Miksi ylipainoiset ovat niin harvoin rehellisiä?
Tälläkin palstalla saa lukea miten joku 100-kiloinen "ei syö päivän aikana mitään" tai ei pysty laihduttamaan. Kilot eivät vain karise vaikka mitä tekisi!
En kyllä ymmärrä miten joku voisi tulla 100-kiloiseksi syömättä "mitään". Väittävät vielä että harvoin syövät herkkujakin... Joopa joo.
Kommentit (10)
Mä syön ku norsu ja näytän norsulta! So? Miks mun pitää olla siitä sulle jotenkin tilivelvollinen
että esim. eilen söi kuin sika ahmimalla ja tänään ei syönyt m itään. ihminen menee tavallaan ketoosiin näinä syömättöminä päivinä ja elimistö luulee että on nälänhätä. sitten kun taas ahmii ruoan niin rasva kerääntyy odottamaan seuraavaa nälänhätää... jne..
Kyse on syömishäiriöstä eikä valehtelusta. T. 100kg epätyypillisestä bulimiasta kärsivä joka voi olla vaikka viikon kasi syömättä, mutta kun se ahmiminen iskee niin sitten sitä vedelläänkin vaikka ja mitä.
Eli ottakaapahan asioista selvää, elkääkä väitääkö että kaikki paksut valehtelisi.
Mä syön ku norsu ja näytän norsulta! So? Miks mun pitää olla siitä sulle jotenkin tilivelvollinen
Sitäpaitsi olet rehellinen. Eri asia on sanoa että en syö mitään ja lihon vaan koko ajan, se on ihan puutaheinää.
että esim. eilen söi kuin sika ahmimalla ja tänään ei syönyt m itään. ihminen menee tavallaan ketoosiin näinä syömättöminä päivinä ja elimistö luulee että on nälänhätä. sitten kun taas ahmii ruoan niin rasva kerääntyy odottamaan seuraavaa nälänhätää... jne.. Kyse on syömishäiriöstä eikä valehtelusta. T. 100kg epätyypillisestä bulimiasta kärsivä joka voi olla vaikka viikon kasi syömättä, mutta kun se ahmiminen iskee niin sitten sitä vedelläänkin vaikka ja mitä. Eli ottakaapahan asioista selvää, elkääkä väitääkö että kaikki paksut valehtelisi.
Sehän nyt on ihan normaalia, voihan itselleen olla epärehellinen tilanteessa kuin tilanteessa! Tässä kai vain ihmeteltiin tätä yleistä "valehtelua". Ja kyllä, se on tavallista just AV:lla!!
Kun joskus aikoinaan itse laihdutin 5 kg painonvartijoissa, yllätyin, miten pieni se ihan normaali annoskoko on. Nykyään ravintoloissa annokset on jotain XXL-kokoa. Sama heijastuu kotiin myös omalle arkiruokalautaselle, joten ihmiset yksinkertaisesti syö jo normaalistikin liikaa.
Yleensä en näihin läskikeskusteluihin täällä jaksa osallistuakaan, tuntuu että niissä saa aina paskaa niskaan sanoi mitä vain.
Ehkä lihavuuteen ja valehteluun liittyy joku sama geeni? Ehkä liika rasva kehossa saa aivoista epäkuntoon jonkun moraalialueen? Ollaanhan me lihavat muutenkin huonoja ihmisiä, ei pelkästään epärehellisiä.
Rakasta hyvää ruokaa ja haluan herkutella kun huvittaa.. =)
ruokaa ei syödä kuin jäniksen papananan kokoinen annos, mutta sitten pitkin päivää napsitaan sitä sun tätä "pientä", syödään lasten ruokien jämät, kahvin kanssa pieni keksi jne. Viikossa siitä kertyykin sitten iso määrä ylimääräistä energiaa. Tai tullaan töistä kotiin lounasajan viherpiiperösalaatin jäljiltä nälkäisenä ja vedetään takki päällä jääkaapin edessä seisten naamriin kaikki, mitä irti vaan lähtee.
Olen itse ylipainoinen ja tunnen monenmonta ylipainoista tai suorastaan läskiä, ja YKSIKÄÄN ei väitä olevansa lihava jostain muusta syystä kuin ruuasta.
Tottahan tuo on, että en minäkään tälläisenä tanttana syö välttämättä määrällisesti kovin paljoa. Jos kasaisin päivittäiset ruokani tuohon sinun nähtäville, huomaisit, että ruokaa ei loppujen lopuksi ole paljoa. Ongelmana on pitkät ruokailuvälit (aamiainen väliin, lounas omena ja illalla tankkaus) ja se, että monet syömistäni asioista on kaloripommeja, koska pääsääntöisesti kalorikas ruoka maistuu hyvälle. Tyyliin saatan syödä porkkanaleivoksen sen sijasta, että söisin kaksi ruisleivän viipaletta.
En silti koskaan ole väittänyt, että kiloni tulisivat muusta kuin ruuasta. Laihdun, jos lasken kaloreita, todistettu on monesti.
Sitten livenä ne lihavat jotka tiedän niin ainakin myöntävät syövänsä liikaa tai väärin! Mutta täällä kaikki paksut ovat isoluisia:).