Ostin 2-v. lapselle tänään parjatut Kuomat.
Superfitin goretexit ovat kyllä käytössä nyt näillä nollakeleillä, mutta pakkasia varten halusin lämpimämmät. Meillä olivat Kuomat käytössä myös viime talvena ja ainakin jalat pysyivät aina lämpiminä.
Mutta siis liittyen huonoon ergonomisuuteen ja kantakupin tms. puuttumiseen pitää todeta, että lapsi puki Kuomat jalkaansa heti kotona ja aivan innoissaan juoksee niillä nyt pitkin huushollia. Samoin hän puki viime talvisia Kuomia jalkaansa jopa kesällä aina kun silmäni vältti.
Että eivät nuo varmaankaan ihan kauheilta tunnu lapsen jalassa...
Kommentit (27)
Goret ja muut sinänsä mainiot kengät ovat käytössä hankalia. Nauhalliset on hitaita pukea, itse nyörität joka välissä pienemmälle ja koululaisella menee puoli välituntia solmimiseen. Tarrat taas kuluvat hetkessä ja muuten hyvät kengät jäävät käyttökelvottomiksi, kun tarrat kuluvat puhki. Kuomat kestää, lämmittää, ovat lämpimät märkinäkin. Terve jalka ei tarvitse erityistä tukea!
Itse juuri etsin kapeajalkaiselle 9-vuotiaalle pojalleni syyskenkiä. Kuomat odottavat talvea, mutta syksyksi tarttis jotkut muut. Kaikki tähän mennessä kokeillut tarrakengät ovat liian leveitä, nauhakenkiä poika ei halua ja itse asiassa yhdet ihan hyvät isoveljen jäljiltä jo onkin, mutta ei niistä ole koulukengiksi. Kumisaappaissa varmaan on kuljettava, kun ei noille kapeajaloille oikein löydy mitään. Vai olisiko jollain suositella nron 36 kapeaa, vedenpitävää, kestävää tarrakenkää?
Laita vaan Googleen haku huopatossut niin löytyy. JOku nettikauppakin niitä möi.
Niitä vaan ei vissiiin enää saa mistään.
Hyvänä kakkosena tulee kuomat.M' pistän vielä paremmaksi parjattujen kuomien kanssa... Nuorempi pojista saa isoveljensä viimevuotiset....
Parjasin häntä ostoksesta. Tilitin vielä etteikö hän tiedä kyseisten kenkien olevan ns. wt kengät.
Tiuskasi vain että wtf(mitä vittua)!? Otti kengät liiteriin ja ilmeisesti kirveellä pisti kahti.
Lämäsi kengät keittiönpöydälle ja istui muinamiehinä kahville.
Pitäisi pitää turpa kiinni. Loppujenlopuksi kengät kun kengät sama se.
taas nuo on ollut ihan ykköskengät päiväkotiin,lapset saa ne helposti jalkaan eivätkä ne kyllä ihan pienestä kastu läpimäriksi
Lapselle täytyy valita sellaiset kengät (ja mielellään kalliit) jotka tuntuvat jalassa huonoilta. Silloin ne ovat hyvät ja laadukkaat.
Kommentti näyttää sangen typerältä googlessa
Mun mielestä kuomat on ihan loistavat talvikengät pienelle ja vähän isommallekin lapselle! Niihin menee hyvin villasukkakin. Eikä meidän lapset ole koskaan valittaneet, että kuomat tuntuisivat pahalta jaloissa. Kuomat rules! : )
....tietoisesti ostettua rumia jalkineita, miksi siis ostaisin niitä lapselle? Onhan hyviä hyvän näköisiäkin olemassa! ja miksen ostaisi nahkekenkiä lapselle, mehän ne parhaat on! Villavuori ja a-vot, johan tarkenee:)
Tytölle, joka oli 3,5 viime talvena olin ostamassa kuomia. Tippui heti kaupassa jalasta, tytöllä suht kapea jalka. Ostimme Eccot ja nyt on Vikingit karvavuorella odottamassa talvea. Sitä paitsi pääkaupunkiseudun kunnon talvi/pakkaskelit pystyi ainakin edellistalvena laskemaan yhden käden sormilla, joten ehdottomasti coret on loistava keksintö! Ja kuten joku sanoi, niin päiväkodissa ei ehditä kuomia kuivaamaan ulkoilujen välillä, joten joka tapauksessa pitää olla kahdet kengät.