Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita kellä sukset täysin ristissä pk:n hlökunnan kanssa?

Vierailija
08.10.2009 |

Itselläni on ja mun on todella vastenmielistä astua jalallanikaan päiväkotiin edes hakemaan lasta.

Kieli ei taivu enää edes tervehtimään työntekijöitä. Voin vaan kuvitella mitä ajattelevat minusta..

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi se on jo menneisyyttä. Oli siinäkin päiväkodissa mukava työntekijä ja olin aina iloinen, kun hän oli paikalla. Muiden kanssa en tullut toimeen ja oli aina niiiin väkinäistä hakea lapset.

Vierailija
22/26 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on jo päässyt töistä ja lapsi mätänisi päivähoidossa!

.. Jos satun olemaan sioilla ja ajab siitä ohi puoli tuntia aikaisemmin, niin kyllä haen silloin, en mene vartiksi kotiin...

ja lapsi on kaksi päivää viikossa päiväkodissa, ei virikehoidossa vaan ihan muista syistä, mutta ei siitä sen enempää,jooko? Yhtäkään vapaapäivää ei minulla ole vielä ollut...

8

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti ongelmana. Voit myös keskustella henkilökunnan kanssa siitä, että mitä molemmat näkivät tapahtuvan. Ei tarvitse enää arvailla!

10.

Vierailija
24/26 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa tällaisia taloja löytyy, joissa henkilökunta ei aina jaksa paneutua kiusaamistapauksiin, varsinkaan jos ovat muutenkin ylikuormittuneita (esim. ryhmässä useampi erityislapsi tms.)

Itse olen työskennellyt monissa päiväkodeissa ja huimia eroja niiden välillä kyllä löytyy. Toisissa puututaan kiusaamiseen heti, mutta sitten on näitä paikkoja, joissa ei yksinkertaisesti välitetä. Suhtautuminen riippuu jopa henkilökunnnan omista arvoista ja asenteista, vaikka ne eivät saisi vaikuttaa ammattirooliin.

Ap, sinun asemassasi juttelisin vielä lapsesi kanssa, pyytäisin häntä nimeämään kiusaajan/kiusaajat ja kuvailemaan tarkasti joitakin kiusaamistilanteita. Keskustelisin niistä ryhmän henkilökunnan kanssa, ja mikäli asia ei sillä tavoin selviäsi, ottaisin yhteyttä kiusaajan vanhempiin ja päiväkodin johtajaan.

Mikä toisille on leikkiä, voi toisille olla pahinta pilkkaa ja kiusaamista, ja jokainen kokee kiusaamisen omalla tavallaan. Kiusaamiseen on aina puututtava!

t. lto

Vierailija
25/26 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä syitä voi olla monia, miksi haetaan uniaikaan.

Vuosien kokemuksella voin kertoa että aina on tilanteita, jolloin joku/jotkut haetaan silloin, kun vielä ollaan nukkarissa, neuvolaan, mummi hakee, yleisen kulkuneuvon aikataulu jne. Moni ei myöskään halua lapsensa nukkuvan päivällä.

Nämä lapset saavat lukea tai tehdä jotain pikkujuttuja sen aikaa, kun odottavat hakijaa. Aikuinen voi siinä sivussa tehdä kirjallisia töitä, järjestellä hylllyjä, valmistelutöitä askarteluun jne. Minä ainakin näen että on ollut aivan mahdollista tuo haku kesken muiden nukkimisen.

Ei kai kaikkien tarvitse olla samaan aikaan kahvilla, ei minun töissäni ainakaan vaan vuorotellen. Talon yhteinen palaveri kahvin kanssa päivällä viikottain on niin että yksi menee siihen ja kirjoittaa vihkoon-

Kun omat lapseni olivat pieniä, oli vaikeuksia heidän päiväkotitaipaleellaan. Täällä näkee usein neuvoja kuinka täytyy keskustella ja syvällisesti jne. henkilökunnanan kanssa. Minun puheeni ei siihen ppäiväkotiin auttanut, joten turvauduin kaupungin tarkastajaan, joka kävi paikan päällä ja kertoi minulle näkemyksensä, - "mätää" oli siinä päiväkodissa.

Kun asiat eivät parantuneet tyarkastajan käynnin jälkeen, otin häneen uudelleen yhteyttä. Hän meni taas sinne ...ja johan tädit pyysivät minut juttusille. Kerroin heille koska siellä ryhmän aikuiset eivät saa itsestään esim. irti edes välttämättömiä asioita joita lasten mm. turvallisuuteen kuuluu, joten jouduin turvautumaan ylemmäs taholle. Hoitajat olivat käsittämättömän, mitä sanaa käyttäisinkään...Tarkastajakin ihmetteli että kuinka kaikki siinä ryhmässä olivat just osuneet samaan... Pidä lapsesi puolta, ota ylemmäs yhteyttä ja kerro asiallisesti miltä lapsesta tuntuu, miltä Sinusta tuntuu jättää noihin olosuhteisiin lapsesi.

Vierailija
26/26 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luota äidin vaistoosi! lapsellasi ei ole hyvä olla päiväkodissa! Tätejä se ei kiinnosta. He eivät viitsi tehdä mitään lapsesi eteen. Minä vaihtaisin päiväkotia. Itse tein niin kun olin tyytymätön hoitajien toimintaan. kertaakaan en ole katunut. Uusi päiväkoti on niin ihana! Harmittaa vaan, että turhaan pitkään pidin lasta kamalassa paikassa! Siitä on todella huono omatunto! Lapsellasi ei ole muuta turvaa kuin sinä. Sinun on ajatteva hänen etuaan, jos puhuu kiusaamisesta eikä ketään kiinnosta. Meillä oli siis ihan sama tilanne. Lapsi aloitti heti kotieteisessä itkemään, että on lyöty ja potkittu. Siis ihan aitoa itkua. Päiväkoti ei koskaan nähnyt mitään, ei kiinnostanut. Nyt on kuin aivan toinen poika ja huom. ei puhu kiusaamisesta enää uudessa paikassa. Touhu on siellä aivan erilaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän