vauva ei ole kakannut 3 päivään
Lähes 2 kuukautinen vauva ei ole kakannut
3 päivään. On täysimetyksellä.Onko normaalia?
Kommentit (13)
napa-niska-kainalokakkaan. Kyllä se sieltä tulee, eikä vaippa riitä :-)
niin syö luumuja. Meillä ainankin täysimetetty vauva on alkanut samana päivänä aina kakkia kun olen syönyt luumuja. Kannattaa kokeilla jos vauva yli viikon kakkaamatta tai kakattomuus häntä vaivaa
7 kertaa päivässä tai kerran seitsemässä päivässä. Kaikki tällä välillä normaalia vauvan ulostamisen suhteen.
7 kertaa päivässä tai kerran seitsemässä päivässä. Kaikki tällä välillä normaalia vauvan ulostamisen suhteen.
me ollaan koettu nää molemmat! :D
ap:lle: tuo 3 päivää kakkaamatta on ihan normaalia eikä siitä tarvitse olla huolissaan, jos vauvan vatsaan ei satu.
tässä linkki, jossa asiasta ieman enemmän ja jatkotoimenpiteitä, jos tilanne ei "räjähdä" vaippaan. ja onhantuolla muutakin pientä infoa
http://www.jyvaskyla.fi/sote/terveys/neuvolat/lastenneuvola/vanhemmille…
Ja sekin meni ns. normaalin rajoihin, koska mitään erityistä vikaa tyypistä ei löytynyt. Toki kolmen viikon jälkeen oli pierut jo sitä luokkaa, että pienen pienestä paukusta lähti jumalaton haju.
Suoli alkoi toimia siinä vaiheessa, kun käytiin kakkaamattomuuden takia lastenklinikalla anografiassa ja illalla vielä mittasin kuumeen pepusta. Aika läjän se sitten turauttikin.
Lapsi oli siis täysimetyksellä siinä vaiheessa.
niin kauan kun on pelkällä rintamaidolla, meillä odotettiin VIIKKO- käyttää ilmeisesti niin tehokkaasti kaiken.
joka vaippaan kakanneet saattavat harventaa kakkaamisväliä. Voi myös olla merkki riittämättömästä ravinnosta. Pissaako, onko virkeä, herääkö itse syömään? Kuinka usein syö?
Omani ei kakannut ekoina kuukausina kuin 5-10 päivän välein, kun aloitettiin kiinteitä 5 kuukauden iässä oli jo normaali 1-2 kertaa vrk:ssa rytmi.
Siis jos vauvaa ei masu vaivaa, niin ihan normaalia on.
Meillä kaksi vanhinta kakkasi kerran tai kaksi viikossa ihan vauvana. Nyt mä olen ollutkin sitten ihan ihmeissäni, kun tää nuorimmainen vääntää 4-5 kertaa päivässä vielä 6kk iässäkin :O
Keskimmäinen panttasi parhaimmillaan 14 päivää, mutta sit rupes jo vähän olemaan masuvaivaa ja jouduin lykkäämään lääkitystä.
Meidän kolmas kakkasi joskus jopa 10 päivän välein. Ja täysimetyksellä mentiin. Kiinteiden aloitus ei "nopeuttanut" vaan muutti kakan kivikovaksi. Säännöllinen luumusose auttoi vähän.
kyllä se kohta ruuttaa ja sitten toivoisit että ei olisikaan kakannut ;)
Meillä enkat oli 7 päivää kakkaamatta jossain noilla main.
Meillä synnyttäneiden perhevalmennuksessa oikein puhuttiin aiheesta, että tuossa vaiheessa saattaa "kakkaamisväli" venähtää jopa viikkoon.