Onko estettä kylpylälle rv 39?
Heips, ollaan varattu lasten syyslomaviikolla pieni kylpyläloma Etelä-Suomesta, kun ei enää uskalla kauemmaksi tai risteilyille tms. lähteä. Vauvan laskettuun aikaan on tuolloin vajaa 2 viikkoa.
Tuli yhtäkkiä mieleen, että onko uimiselle kylpylässä jotakin estettä noin myöhäisessä vaiheessa? Rv 36+0 olin äitipolilla, kaikki ok, vauva vajaa 3.5kiloa tuolloin, eli reilu nelikiloinen lasketun ajan tienoilla. Ei katsonut kohdunsuun tilannetta kun sanoi, ettei sillä ole uudelleensynnyttäjille mitään merkitystä, auki voi olla paikat jo monta viikkoa.
Siis, jos olisi niin, että olisi jo auki paikat, onko siitäkään jotakin haittaa uimahallissa? Eikös se vauva ole siellä kalvojen sisällä suojasas joka tapauksessa?
Kommentit (3)
http://www.helistin.fi/keskustelu/viewtopic.php?p=283&sid=dc79c5a874cdc…
Osa terveydenhoitohenkilökunnasta suosittaa, ettei ui loppuraskaudesta jos paikat vähänkin auki, vaikka limatulppa ei olisi mennyt ja kalvot olisivat ehjät. TOiset taas antavat luvan, vaikka olisi vähän aukikin, jos limatulppa ei ole mennyt eikä kalvo tihku.
Mä sain neuvolasta ohjeen että koko viimeisellä kolmanneksella ei uida. Ja mulla siis ihan normaalia raskaus, paikat ei mitenkään auki ja lapsikin syntyi 2 viikkoa yliajalla ;)
Bakteerit vedessä on niin kovin pieniä, ettei ne tarvii kovin isoa aukkoa päästäkseen kohtuun. Ja kylpylöissä vesi on oikeesti tosi likasta, kun "jotkut turistit" ui meikit naamassa eikä kastele hiuksia/ käy pesulla...
on tulehdusvaara olemassa. Älä mene uimaan tai kylpyyn.