Lapset jäävät ilman ruokaa, koska neuvola ei toimittanut jälkitarkastustodistusta Kelalle.
Ei ole rahaa ostaa vauvalle korviketta eikä esikoiselle ripulilääkettä koska äitiyspäiväraha ei tullutkaan tililleni tänään.
Kävin jälkitarkastuksessa ja neuvolan terkka lupasi toimittaa todistuksen heiltä kelalle ja näytti vielä kirjekuorenkin, johon oli todistuksen tunkenut.
Ihan kiva, pitää vissiin soittaa lastensuojelun päivystykseen että hakevat lapset viikonlopuksi lastenkotiin syömään.
Kommentit (41)
Onko muualla tuo käytäntö että neuvolasta postitetaan se lappu?
Mun piti postittaa ihan itse. Asuin Vantaalla silloin.
vaikka jätin sille soittopyynnön kun meillä ei voi soittaa suoraan neuvolaan vaan jätetään viesti. Vittu, enää 5 purkkia korviketta vauvalle jäljellä eikä rahaa euroakaan.
niin ei todellakaan jää euroakaan vararahastoon. Lapsen säästöpossun kyllä tyhjennän, mutta ei sieltä löydy kuin korkeintaan kymppi.
(perivät sitten sen myöhemmin KELA:n äp-rahoista takautuvasti)...
Mua ihmetyttää aina, kun ihmisille kelpaa KELA:n tuet, mutta sosiaalitoimistossa ei kehdata tai uskalleta asioida. Väliaikainen toimeentulotuki on kansalaisoikeus ja verorahoista maksettava tuki siinä missä mikä tahansa muukin. Ei kenenkään tarvitse ilman ruokaa jäädä!
Sinulle on varmaan ihan sama, mistä laitoksesta tuo sinulle kuuluva äp-rahan summa tulee. Jos se ei tullut KELA:lta ajallaan, saat sen sossusta ja sitten taas KELA maksaa sen sossulle, kun liput ja laput ovat saapuneet ja byrokratiapyörä on rullannut. Lopputuloshan on aivan sama: sinä saat X-summan rahaa, jonka KELA lopulta maksaa äp-raha nimikkeellä.
Imetys olisi ollut ilmaista...
Joku imetyshörhöhän se tänne tuli..
Kaikki eivät voi/halua imettää. Ja mitä siitä?
T. ei ap- mutta silti ärsytti
Miten ihmeessä jätit noinkin tärkeän lapun neuvolaterkan vastuulle? Itse olen aina huolehtinut sen omin voimin postilaatikkoon, vaikkei yhden äippärahan saapumatta tuleminen tuollaista katastrofia olisi aiheuttanutkaan.
jossa olisi jotain positiivista sanottavaa.
Kai sinulla nyt on joku kaveri / naapuri / sukulainen, jolta voit lainata rahaa.
Ja tämä äiti ei voi imettää - en nyt muista syytä.
todellakin helvetin hyvä syy arvostella.
Vauvaikäiselle käytimme suola-sokerivettä ja se auttoi vatsatautiin.
Muutenkin kyllä aina jotain keksi, kun vain käytti luovuuttaan.
niin normaalijärjellä varustettu ihminen yleensä siihen luottaa. Vai pitäisikö alkaa epäillä että julkisten palvelujen työntekijät yleensäkään eivät tee mitä lupaavat?
Joillain ihmisillä elämänhallinta vaan on lohduttoman vaikeaa Miten ihmeessä jätit noinkin tärkeän lapun neuvolaterkan vastuulle? Itse olen aina huolehtinut sen omin voimin postilaatikkoon, vaikkei yhden äippärahan saapumatta tuleminen tuollaista katastrofia olisi aiheuttanutkaan.
NO jos joku "ei halua imettää", niin sitä on kyllä todellakin helvetin hyvä syy arvostella.
postin vastuulle? Itse olen aina vienyt sen suoraan etuuskäsittäjälle ja seissyt vieressä varmistamassa, että asia hoidetaan oikein.
Vantaalla asun.. Älä vaan neuvolantädin piikkiin pistä,laiskimus! Sillä on kymmenittäin lapsia ja äitejä hoidettavana!
parasta ravintoa ja jos äiti evää tämän parhaan ravinnon lapseltaan omien itsekkäiden tarpeidensa mukaan, hän on huono äiti. Ihan sama kuin sellainen äiti, joka antaa laiskuutensa vuoksi pelkkää roskaruokaa lapselleen sen sijaan että antaisi monipuolista ruokaa.
todistuksen kelalle postittaa kun vielä kuorta esitteli.
En voi lähteä mahatautisen esikoisen kanssa sossuun jonottamaan juoppojen ja narkkareiden sekaan. Soitan suoraan lastensuojelun päivystysnumeroon ja pyydän hakemaan lapset, ei jaksa enää tätä kädestä suuhun elämistä lapsiperheenä.
todistuksen kelalle postittaa kun vielä kuorta esitteli. En voi lähteä mahatautisen esikoisen kanssa sossuun jonottamaan juoppojen ja narkkareiden sekaan. Soitan suoraan lastensuojelun päivystysnumeroon ja pyydän hakemaan lapset, ei jaksa enää tätä kädestä suuhun elämistä lapsiperheenä.
tyhjää rintaa lutkuttaa jos sieltä vaikka alkaisi herumaan jotakin vielä vaikka imetyksen yrittelyn lopetin jo kuukausi sitten.
joku voi olla noin pa., ettei ole edes pientä vararahastoa? Etenkin jos olet pienten lasten äiti? Onkohan vika nyt tosiaan neuvolan, vai voisiko olla, että olisi SINUN OMALLA VASTUULLASI huolehtia raha-asioistasi niin, että noin ei voi käydä, vaikka joku avustus jäisikin tulematta?