatki valmiiks viikolle 39 asti! 29 päivä mennään valmennusryhmän mukaan tutustumaan synnärille, mä kun en ole täällä synnyttäny. Ihan kiva päästä kattoo mihin sitä on menossa.
Synnyttikö kukaan muuten yksin? Mä oon alkanu miettimään et josko en ottaiskaan miestä mukaan. Jotenki semmonen fiilis etten halua. Mut tää voi kyllä olla ihan jotain raskaushörinää. Muistelen et Eemilin aikaan oli ihan samanlaisia fiiliksiä ja sit kuitenki miehestä oli iso tuki kun vaan oli läsnä. ja tosipaikan tullen ei ollu epäilystäkään ettenkö häntä haluais mukaan. Outoja ajatuksia... Kait sitä pitää jotain raskausomituisuuksia mullakin olla.
Mukavaa viikonloppua kaikille, me ollaan Eemilin kans kahestaan, mies viettää laatuaikaa poikien kanssa kelkkareissulla. Mitä se laatuaika kavereiden kanssa on?? Jotain syötävää?? ; )
Odottelija, Eemil 1v ja masumyllertäjä rv 30+2
Pikaisesti olen käynyt pinoa lukemassa, mutta taitaa taas jäädä kommentoinnit toiseen kertaan...
Buuffalle kiitos treffeistä! Neea oli kyllä mainio, kun syötti Justukselle omaa leipäänsä samoin kuin minä : )
Jjahas, nyt herättiin, eli taitaa jäädä oma napakin vähään...
Ollaan siis kotiuduttu vaarilasta ja pari päivää pitäis vielä olla pojun kans kaksin ennen kuin mieskin kotiutuu omalta reissultaan. Justus on nukkunut aika levottomasti, varmaan osin vieraan paikan takia ja sitten taitaa yläetuhampaatkin olla tuloillaan. Olen sortunut perinteisiin eli tarjoamaan maitoa kerran yössä tai ottamaan viereen, on taas kiva opettaa pois.. ei vaan jaksanut tuolla kylässä huutaa/valvoa kauaa. Mies kyllä pääsee heti tultuaan paikkailemaan poissaoloaan ja minä taidan nukkua sitten pari yötä eri huoneessa : )
Tämä aamu alkoi mukavasti, kun laitoin itselleni aamupalaa pöydälle, kun Justuksen puuro jäähtyi tiskipöydällä. Nostin sitten pojun syöttötuoliin, tarkoituksena siis että syödään yhdessä, ja käännyin nostamaan puuron tiskipöydältä ruokapöydälle. Sen sekunnin aikana Justus oli saanut tabletin reunasta kiinni (yleensä katson huolella ettei yletä) ja vetänyt mun ruuat lattialle. Onni onnettomuudessa, ettei saanut itsensä päälle kuumaa kahvia tai lasinsiruja! Mutta oli siinä siivoaminen ja vieläkin vähän pelottaa, että jos joku lasinsiru onkin jäänyt lattialle, Justus kun syö nykyisin kaikki löytämänsä murut, nukkapallot yms. lattiolta :/
Selvittiin kuitenkin liikenteeseen ja oltiin jumpassa, 6-12 kk ryhmässä kuten syksylläkin. Ohjaaja ehdotti kuitenkin, että mentäisiin jatkossa 1-2-vuotiaiden ryhmään, kun Justuksella on tuo kävely jo niin tuloillaan. Tuohon pienempien ryhmään oli tullut paljon uusia, nuorempia, joten ohjaajan täytyy tietysti mennä heidän ehdoillaan. Saa nähdä, miten ensi kerralla pärjätään taaperoiden kanssa.
Nyt ei enää jaksa poju touhuilla omiaan..
Vilkutukset kaikille! M & J
Hohhoijaa. Taas on viikko hukkunu jonnekin. Kauheesti ollaan oltu menossa koko ajan. Täälä ei kummempia. Neealle tulee uusia sanoja ihan hirmusta vauhtia. Tai siis ei tietenkään sano niitä viä täydellisesti mutta kuitenkin. Piiloleikki on nykyään ihan ykkönen. Menee ite piiloon ja sit pitää tulla etsimään. Uus nappipalapelikin käytiin hommaamassa samalla kun treffattiin mama ja justus. Nyt on sit kerralla 12 palaa. Aiempi 4 palan alko oleen jo niin lälly :)
mamaja justus:
Kiitos vaan itsellenne. Oli oikeen mukava tavata. Otetaan uusiks sit kun pyöritte täälläpäin ja teillä on ylimääräistä aikaa. Malttoko Justus käydä päikkäreille? Varmasti pärjäätte taaperoryhmässä, ja on varmaan justuksellekin mielekkäämpää seurata isompia. Mekin alotettin muskarileikit syksyllä 1-2 vuotiaiden ryhmässä ja pärjättiin ihan hyvin mukana alusta saakka vaikka oltiinkin nuorimpia. Kävely ja juoksuleikeissä kävelytin niin että pidin molemmista käsistä kiinni.
viivioskari:
Harmi mulla ei näy tipujen kuva. No ehkä se näkyy ens kerralla. Oon kyllä joskus nähny undulaatinpoikasia livenä. Ne on aika hassun näkösiä. Onko teidän kani sit vihanen jos siihen menee koskeen? Meilläkin oli kani, mutta jouluttin viemään se piikille elokuussa, kun sille tuli joku syöpäkasvain ja se kasvo ihan mielettomän kokoseks. Meni sit parissa päivässä tosi huonoon kuntoon : ( . Meillä se oli vapaana kokoajan kun oltiin kotona. Ja Neean kanssa tuli hyvin toimeen. Tajus selvästi että Neea on vauva ja käyttäyty sen mukasesti. Vaikka Neea joskus veti korvista tai tarras turkkiin kiinni niin ei tehny mitään. Lähti vaan pois. Jos mä olisin sitä härnänny sillain,niin varmaan ois murahtanu ja ehkä koittany näykätä. Alkuun totutettiin niin että kani sai haistella Neea ja Neea kattella kania. Sit loppuvaiheessahan Neea meni jo ite kanin luo.
Pia:
En oo menossa messuille, mutta jos meet sinne, niin ihan mielenkiinnolla kuulisin mitä siä oli.
Odottelija:
Meillä on ainakin kirjaston satutunneilla suositusikä yli 2 vuotilaille. Eli ei olla käyty. Kirjoja oon kyllä käyny lainaamassa ja sit kotona on niitä "luettu" . Itekseni siis luen tarinan läpi ja sit kerron Neealle omin sanoin sellsen stoorin että jaksaa sen seurata. Niin ja sit oon lainanny tietty niitä ns. katselukirjoja.
Hyvä että sulla alkaa matalapaine hellittään. Raskausviikotkin viuhuu jo huimissa luvuissa. Millä viikolla Eemil muuten syntyi? Onko muuten niin että synnytysvalmennusta ei yleensä oo enää tokalla kertaa? Vai onko olemassa joku "kertauskurssi" ; D?
Tutti asioista on ollut puhetta. Meillä en oo pitäny mitään kiirettä tutusta luopumisen kanssa. Tutti on nukkumaan mentäessä tärkee. Ja jos tulee pipi niin se helpottaa siihenkin. Eipä meillä sitä kauheesti muuten mussutetakaan. Viimestään kesällä sit luovutaan siitä.
Buuffa ja Neea 1v4kk
Multa kysyttiin haluanko mennä valmennuksiin. En halunnu. Ja kait se niin onki et valtaosa uudelleen synnyttäjistä jättää väliin. Nyt tää synnytyssaliin tutustuminen on valmennusryhmän mukana. ja siks kun en oo ennen täällä synnyttäny. Sekin kysyttiin haluanko mennä. ja mä ainaki otan sen ns "kertauskurssina" : ))
Eemil synty 41+2, siks oon ihan valmistautunu siihen et ainaki sinne asti mennään.
Meilläki luetaan paljon, omin sanoin kerrottuna ja suoraan kirjoista. Mistään en oo nähny et tääl olis ikäsuositusta satutunneille, on pitäny soittaa kirjastoon ja kysyä, mut se on aina vaan jääny. Kerkeehän tuota myöhemminkin. : ) Siis osalistua niille satutunneille.
Pitäis lähtee nukkumaan, jotenki illat aina venyy ku mies on pois kotoa, ei osaa mennä yksin nukkumaan. Ja sit aamulla väsyttää ku Eemilin kans on noustava.
O
Kaikkee on ollu ja ei vaan oo ehtiny kirjoittelemaan...
Mutta kuulumisia täällä oltiin kaipailtu :)
Minä alotin työt ja S hoidon 7. pv. Hoitopaikka on päiväkoti, jossa on 9 hengen ryhmä. Hoitajia on 2 ja 1 pk-avustaja. Lapset on 1-4v.
Tosi hyvin hoitoon meno on sujunut. Viedessä S itki mut suru loppui ennen kuin ehdin ulos. Parina viime päivänä ei ole edes enää itkeny mut surullinen/loukkaantuneen oloinen kylläkin.Päivät sujuu kuulemma hyvin. Syö tosi reippaasti ja päiväunet on pidentyneet ekan päivän 40 minuutista 2 tuntiin ja eka pissiki oli tullut pottaan perjantaina. Eli koko ajan tuntuu et parempaan suuntaan on menossa. Ja mun mielestä melko nopeasti on sopeutunut. Olin varautunut henkisesti et saattaa mennä pitkään sopeutumisessa.
Illatkin on sujunu kotona mukavasti. Välillä on ollut tosi väsynyt ja kiukutellu mut pääsääntösesti ollaan leikitty ym ihan hyvällä tuulella. Ja yöt on sujunu ihan normaalisti.
Ainoa et ensimmäinen pöpö tuli jo. Viime su kuume nousi 39,2 mut laski nopeasti supolla. Ma S kotona mutta ei ollu enää lämpöä joten tiistaina meni jo hoitoon. Nyt on vielä vähän räkäisen olonen mut ei menoa haittaa.
Imetyksen lopetin vähän ennen joulua. Aloin olla huolissani ettei tytölle kelpaa tavallinen maito jota olin tarjoillut ruuan yhteydessä niinpä yksi ilta päätin et tää on tässä. Mut mut kas kummaa ku seuraavana aamuna laitoin tavallista maitoa nokkamukiin ja lämmitin pikkasen niin neiti joi maidon tyytyväisenä ihan kuin olisi aina juonut maidon mukista. Olin kummissani mutta tyytyväinen että tilanne hoitui helposti. Eikä ole ollut yhtään tissin perään vaikka jo samana iltana käytiin yhdessä suihkussa. Kummallinen tuo lapsen mieli.
1 vuotis synttäreitäkin ollaan ehditty viettää. Kiitos onnitteluista kovasti ja onnea muillekin vuosikkaille!
1 vuotis neuvolassa mitat olivat 76,5 cm ja paino 10kg ja risat.
Sanoja vielä ei tule mutta jonkinlaista tapailua on välillä havaittavissa. Ymmärrystä kyllä on. Omalla kielellään höpöttää välillä kyllä tosi kovasti. Itseä käy vaan naurattamaan kun toinen niin tosissaan höpöttää jotain :)
Parisuhde elämä on täällä vähän mitenhän sen nyt sanois... Kävi tuossa ennen joulua ilmi että 1+1 onkin 3 joten mulla pää on ihan sekaisin. Mies haluais jatkaa yhdessä kovasti ja kai minäkin mut en vaan tiedä. Tässä kun työtkin alkoi nii keskittyy lähinnä arkeen... Ollaan saatu kyllä paljon keskusteltua mut asia pyörii mulla mielessä päivittäin... Et sellasta...
Vilkutuksia ja hyviä vointeja kaikille!!!
S&S 1v (hui enää ei voi käyttää kk :-o)
Buuffa: Ikävä kun jouduitte lopettamaan kaninne. Inhottavia tuollaiset
kasvaimet=((. Meillä on kolme kania. Kaikki superkilttejä. Eivät pelkää
Tonia ollenkaan, jota ihmettelen. Alkuun olivat ihan pihalla pienen
itkusta mutta nyt tulevat rohkeasti tekemään tuttavuutta ja kerjäämään
silityksiä sekä nuuskuttamaan toista. Kaikki kolme on vapaana päivät
pitkät kun en millään raaski laittaa häkkiin (paiti hätätapauksissa).
Ihan kiltisti ovat, mitä nyt tekivät pesän vanhaan sohvaan=). Kun häkki
on koko ajan auki niin TonBuuffa: Ikävä kun jouduitte lopettamaan
kaninne. Inhottavia tuollaiset kasvaimet=((. Meillä on kolme kania.
Kaikki superkilttejä. Eivät pelkää Tonia ollenkaan, jota ihmettelen.
Alkuun olivat i tietty tahtoisi mennä häkkiin (sisälle asti) syömään
heiniä ja puruja. Kovasti kyllä yritämme opettaa ettei häkkiin saa mennä
mutta ehkä sitten jonain päivänä tämä myös opitaan:). Kaninhäkki
taitaakin tällä hetkellä olla meillä ainut paikka johon on ehdoton
kielto mennä. Yritän liittää kanien kuvan mukaan, jos se vaikka näkyisi.
Toi tipujen kuva on pari kertaa mullakin jääny näkymättä mutta välillä
toimii.
Ensiviikkoon T: Toni & Viivioskari
Eipä millään meinaa suostua lähettämään. Katotaan vaan niin tää tuleekin
sit 10 kertaa...
pitämässä pinoa pinnalla. : )
Kiva kuulla SUSANNASTA ja Saagasta pitkästä aikaa. kaikki uutiset ei vaan ollu mukavia, voimia kovasti!! Tilanne mitä ei toivois kenellekkään, varsinkaan kun on lapsikin siinä mukana. kahden aikuisen välit olis aina helpompi setviä suuntaan tai toiseen. Tsemppiä!!!
Kiva että Saaga on sopeutunu hyvin hoitoon.
MAMAJAJUSTUS ne on niin nopeita noi pikkuset, onneks justus ei saanu kahvia päälleen. Mies vaan hommiin kun palaa reisusta. Mä olen ollu viikonlopun kaksin Eemilin kans ja tää päivä on ollu pelkkää kiukuttelua ja pahantekoa. Mies tosiaan pääsee hommiin kunhan kotiutuu.
VIIVIOSKARILLA on söpöjä pupuja. Lintujen kuva ei mulla näy vieläkään. Se on kumma miten kaikki kielletty vetää puoleensa ku mangeetti. Mullaki oli pupu joskus sinkkuaikoina. Semmonen luppakorva malli. : ) Oli ku pikkunen koira. Aina vapaana ja kaikessa mukana.
Me täällä odotellaan kuumeisesti meneekö asuntotarjous läpi vai ei.
Noniin, eipä tuo lapsi sitten nukukkaan. Ollu rytmi ihan sekasin nyt kaks päivää. Herää aamulla aikasin, päiväunet ihan höpöjä ja sit kiukuttaa!
Eipä auta ku laskee kymmeneen tai sataan... : )
Odottelija rv30+ jotain ja kiukkukärpäsen purema Eemil 1v (luultavammin kuitenki hampaat vaivaa)
Tunnustan, etten ehtinyt edes pinoa lukea läpi, tulin vaan raportoimaan fiiliksiä viimeiseltä hoitovapaapäivältä. Huomenna alkaa siis työt ja sitä myöten Siennan tarhaura ihan tosissaan.
Tämä viikko ollaan oltu tarhassa harjoittelemassa, aamu kahdeksasta suurin piirtein kolmeen iltapäivällä. Sienna on siis nukkunut myös päikkärit siellä. Tosi hyvin on mennyt, perjantaina meni jopa omahoitajan kanssa päikkäreille ihan kiltisti niin että en ollut näköpiirissä. Luottavaisin mielin olen siis tyttöä jättämässä hoitoon.
Uusia taitoja on tullut taas roppakaupalla. Sienna on oppinut syömään melko hyvin itse lusikalla, tosin välillä laittaa myös käsin ruokaa suuhun. Itse yrittää myös kovasti pukea päälleen, melko huonolla menestyksellä, mutta kuitenkin. Tarhassa osaa jo hakea oman vaippansa ja vaatteensa, tietää oman tuolinsa, sänkynsä ja pottansa ja ottaa hyvin kontaktia hoitajiin. Uusia sanoja tulee nyt ihan päivittäin (uusimpia esim. "pomppii", "panda", "tossut", "häntä" ja "oi-joi"). Nyt odotellaan, milloin ruotsinkielisiä sanoja tulee enemmän, mutta veikkaisin, ettei siihen mene kauaa kun tarhassa puhutaan vain ruotsia.
Perjantaina tarhassa on henkilökunnan koulutuspäivä ja lafka on kiinni. Siennalle olisi hommattu korvaava hoitopaikka jostain muualta, mutta sain pomoltani luvan pitää vapaapäivän ja jään tytön kanssa kotiin. Tuntuisi kamalalta viedä se neljän tarhapäivän jälkeen johonkin ihan vieraaseen paikkaan. Onneksi mulla on ymmärtäväinen pomo.
