Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hölmistyin, kyläilyasiaa:)

Vierailija
07.10.2009 |

Ollaan muutettu tähän uuteen taloyhtiöön noin 3kk sitten, naapureina meillä on perhe jossa äiti myös kotona kuten itsekkin olen kohta 2 vuotiaan tyttäreni kanssa. Useinkaan ei osuta samaan aikaan pihalle, ulkoillaan itse myös paljon muuallakin... eli ei kovin hyvin tunneta. Tänään sitten kohdattiin tuolla pihalla vesisateessa, moikattiin ja heti tuo äiti sanoi mulle näin "me voitas tulle teille ip jos sataa".... HÖLMISTYIN ihan täysin, enkä oikein osannut sanoa mitään... vähän kiusallinen tilanne, kun ei todella kunnolla edes tunneta!!!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliäkö sillä ettei mennyt ihan etiketin mukaan (vrt. hän olisi pyytänyt teitä heille kylään)? Itse olisin ihan iloinen siitä että saan uusia tuttuja ja että lapsilla on uutta leikkiseuraa.

Vierailija
2/12 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi itse kyllä hölmistynyt. Naapuri ilmeisesti ajatteli, että sadepäivänä olisi kiva vaikka yhdessä juoda päiväkahvit ja tutustua paremmin :) Lapsille ja äideille seuraa ja sitä rataa. Se on sellaista sosiaalista kanssakäymistä. Ei kai kaikkia kotiin eka kertaa tulevia tarvi läpikotaisin tuntea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, mutta ei ole aikaisemmin ollut mahdollisuutta tutustua sinuun. Nyt olisi, kun on noin huono kelikin, että tekään ette ole ulkoilemassa.

Vierailija
4/12 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallaan ihan hauskaa mutta itse just ehkä kutsusin aina meille eka niin oli vähän hassu tilanne:) mutta siis periaatteessa ihan kiva juttu, oon vaan ite ihmisenä ehkä sellanen etten ihan heti kutsu kotiini pihatuttuja tai naapureita. Ja siis meillä ihan eri ikäiset lapset joten leikkikaveria ei siis ole!

Vierailija
5/12 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa sitten tahallaan ymmärtää väärin:) ei ole ollenkaan kyse siitä etten haluaisi häneen tutustua.

Vierailija
6/12 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaan kyllä ap kanssa hölmistyksen!!! on aika omituista. No, minäkin olen sellainen että en ihan heti kutsu kaikkia omaan kotiin, enkä välttämättä halua kaikilta pihatutuilta kutsua kahville.

Vierailija
7/12 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se olisi eri juttu, että olisi kutsunut ap:n heille, mutta että tungettelee toiselle kylään, niin se on tosi epäkohteliasta. Mulle kerran yksi äiti soitti, että meidän XX haluaisi leikkiä teidän XX:n kanssa, mutta meille ei voi tulla, että se meidän XX tulee teille leikkimään. Mun mielestä tosi törkeetä, ei vaan voi soittaa, ja sanoa että meidän lapsi tulee teille leikkimään, ei vaan voi! Sitten kehtasi vielä sanoa, että kun meidän pienempi nukkuu päiväunia, niin en voi tuoda, että tule hakemaan se meidän lapsi meiltä ja tuo sitten takaisin... Kaikenlaisia sitä löytyykin :/.

Vierailija
8/12 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten ihan heti kutsu kotiini pihatuttuja tai naapureita.

jos niitä ei edes kotiin kutsuta?

Vierailija
9/12 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puolituttu yleensä imoita tulevansa kylään, kyllä ihmiset ruukaavat pyytää vieraita omaan kotiinsa. Ja sittenkin, jos ollaan parempia tuttuja, niin kysytään, että sopisiko tai oisiko kiva, jos tulisimme. Ei se ole imoitusasia kuin ihan lähipiirille.

Vierailija
10/12 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen määrittelee varmaan itse milloin on ystävä jonkun kanssa. Minä nyt vaan olen sellainen että ystävien kanssa kyläillään paljonkin, kavereitten kanssa tottakai myös:) Pihatutut eli äidit jonka kanssa ulkoillaan on sitten eri asia, samoin naapurit. Pihalta on ystäviksi tullut pari äitiä joiden kanssa kerta viikkoon ollaan jollain meistä, ja joka päivä yhdessa ulkona... mutta mun mielestä sellanen naapuri jonka kanssa on max. 5 kertaa juteltu diipadaapaa, meillä täysin eri ikäiset lapset, eikä muutakaan yhteistä, niin en nyt ihan heti kylään pyydä... ap.

Vierailija
11/12 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 ja 11, juuri tuota tarkotin, emme ole tämän naapurin kanssa lähelläkään sellaista tuttavuutta jossa vaan ilmotetaan että me tultas:))

Vierailija
12/12 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyläilyistä puolin ja toisin,mutta tykkään että ilmoitetaan hyvissä ajoin etukäteen tulemiset .Jos on hyviäkin tuttuja jo keskenään,niin silloin ei niin väliä,vaikka paikat ei olekkaan tip top,mutta uusi tuttavuus,niin olisihan se kiva saada kämppä kuntoon ennen kuin tulee vieraita ihmisiä kotiin.

Meillä on tällä hetkellä todellinen tilan ahtaus,kun odotetaan isompaa asuntoa,niin paikat mullin mallin aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän