Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudutko viettämään joulua ihmisten kanssa, joiden kanssa et haluaisi sitä viettää?

Vierailija
10.10.2009 |

Minulla on sellainen tilanne ja joulu alkaa siksi jo ahdistaa. En nauti yhtään joulun ajattelemisesta, valmisteluista jne.

Olemme muutaman vuoden viettäneet joulua siten, että meille (pieni asunto, 5 hlöä) tulevat mieheni vanhemmat jouluksi. Muuten he olisivat joulun kaksin, sillä mieheni veli viettää joulut tyttöystävänsä perheen luona. Omat vanhempani ja sisarukseni perheineen viettävät joulua puolestaan yhdessä omassa lapsuudenkodissani. Koska ymmärrän mieheni toiveen, etteivät hänen vanhempansa olisi joulua yksin, olen tähän järjestelyyn suostunut. Silti se rassaa. Miten te muut, jotka joudutte viettämään joulua ihmisten kanssa, joista ette välitä, selviätte joulusta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluummin viettäisin koko joulun oman perheeni parissa. Kuitenkin kompromissi joka joulu tehty ja osa joulusta ollaan mun lapsuuden kodissa ja osa joulua mieheni lapsuuden kodissa.

Viime vuonna tavoista poiketen vietettiin joulu mun veljeni kotona ja vierailtiin muualla vasta aaton jälkeen.

Ihan tärkein kuitenkin on että saan olla mieheni kanssa ja tulevana jouluna oman pienen lapsemme kanssa ;) Kyllä siitä selviää kun aseneteella menee..

Vierailija
2/12 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokatoinen joulu noin ja joka toinen sinun tavallasi, vaikka vanhempiesi kotona. Aikuiset ihmiset kyllä kestävät joulun kaksin, miksi suostut moiseen ja pilaat joulusi:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen lapset tulevat meille, vaikka tänä vuonna piti olla meidän vuoro viettää joulua omalla tavallamme. Suunnitelmat menivät uusiksi....

Vierailija
4/12 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. kanssa. Ikävä kyllä he kaikki ovat kuolleet. ja sinulle joka et halua jouluksi miehesi lapsia, tiesit varmaankin pariuduttuasi, että mielellä on lapsia... Eivät tulleet yllärinä. Niin makaa kuin petaa...

Vierailija
5/12 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tiesin myös sopimuksesta, että lapset ovat äidillä joka toisen joulun ja isällä joka toisen. Nyt äiti on saanut päähänsä lähteä matkalle jouluksi ja mikäpä kätevämpää kuin antaa lapset meille ylimääräiseksi jouluksi. Mitä siitä, että meillä oli ihan muita suunnitelmia (joulu Lapissa minun perheeni kanssa). Nyt se piti perua, sillä emme kaikki mahdu sinne millään, eikä ole varaa kaikkia sinne lennättää.

.. kanssa. Ikävä kyllä he kaikki ovat kuolleet. ja sinulle joka et halua jouluksi miehesi lapsia, tiesit varmaankin pariuduttuasi, että mielellä on lapsia... Eivät tulleet yllärinä. Niin makaa kuin petaa...

Vierailija
6/12 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä

Vierailija
7/12 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

te voitte, ap, viettää aaton sinun perheesi kanssa ja tavata joulupäivinä miehen vanhempia. Niin meillä tehdään, vuorotellen, mutta ei minkään kaavan mukaan.

Vierailija
8/12 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

te voitte, ap, viettää aaton sinun perheesi kanssa ja tavata joulupäivinä miehen vanhempia. Niin meillä tehdään, vuorotellen, mutta ei minkään kaavan mukaan.

Vierailija
9/12 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei ole ylimääräisiä lomapäiviä joulupäivien lisäksi niin on aika pitkät matkat matkustettaviksi, jos vaikka ajaa aatoksi keskiviikkona töiden jälkeen Helsingistä Kajaaniin mummolaan ja siitä sitten Joensuusta toiseen mummolaan Vaasaan ja siitä sitten sunnuntai-illaksi kotiin.. nythän on harvinaisen pitkä joulunaika, neljä päivää. Yleensä 3.

Kyllä aaton ja tapaninpäivän välissä ehtii siirtyä aika pitkälle.

Vierailija
10/12 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on omalaatuinen ja henkisesti sairas (pahasti masentunut ja erakoitunut viime vuosina huolimatta yrityksistämme auttaa), joten hänen kanssaan ajan viettäminen ei kuulu suosikkilistalleni.

Tässä tapauksessa olemme kuitenkin kaikki aikuisia. Vietämme joulua minun lapsuudenkodissani (iso, tunnelmallinen puutalo), jonne myös yksin elävä anoppi on kutsuttu. Tämä on iso myönnytys KAIKILTA läsnäolevilta (minun äidiltäni ja niiltä perheen- ja suvunjäseniltä, jotka perinteisesti viettävät meillä joulua). Vaikka henkilö olisi kuinka rasittava, kukaan meistä ei hennoa ajatellakaan, että hänet jätettäisiin jouluksi yksin.

Vierailija
11/12 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän joulua anoppini kanssa sata kertaa mieluummin kuin omien vanhempieni kanssa. Anoppi on leski, jo hyvin iäkäs ja aika huonokuntoinen, joten hän ei jaksa olla ylhäällä kuin muutaman tunnin kerralla. Näin ollen hänestä ei oikeasti ole mitään ylimääräistä vaivaa minulle - poikansa hoitaa kuljetukset anopin lähellä olevasta kodista meille ja takaisin. Anoppi toimii myös loistavana tekosyynä pysyä poissa ankeasta lapsuudenkodistani. Saan laittaa joulun juuri niin kuin haluan, ja anoppi on vain kiitollinen kaikesta.

Vierailija
12/12 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vietetään juuri niinkuin itse haluamme. Olemme aina omassa kodissa eikä vieraita tule. Emme missään nimessä lähden ajelemaan sukulaisiin vaan rauhoitumme ja olemme yhdessä perheenä.