Töille en ole omistanut ajatustakaan, olen keskittynyt vaan Siennan saamiseen tarhauralle. Kai pitäisi huomenna sitten kääntää aivot uuteen asentoon ja liittyä taas aikuisten maailmaan. Tosi kiva mennä töihin, mutta tuntuu vielä ihan epätodelliselta. Yllättävän hyvin viihdyin kyllä kotonakin, varsinkin sen jälkeen, kun mies palasi kotimaahan.
Yritän palailla ensi viikolla kertomaan, miten meillä lähtee tarhassa sujumaan. Mukavaa viikkoa kaikille!
Tipu & Sienna 1v4kk
Pikkusen kuulumisia täältäkin päin: aika meinaa olla toden totta kortilla. Töissä on ollut kiirettä, kun vuodenvaihde työllisti ja uutta projektia pukkaa. Pätkis aloitti hoidon maanantaina pph:lla: ennätti olla ma ja ti siellä, kun sitten flunssa iski. Ke ja to sairasti isin kanssa kotona (mieskin sairasti) ja pe kuumetta ei enää ollut, joten palasi hoitoon. Ihan on kivasti lähtenyt hoito sujumaan, reippaaksi hoitaja kehui tyttöä. Hyvin silloin ma ja ti oli syönyt ja nukkunut päikkärit ja tutusteli kahteen muuhun lapseen (1 v 8 kk ja 2 v tytöt: ihana olisi olla "kärpäsenä katossa" näkemässä mitä touhuavat :) ). Pe sitten osaksi varmaan flunssan takia oli vähän itkuinen ollut eikä ruokakaan oikein maittanut.
Muutama kommentti, katotaan mitä ehdin...
SUSANNA: Kiva kuulla teistäkin ja varsinkin muidenkin kokemuksia hoidon aloittamisesta. Kiva, että on hyvin lähtenyt käyntiin. Meillä myös välillä meinataan illalla kotona kiukutella, mutta eiköhän se ole ihan normaalia? Saagalle vielä 1v onnitteluja, en muista olenko onnitellut! Muut kuulumiset teillä ei sitten ollutkaan niin hyviä, jaksamista toivon siulle... ikävä juttu, toivottavasti saatte asiat sovittua puoleen tai toiseen. Toivottavasti siulla on tukenasi joku ystävä, jonka kanssa jutella?
ODOTTELIJA: Hui, missäs vaiheessa sie noin mahtavat rv:t oot saanut kasaan? :) Onko mennyt hyvin odotus? Hyvä, että siellä matalapaine helpottaa. Miulla on vähän sama tilanne, että olen muualta muuttanut tänne, joten tuttavapiiri varsinkin alkuun koostui lähinnä miehen sukulaisista. Työkaveritkin on kaupungissa (käyn siis lähikaupungissa töissä) ja omat sukulaiset ja ystävät kaukana. No, kyllähän tässä pikkuhiljaa just tuollasia hyvän päivän tuttuja on alkanut tulla. Otahan kuitenkin se mies mukaan synnärille, jos viimeksikin ollut tukena ; )
VIIVIOSKARI: Jännän näköisiä otuksia nuo poikaset! Kanien kuva ei miulla valitettavasti näkynyt. Vilkas poitsu tuo Toni taitaa olla? Pätkis kans välillä on sellainen, että nauraa vaan äipän kielloille ja tekee just jotain kiellettyä kymmenen kertaa perä jälkeen ja sitten lopulta heittäytyy mahalleen kiukkuamaan ja itkemään. Mutta vieraiden nähdenhän hän ei ikinä näin tee...
MAMAJAJUSTUS: Siellä vierailtu vaarilassa, niinhän se tahtoo olla että "borta bra, hemma bäst" eli jospa ne omassa tutussa sängyssä taas ne yöunetkin palaisi. Pätkiksen unet oli kans joulukyläilyn aikaan ihan sekaisin, mutta kotona nukkui sitten heti eka yönä ihan normaalisti. Lapsilla on kyllä nopeat näpit, onneksi ei käynyt kuinkaan. Kyselit meninkö vanhaan vai uuteen työpaikkaan: ihan uudessa aloitin, vanha työ oli määräaikainen ja soppari loppui äippäloman aikaan. Nyt tosin olis entisessäkin ollut taas kuulemma töitä... Mutta tämä nykyinen on vakituinen, joten enpä nyt ala vaihtamaan :)
HERMIONE: Kiitos huhuiluista: Pätkiksen hoitokuulumiset tuossa viestin alussa. Tuliko Eetu kipeeksi, toivottavasti ei?
