Miten akaluokkalainen poika voisi harrastaa jalkapalloa niin, että
vanhempien ei tarvitsisi siihen suuremmin sitoutua? Ei ole aikaa eikä halua alkaa futismutsiksi... mutta lapsi tahtoisi kovasti harrastaa.
Kommentit (6)
Lapsen ISÄN kuuluu osallistua siihen,ei äidin. Mammoilla se kilahtaa niin,että niistä tulee hulluja fanaattisia futismutseja.
Hullut futismutsit huutelee kentän laidalla kummallisia irtonaisia juttuja tajuamatta peliä, mutta isät huutaa sylki suusta roiskuen ja otsasuoni tykyttäen peli- ja taktiikkaohjeita, usein ikävään taasko sä mokasit -sävyyn.
Tietysti on myös niitä, jotka eivät näihin rooleiin sovi.
mutta yleensä se hoituu jotenkin. Jos ei ehdi tai halua olla mukana yhteisissä talkoissa tai taustajoukoissa, voi yleensä maksaa vähän isomman toimintamaksun, niin lopputuloksena kaikkien osallistuminen on balanssissa.
niin eiköhän se onnistu.
Itse kyllä suosittelen kentän laidalla notkumista sen verran, että tutustut muihin vanhempiin ja tiedät missä porukoissa lapsesi sitten vähän vanhempana aikaansa viettää:) - ja lapsellekin on tärkeää, että vanhemmat käyvät katsomassa hänen matsejaan.
t. kahden futista pelaavan pojan äiti
niin eiköhän se onnistu.
Itse kyllä suosittelen kentän laidalla notkumista sen verran, että tutustut muihin vanhempiin ja tiedät missä porukoissa lapsesi sitten vähän vanhempana aikaansa viettää:) - ja lapsellekin on tärkeää, että vanhemmat käyvät katsomassa hänen matsejaan.
t. kahden futista pelaavan pojan äiti
pitäisi sitoutua toimintaan joko valmentamalla tai huoltamalla joukkuetta tms... ei mulla ole aikaa pestä joukkueen paitoja tai leipoa jotain perhanan pikkuleipiä. Saati sitten kuskata joukkueellista kersoja minibussilla tms.
ap
Eikä se ole ollut millään muotoa ongelma. Kerran-pari vuodessa joukkue järjestää turnauksen, jolla kerätään rahaa mm. varusteiden hankintaan. Eli 1-2 päivää vuodessa mieheni on ollut turnaustoimitsijana, ja itse ollut oman lapsen huoltajana ko päivinä.
Lapsen ISÄN kuuluu osallistua siihen,ei äidin. Mammoilla se kilahtaa niin,että niistä tulee hulluja fanaattisia futismutseja.