Miten aloitan työnhaun?
Minulla on vakipaikka, mutta en haluaisi palata siihen enää hoitovapaan jälkeen. Olen katsellut Mol.fi ja oikotietä, mutta jotenkin työnhaku pelottaa, kaikkeen tarvitaan kaikkea mahdollista kokemusta ja mistä tiedän osaisinko edes koko hommaa jne. vaikka ehkä osaisinkin. Olen kyllä nopea oppimaan ja pystyn itsenäiseen työhön jne. mutta uuteen vaihtaminen kuitenkin jännittää... Vai alanko vaan laittelemaan työhakemuksia kiinnostaviin yrityksiin? Miten sellainen vapaamuotoinen hakemus kannattaa muotoilla? En ole oikein ikinä joutunut hakemaan mitään työpaikkaa vaan aina ne on vaan jotenkin järjestynyt... Ja kokemusta on kuitenkin ainakin 10 vuoden ajalta eri aloilta, sisältää kaksi pidempää työsuhdetta.
Kommentit (5)
Sitten mietit mitkä ovat vahvuutesi, missä olet hyvä ja mitä olet oppinut matkan varrella. Sitten on hyvä miettiä pari juttua, missä voisit olla parempi.
Sitten mietit mitä haluat tehdä, mikä oikeasti kiinnostaa sinua ja miksi.
Sitten kun nämä on tehty, niin rupeat katselemaan löytyisikö mitään kiinnostavaa paikkaa ja rohkeasti hakemuksia lähettämään. Haastattelut menee paremmin, kun olet ensin miettinyt nämä valmiiksi. Ja jos ja kun pääset haastatteluun, niin valmistaudu siihen kunnolla tutustumalla yritykseen etukäteen. Jättää paremman pinnan.
Onnea työnhakuun!
Muista, että et masennu vaikka ei heti tärppäisi. Yleensä otetaan juuri siihen paikkaan sopivin, ei suinkaan parasta.
Katsele ensin vaikka rekryfirmojen kautta, millaista tarjolla ja laita sinne hakemukset kantaan. Siis Eilakaisla, Manpower, Poolia, Staffpoint jne.
mutta kysymällä täällä et todellakaan antaa hyvää tai osavaa kuvaa itseltäsi!
Kaikki aikuiset ja teinitkin osaavat hakea töitä!
varmasti osaan, mutta en ole tehnyt kyseistä hommaa 10v. joten ajattelin vähän neuvoja kysellä. Työpaikkani olen aina saanut ilman kummempia hakemuksia ja ihan hyviä paikkoja siis on ollut, en puhu nyt kaupankassasta. Mutta kiitos vastanneille. Alanvaihto olisi kiva ja kerta kaksi eri koulutustakin on niin olisi tietty kiva jos nämä voisi yhdistää. Nyt teen vaan toista ammattiani.
ap
Ensin teet työhakemuksen ja CV:n.
Sitten alat katsella kiinnostavia työpaikkailmoituksia juuri esim. mol.fi jne sivustoilta. Sitten vaan hakemusta menemään. Eihän sinne pakko ole mennä vaikka paikan saisikin ;) Työhaastattelu itse asiassa on molemminpuolinen mietintä, ei vain työnantajan. Siinä voi työnhakijakin kysellä lisää ja haistella työpaikan ilmapiiriä jne.
Mol.fi -sivuilla on vinkkejä työhaastatteluihin ja työhakemuksiin löytyy googlellakin. Pistä hakusanaksi vaikka "työnhaku" niin johan alkaa tulla ;)
Itse olin vuosi sitten pari kuukautta työtön, sitten sain nykyisen vakituisen virkani.