TIPU: Hyvää ekaa työpäivää! Kokemuksesta voin kertoa, että kyllähän se aika hassulle tuntui palata "aikuisten" maailmaan : ) Ihanaa, että Sienna näyttää viihtyvän tarhassa, tulehan sit kertoilemaan kuulumisia ensi viikolla, miten sujuu.
Nyt pitää käydä vähän naamakirjailemassa ja sittenpä tuo typykkä varmaan heräileekin. Paljon olis ollut vielä kommentoitavaa, mutta toivottelenpa kaikille muille nyt tasapuolisesti kivaa sunnuntaita!
Dajm + Pätkis 1 v 1 kk
Gaiole, joo meillä on kans häät tulossa kesällä.
Viivioskari, sustahan on tullu oikein lintujen kasvattaja! Kiva varmaan seurata tipuja, harvoin pääsee noin läheltä seuraileen lisääntymisprosessia. Onhan ne aika hassun näkösiä vielä. :) Toivottavasti olkapää paranee nopeesti. Oliko teillä isäs kanssa mukava päivä?
Hermione oli päässy kasvihoitoon, ihanaa. Munkin pitäis varata aika mut enpä oo saanu aikaseks. Selviskö Eetu ilman nuhaa? Kiitos vaan, tuli testit perille. En oo vielä päässy kokeileen. Koitahan päästä ilmasta eroon. :)
Odottelija, meillä oli mies mukana synnytyksessä, mutta oon kyllä sen jälkeen ollu vahvasti sitä mieltä että seuraavaan ei tartte tulla. Kuorsas nimittäin niin lahjakkaasti KOKO sen ajan kun mä pyörin tuskissani, enemmän vaan ärsytti sen paikalla olo. Heräs siinä vaiheessa kun pojalla oli jo pää ulkona. Peukkuja asuntotarjoukseen!
MamaJaJustus, Pötkökin tulee viereen joka yö. Oon miettiny kaikkea mahdollista millä sen sais pysymään omassa sängyssä kun sinne kerta illalla nukahtaakin tosi hyvin, mutta ei. Pari kertaa oon antanu vaan huudella siellä ja käyny välillä tietty kattomassa, mutta siinä vaiheessa kun neljän tunnin jälkeen ei edistystä, oon luovuttanu. Enpä oo siitä enää liiemmin stressiä ottanu, tulkoon sitten meijän väliin. Ehkä aikanaan tajuaa että omassa sängyssä olis enemmän tilaa pyöriä.
Susanna, kiva kuulla että Saagalla on alkanu hoitoura noin hyvin. Kyllähän toi sairastelu lisääntyy kummasti kun alottaa hoidon. Toivottavasti ei tuu usein pöpöjä! Miehelläs on sitten ollu aikamoinen pommi sulle. Toivottavasti pääsette asiassa johonkin ratkaisuun. Kyllä tollanen asia pyöriikin mielessä ihan väkisin Paljon jaksuhaleja!!
Tipu, lupaavalta kyllä kuulostaa Siennan tarhassa. Toivottavasti jatkuukin hyvin ja viihdyt itsekin töissä.
Kiva kuulla myös Dajmin ja Pätkiksen uusista tuulista.
Mä olisin saanu töitä. Kerettiin käydä Pötkön kanssa jo tutustumassa kerran hoitopaikassa, mutta sitten viikonlopun aikana juteltiin miehen kanssa vaihtoehtoja ja päädyttiin siihen että josko vielä hetken yritettäis tulla toimeen näillä tuloilla. Mä teen kuitenkin osan viikosta töitä sillai että mies hoitaa poikaa viikonloppuna ja mummot viikolla mahdollisuuksiensa mukaan. Ja osan töistä voin tehdä kotona. Niin ei tartte viedä Pötköö vielä hoitoon kun en ollenkaan haluais. Oli se tutustumisreissukin jo mulle henkisesti tosi raskas. Jotenkin tuntuis helpommalta viedä hoitoon sitten kun osaa kävellä ja sanoo ees muutaman sanan. Hoitopaikassa olis saanu nukkua 2 tuntia päikkäreitä, mikä ei olis kyllä riittäny Pötkölle. Muuten hoitopaikka oli ihanteellinen ja hoitajat ihania ja varmasti ammattitaitoisia. Syksyllä olis sitten tarkoitus ottaa uusiks. "Melkein tuleva pomo" ymmärsi asian tosi hyvin ja sano että katotaan sitä työpaikkaa sitten myöhemmin. Eli mahdollisesti jos heillä on tarve, pääsisin sitten syksyllä sinne. :)
Mutta nyt tästä romaanista telkkarin pariin.
