Onko mitään hyötyä jos käy jumpassa 3-5krt vko?
Oikeesti alkaa tuntumaan, että ei ole, vaikka kuinka pää märkänä rykii... No joo, myönnän, ettei ruokavalioni ole ollut paras mahdollinen nyt muutamaan viikkoon mutta siis ennen sitä oli. Tuntuu, että paino vaan nousee (joo tiedän, että lihas painaa enemmän) kohisten. Mistä tiedän onko se painonnousu "hyvää nousua" vai "huonoa nousua"?
masentaa vaan...
Kommentit (30)
Viestissänihän nimenomaan lukee, että kaikki muu tekee hyvää lähinnä mielelle, eli itse en todellakaan ainakaan liiku vain ulkonäön takia vaan myös psyykeä huollan tällä tavoin.
toki mielellekin, mutta liikunnalla on valtavasti terveysvaikutuksia sen ulkonäkövaikutusten lisäksi. AIkamoista aliarviointia väittää että ulkonäön lisäksi liikunnasta on hyötyä vain psyykelle.
Viestissänihän nimenomaan lukee, että kaikki muu tekee hyvää lähinnä mielelle, eli itse en todellakaan ainakaan liiku vain ulkonäön takia vaan myös psyykeä huollan tällä tavoin.
ja en kyllä huomannut muuta kuin että haukiset kasvoivat mutta sitten aloitin jumppaamisen 5 kertaa viikossa ja kilot tippuivat ja tuloksia alkoi näkyä. Bodypump ei sovi minun luonteelleni, minusta se on tylsää.
ja en kyllä huomannut muuta kuin että haukiset kasvoivat mutta sitten aloitin jumppaamisen 5 kertaa viikossa ja kilot tippuivat ja tuloksia alkoi näkyä. Bodypump ei sovi minun luonteelleni, minusta se on tylsää.
lahjakkaita naisia, kun ihan hauiksen kasvaa bodypumpilla ihan silmissä. Toiset tekee töitä ihan pirusti sen eteen vääntämällä rautaa ja ei meinaa millään saada lihasta...:D
pumppi on kyllä aika monipuolista, nousee syke (ainakin tässä 71 mielestäni enemmän kun vaikka 70) ja kyllä viimeset toistot alkaa jo kivasti tuntumaan kun painoja on riittävästi ja haastaa itsensä.. En mä sanoisi, että se ihan hyödytöntä olisi. Pumpissa olen aika rohkeasti uskaltanut lisätä painoja ja kyllä huomaan, että kehitystä on tullut jo aika paljonkin.
Tosin sen lisäksi teen muutakin esim spinning joka on taas erilaista ja sitten bodybalance, joka myöskin on erilaista ja tehokasta kun tekee kunnolla ja oikein. Tunneilla vaan aika usein näkee purkkaa jauhavia, jotka kattelee ympärilleen tyyliin "mitä tuokin hikoilee täähän on kivaa rauhallista jumppaa..."
Niin ja siis tätä "jumppainnostusta" on takana vasta suunnilleen se 3kk joten ehkä niitä tuloksiakin tulee vielä. Ja välillä käyn jumpan sijasta ihan salilla. Mutta mun ohjelmaa pitäisi jotenkin uudistaa, mikä on tehty silloin alussa. Haluaisin siitä tehokkaamman.
ap
että eri ihmiset mieltää jumpan ja vaikka pumpin tosi eri tavoilla ja tekee täysin eri intensiteetillä. Meidän salilla ainakin pumpissa on vuodesta toiseen samat naamat, ja aina ne laittavat ojentajiin ne samat kaikista pienimmät painot, hauiksiin ehkä hippasen enemmän, rintaa tehdään viidellä kilolla jne. Eli toisen pumppi voi olla tehokkaampi kuin toisen salitreeni, joka sekin monilla naisilla lähinnä raajojen heiluttelua eri koneissa lehtiä lukien..
Itse en ole todellakaan mikään erityisen urheilullinen tai "luonnostani vahva", pienikokoinenkin olen, mutta silti teen aina salilla ja pumpissa huomattavasti isommilla painoilla ja suuremmalla intensiteetillä kuin suurin osa muista. Ja tämän kommentin tarkoitus ei ollut nostaa itseäni vaan todeta, että monella se kehityksen puute voi johtua ihan siitä, ettei uskalleta tehdä kunnolla.
että eri ihmiset mieltää jumpan ja vaikka pumpin tosi eri tavoilla ja tekee täysin eri intensiteetillä. Meidän salilla ainakin pumpissa on vuodesta toiseen samat naamat, ja aina ne laittavat ojentajiin ne samat kaikista pienimmät painot, hauiksiin ehkä hippasen enemmän, rintaa tehdään viidellä kilolla jne. Eli toisen pumppi voi olla tehokkaampi kuin toisen salitreeni, joka sekin monilla naisilla lähinnä raajojen heiluttelua eri koneissa lehtiä lukien..
Saman olen huomannut tuolla bodybalancessa, josta jo aikaisemmin mainitsinkin. Mutta pumpissa on sama ilmiö. Itse yritän tehdä sillain, että siitä olisi jotain hyötyäkin.
ap
Itse en ole todellakaan mikään erityisen urheilullinen tai "luonnostani vahva", pienikokoinenkin olen, mutta silti teen aina salilla ja pumpissa huomattavasti isommilla painoilla ja suuremmalla intensiteetillä kuin suurin osa muista. Ja tämän kommentin tarkoitus ei ollut nostaa itseäni vaan todeta, että monella se kehityksen puute voi johtua ihan siitä, ettei uskalleta tehdä kunnolla.
oma tekstini tuli tuonne väliin...
Mutta siis pointti oli, että saman olen huomannut =)
Käyn Jumppasaa 1×vkossa? Hiit-treeni perään
Keskiviikkona.
Kahvakuula treeni 2×vkossa.
Kiinteytys.
Minä en käy pumpissa koska inhoan sitä nostelua mutta jumpissa käyn ja mieskin sanoi, kun aloitin jumppaamisen 2 vuotta sitten, että olen ainoa nainen jonka hän tuntee joka vanhetessaan vaan kaunistuu. Naamakin on paremman näköinen kuin silloin aloittaessani, joten tsemppiä ap.
Tulokset näkyivät minun kohdallani noin 3 kk. kuluttua.