Kuinka pian synnytyksen jälkeen nautit ensimmäisen alkoholijuoman?
Kommentit (23)
samppanjaa, vauva on ollut noin 1/2-2 vrk:n ikäinen siis joka kerran. Ja olen juonut noin 1-2 lasillista :)
Maanantaina oli sektio ja eilen otin siiderin.
Ihan vaan istuin tässä av:lla ja hörsin kun mies paistoi lettuja ja vauva nukkui ;-)
Oman isän 60v juhlat ja niissä join lasin kuoharia sekä lasin valkoviiniä (nämä ehkä 2h välein). Ja niin hupsu ensimmäisen lapsen äiti olin että sen vuoksi pumppasin maidon hukkaan koko illan ajalta ja imetin vasta kun oli mennyt 8h viimeisestä lasista. ;)
Mulle tarjottiin lääkkeeksi konjakkia salissa :-) Sai valita tablettilääkkeen tai konjakin ja valitsin sen konjakin. En ole ihan varma, mihin sen piti auttaa, mutta maistui tosi hyvältä.
Katsottiin miehen kanssa jotain telkasta, syötiin juustoja ja juotiin punaviiniä. Nam!
eli noin neljäntenä päivänä synnytyksestä. Juotiin pieni pullo kuoharia.
Luulin muuten että tänne tulee vastauksia tyyliin: meidän Esko on jo 16 v., mutta en ole juonut yhtään sen jälkeen...
Onneksi on muitakin normaaleja alkoholin käyttäjiä av:llä
lapsi on kohta 9 kk, enkä vielä ole juonut alkoholia.
käytiin ristiäisiltana ulkona syömässä ja baarissa pyörähtämässä, aika väsy oli, joten ei aamuun asti riekuttu
nautittiin miehen kanssa kuoharilasilliset synnytyssalissa :-). Kyllä sitä oli odotettukin... sekä kuoharia että vauvaa :-)).
synnytyksestä, vielä en ole ottanut alkoholia, imetän vielä. En myöskään juonut ollenkaan raskauden aikana. Olisi kiva juoda joskus pari lasia viiniä tai lähteä ulos kavereiden kanssa ja ottaa muutama drinksu. Mut kyl mie viel kerkeen ;)
synnytyksestä, vielä en ole ottanut alkoholia, imetän vielä. En myöskään juonut ollenkaan raskauden aikana. Olisi kiva juoda joskus pari lasia viiniä tai lähteä ulos kavereiden kanssa ja ottaa muutama drinksu. Mut kyl mie viel kerkeen ;)
Ei imetyksen takia tarvitse olla täysin ilman.
Ei imetyksen takia tarvitse olla täysin ilman.
kyllä mä join silloin kun imetin, välillä ihan reilumminkin. Mutta silloin oli lapsella hoitaja ja olin etukäteen pumpannut maitoa pulloon. Ja pari drinkkiä nyt voi juoda vaikka imettäisi samantien!
kilisteltiin kuoharia miehen kanssa vauvelin syntymän kunniaksi. Mutta vain yksi lasillinen.
Join pienen lasillisen punaviiniä hyvän pihvin kanssa. Olenko alkoholisti?
pumpata, mutta vauva ei suostu juomaan pullosta. Jos otan, niin en kyllä imetä. En halua että lapseni saa alkoholia vereensä, on pieni vauva. Minusta se olisi vastuutonta. Koska olen nauttinut alkoholia viimeksi 06/08, humaltuisin todennäkisesti ja silloin kun on humalassa, niin mielestäni ei ole sopivaa hoitaa lasta. Kun lopetan imetyksen, niin lapseni pääsee mummille hoitoon ja lähden ystävieni tai miehen kanssa ulos ja voin huoletta nauttia. Tiedän silloin myös, että lapseni on hyvässä hoidossa. Mielestäni lapset ja humalaiset ihmiset eiväöt sovi samaan tilaan.
Onko se jotenkin epänormaalia, jos ei käytä pikkulapsiaikana alkoholia? Meidän piireissä ainakin ihan normaalia 😄 ei me siitä muille saarnata, mutta ei omassa kaveripiirissä ole myöskään tapana tissitella lasten kotona ollessa.
Jotain 5 vuotta meni. Oli syntymäpäiväjuhlat naapurilla.
En kyllä muista. Vauva syntyi marraskuussa niin jouluna varmaan join punaviiniä ja 2 lasia kuoharia uutena vuotena.
En ole vielä nauttinut. 15 vuotta on mennyt. Ei ole tullut tarvetta vielä.
pari viikkoa synnytyksestä. Ja ei, minulla ei ole alkoholiongelmaa.