Pia ja Pötkö 1v 1kk
Pakko tulla avautumaan... Olis ollu kiva osallistua treffeille mut ei vaan jaksanu. Alkaa olemaan aika stressantunu olo.
Eli: Kun muutettiin vuosi sitten, tämä alue oli aika rauhallinen, työläiskaupunginosa. Pari kuukautta sitten kaikki muuttui. Huomasin yksi päivä et meidän talossa on poliisit käymässä ja jotain kamoja kantavat autoon. Pari päivää myöhemmin vahvistui että muutama kasvi takavarikoitiin ja tyyppi pidätettiin. Nyt joulusta lähtien kytät käy useita kertoja viikossa meidän talossa. Parhaimpina päivinä jopa kaksikin kertaa. Kukaan ei tiedä mistään mitään. Kaikki kyllä tietävät missä asunnossa. Huumeiden takia. On tosi stressaavaa kun ei tiedä mistään mitään. Kovaäänistä riitelyä, ovien paiskomista, poliisikoirien ääniä jne. Viimeksi tänä aamuna kävi poliisit. Eilenkin kai.Uloslähtö vaunujen kanssa ei ole houkuttelevaa. Koko ajan vaan miettii koska jotain pahempaa esim velkojen perintää... Ovat tuossa meidän alapuolella joten mitä jos sytyttävät kämpän palamaan... Yksin ollessa varmuusketju ovessa ja roinaa oven takana jotta ketkään kutsumattomat ei pääse sisään. Tää alkaa pikkuhijaa ahdistamaan kun tyyppi ei ole kiinniotettuna eikä tiedetä koska saadaan kiinni, yrittävätkö poliisit edes? aina kun ulkoa kuuluu epämääräisiä ääniä tai pakun ääntä, pakko sännätä ikkunaan katsomaan mitä tapahtuu. kiva tuntea itsensä täysin vainoharhaiseksi. onneksi muusta naapurustosta ei viime aikoina ole ollut riesaa. Puukkohippaakaan ei ole kohta vuoteen menty, eikä prätkäkerhon tiloja ratsattu=). menee kohta hermo. muuttaakaan ei huvita kun vielä ei ole sitä omakotitaloa.
kiitos kun sai avautua!
Ja ekana anteeksi oharimme pk-seudun tärskyille.. En edes muistanut ja ehtinyt tulla etukäteen ilmoittamaan tänne, että emme pääse paikalle. Piiperö nimittäin on ollu pian 2 viikkoa kipeänä, ja alkaa mammallakin olla pää sekaisin tästä neljän seinän sisällä oleilusta. Ei sen kummempaa kuin hirveä räkäauti ja yskä ja kuume, mutta Piiperön nokka on niin tukossa, että se vaikuttaa syömiseen ja nukkumiseen oikein kunnolla. Huh huh. Nyt alkaa ehkä hieman näkyä valoa taas tunnelin päässä, jospa tämä tästä.
Oli kiva kuulla, että Saagan hoitoon meno on sujunut noin hienosti. Susannalle tsemppiä paskamaiseen tilanteeseen. Toivottavasti asiat selviävät parhain päin mahdollisimman pian.
Dajmin Pätkis ja Tipun Siennakin ovat aloitelleet hoito"uraa". Hyvin tuntuu pyyhkivän kaikilla, hienoa!
