Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liivatekakusta kysymys

Vierailija
08.10.2009 |

pitäisi leipoa 2 erilaista hyydytettävää kakkua sunnuntaiksi ja minulla on vain 1 irtopohjavuoka. Jos teen toisen huomenna ja annan hyytyä lauantaille ja teen toisen sitten, niin pysyykö se eka kasassa ilman sitä reunavuokaa?

tiedän että on tyhmä kysymys, mutta olen tehnyt vain yhden kerran aiemmin liivatteesta kakkua, niin ei ole niistä paljon kokemusta :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut varaisin VÄHINTÄÄn 5 tuntia hyytymiseen.

Vierailija
2/11 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut joo kyllä se eka pysyy kasassa ilman reunavuokaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet kiilteen kakun päälle niin anna kakun hyytyä 3 tuntia, sen jälkeen voit kiilteen laittaa jonka hyytymisessä kestää n. tunti. Itse olen aina antanut olla sen neljä-viis tuntia ja sit oottanu vuuan pois ja hyvin on pysyny kasassa..

Vierailija
4/11 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmistaa :)

Vierailija
5/11 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole, niin ei pakosti pysy kunnolla kasassa. Oon nähnyt lössähtäneitäkin juustokakkuja...

Vierailija
6/11 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli parhainta seuraavana päivävä. Itse teen aina edellisenä päivänä, hyydytän yön yli ja tarjoilen seuraavana päivänä.

Että sinuna ostaisin toisen irtopohjavuoan. Niitä saa jostain Tarjoustalosta yms. halvallakin.

Vierailija
7/11 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää sian mahakalvoista tehtyä liivatetta kakussa? :-(

Vierailija
8/11 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää sian mahakalvoista tehtyä liivatetta kakussa? :-(

syön mä maksamakkaraakin + maksalaatikkoa. Eiköhän niissä enemmän soopaa ole kuin muutamassa liivatteessa.

Jos isoon kakkuun tulee 6 lehteä, syön maks 1/2 liivatteen = iso kakkunälkä. Mutta voin hyvin syödä puolikkaan maksamakkarapötkylän jopa suoraan raakana suuhun ja laatikollisen maksamakkaraa.

Vierailija
9/11 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tee kumpikin lauantaina ELLEI sun jääkaappisi ole lähestulkoon tyhjä.

Liivatekakku imee kaikki maut jääkaapista, eli kakkusi voi maistua ihan joltain muulta kuin miltä pitäis.

Vierailija
10/11 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa vaan kelmua vuokaan, leikkaa pahvinpalan vuoan pohjalle ja vuoraa vielä kelmulla.

Hyytyneen kakun voi nostaa kelmun avulla ylös vuoasta ja hyvin pysyy koossa kun pahvinpala tukee kakkua.

Vierailija
11/11 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pitääkö sitä seosta vatkata melkein sähkövatkaimella?