Sinä terveydenhuoltoalan ihminen, aiotko ottaa H1N1-rokotuksen?
Meillä halukkuus rokotukseen pitää ilmoittaa viimeistään perjantaina. Itse en oikein osaa päättää ottaako se vai ei. Mites muut meinaatteko rokotuttaa itsenne?
Kommentit (27)
Kuume syntyy ihmisen oman immuunijärjestelmän aktivoitumisesta eikä mistään viruksesta tai bakteerista. Ihan sama kuume voi tulla, oli kyse sitten puolustuksen reagointi viruksen osaan tai kokonaiseen elävään virukseen. Sinänsä rokotuksen aiheuttama kuumehan on vain hyvä merkki, ja kertoo että immuunivaste toimii niin kuin pitääkin.
mun pojalla 5 v on tällä hetkellä todennäköisesti se, ainakin kokenut lastenlääkäri arveli niin, ei siis testattu. Joten, jos en nyt saa sitä,kun olen hoitanut jo toipumassa olevaa poikaa jo 7 päivää, niin en varmaan tarvitse rokottettakaan. Valtosa sairastuneistahan on alle 30 vuotiaita ja itse olen reilusti päälle.
Näitä "kokeneita lastenlääkäreitä" nyt näkyy. Kukaan ei päällepäin taudin nimeä tiedä vaikka olisi kuinka kokenut, koska oireet sopivat mihin tahansa räkätautiin. Meilläkin sairaalassa monen kokeneen lastenlääkärin omat lapset ovat sairastaneet sikainfluenssan tänä syksynä jo monta kertaa, kun aina on ollut niin sopivat oireet...
kuumetta, joka ei laske edes kahdella lääkkeellä alle 38,5. Joku influenssa kumminkin oli, joko kausi tai sitten tämä sika, se on varmaa
Olen töissä yksikössä jossa hoidetaan sikainfluenssaan sairastuneita. Tosin vielä ei yksikään edes "varmalta vaikuttanut" tapaus ole ollut kuitenkaan sikaa kun testit on otettu. Oireiden perusteella ei pysty sanomaan onko kyseessä tavallinen influenssa, jota sitäkin on liikenteessä, vai sika. Mutta itse kuitenkin rokotteen otan. Pieniä lapsiakin on kotona, joten tahdon minimoida riskin, että töistä kotiin jotain kantaisin.
koska päästään rokottamaan muitakin kuin terveydenhuollon ammattilaisia?