Minäkin ihmettelin, että milloin Odottelija on saanut rv:t noin komeiksi, hitsi aika menee nopsaan! Itse en haluaisi synnyttää ilman miestä. Saa ainakin katsoa vierestä kuinka kamalaa se puuha on, vaikka ei varsinaisesti voi kunnolla auttaakaan :)
Viivioskarin naapurusto on kyllä aika hurjan oloista. Ei tosiaan paras ympäristö lapsiperheille. Saatteko yöllä nukuttua, vai riehutaanko silloinkin? Ihania kuvia muutes ne lintujen ja kanien kuvat :)
Pia, ymmärrän tuskan tuosta hoitoonviemisestä. Mulle se tulee olemaan aikanaan kova pala. Jos rahatilanne olisi ihanteellinen, niin olisin mielelläni kotona sen kolme vuotta. Mutta kun ei ole. Onneksi pystyt tekemään töitä tuolleen keikkaluontoisestikin, sekin jeesaa. Oletteko hyvin viihtyneet uudessa talossa?
Terkkuja kovasti myös Buuffalle ja Neealle, Mamalle ja Justukselle, Hermionelle ja Eetulle, Butterflyn pojille parantumista! Ja kaikille muillekin terkkuja.. Jää nyt kommentointi tähän tällä erää. Missä luuraavat ÄitijaEdwina, Heltsy ja Kiia, dragon, Hannnah??
Sain piiperön omaan sänkyynsä pitkästä aikaa päikkäreille, meillä ollaan oltu nyt sairastelun aikana perhepedissä. Helpointa kaikille. Nyt on pakko mennä tekemään jotain tämän yltiölikaisen asunnon eteen, ei ole tullut paljoa siivoiltua pariin viikkoon, kun kaikki aika on mennyt pientä potilasta viihdyttäessä.
Voikaa hyvin ja vältelkää pöpöjä!
G ja piiperö 1v
Meillä on ollut paljon menoa ja nyt tällä viikolla aloitettiin tarhassa harjoittelu. Onneksi tarhan tädit on mukavia =) Ollaan nyt kahtena iltapäivänä oltu leikkimässä muitten mukana, ensi viikolla käydään parina aamupäivänä ja sitten helmikuun alussa meillä on pieni tarhalainen.
Edwina on oppinut nousemaan istumaan ja hirmuisesti kiipeää ylöspäin, tuen kanssa pääsee jaloilleen. Konttaaminen taitaa jäädä meillä väliin, kun vieläkin liikkuminen tapahtuu ryömien ja tarhassa kaikki kävelee.
Juu, pitää ottaa tärskyt uudestaan, me käytiin tiistaina kääntymässä paikalla.
Kaikille enskoille hirmuisesti terveisiä!
Äiti ja Edwina torstaina 11kk (hui)
Pitkästä aikaa palstalla. Ollu aikamoinen laiskamato olotila viime aikoina. Ei ole jaksanut edes konetta avata. Ja tuo miniriiviö vie kyllä kaiken ajan tehokkaasti, vauhti on kova ja huomiota tarvitaan jatkuvasti :)
Tuttia moni jättämässä lapselta pois, millonkohan sitä itse saa piiperön siitä vieroitettua.. Toistaiseksi se on niin ihana pelastaja öiseen aikaan, saa tenavan hiljaiseksi ja rauhoittumaan. Meillä kun ei kelpaa rätit eikä unikaverit kainaloon. Paras olisi äidin käsi koko yön siinä vieressä..
Butterflyllä on siellä häävalmisteluja ilmassa, kivaa! Tulevana kesänähän ne häät teillä on? Nyt kun aloittaa, niin ehtii vaikka vielä mitä. Onko teillä tulossa joku hääteema värin tms. ympärille?
Oliko Piakin menossa tulevana kesänä naimisiin?
Odottelijalle tsemppiä alakuloon. Itse olen huomannut, että jos piiperö valvottaa, niin mies saa kärsiä heti nahoissaan.. :( Musta tulee tosi kärsimätön ja äkäinen, jos en saa nukkua kunnolla.
Mitenkäs Tipun Siennalla, Susannan Saagalla ja muilla on sujunut hoidossa?
Meille ei kuulu sen kummempaa. Vähän hulinaa ollut viime öinä, kun piiperöllä vauhti jää päivän touhuista päälle. Neiti juttelee omalla kielellään ihan jatkuvalla syötöllä, pitäisi melkein nauhoittaa videolle, kun on niin hauskan kuuloista. Sohvalla pomppiminen on tällä hetkellä ihan ykkösjuttu, sekä tavaroiden ojentaminen äidille.
Voikaahan hyvin enskat ja penskat!
G ja piiperö 1v