JOULUKUISET LOKAKUUSSA
Ajattelin laittaa vielä kuukausipinon, kun kirjoittelu on ollut sen verran vähäistä. Linkkiä edellisiin en osaa laittaa, joten joku fiksumpi tehköön sen.
Omaan oloon sen verran, että tuskaista on. Eilen sain ajan neuvolalääkärille, joka laittoi sairaslomaa kaksi viikkoa, mutta luultavasti jatkuu äitiyloman alkuun asti. Selässä on kiukkuinen issias ja supistelee paljon, paikatkin oli jonkun verran alkaneet pehmenemään. Myös verenpaine oli kohonnut. seuraavan kerran sitten parin viikon päästä, jos ei ennen sitä ilmene jotain..
tityli (tasan 29)
Kommentit (30)
Eilen kävin neuvolassa ja sain todella hyviä uutisia. Istukka oli kuin olikin siirtynyt vähän ylemmäksi, vaikka lääkäri kaksi viikkoa sitten varoitteli, että tuskin enää nousee. Oltiin jo henkisesti varauduttu sektioon, mutta nyt on olemassa vielä mahdollisuus alatiesynnytykseen. Kohdunsuu oli pehmentynyt lisää, mutta paikat oli vielä visusti kiinni, ja sen vuoksi sainkin luvan olla töissä jäljellä olevat 2 viikkoa, ellei ala isommin supistella. Kevennettyä työviikkoa teen, ja viimeiset 2 päivää on oikeastaan enää palautteiden kirjoittamista ym. kirjallisia töitä.
Sain neuvolassa kovasti kehuja, kun viikkojen lisääntyessä hb vain nousee ja verenpaine laskee. Painokin oli nyt laskenut, nousikin välillä vinhaa vauhtia.
Vauvalle alkaa olla kotona kaikki valmiina. Mies hoputtaa koko ajan, että pitäisi jo pakata kassi laitokselle. Kohta kai sekin on tehtävä. Neuvolan lääkärin kanssa ollaan molemmat oltu varovasti sitä mieltä, että vauva voi tulla jo luultua aiemmin... Sf-mitta on koko raskauden ajan mennyt reilusti yläkäyrän yläpuolella, eikä la:ta ole saatu varmasti määriteltyä, koska kierrot ollut mulla aina epäsäännöllisiä, ja viimeiset kuukautiset kesti vain 2 pv. Lääkäri arvaili, olikohan ne kuukautiset enää ollenkaan. Koko arviota ei ole vielä tehty, joten jännityksessä eletään ja odotellaan, milloin meistä tulee vanhempia! Ihanaa aikaa!
Aada-Mari ja "pöysti" 32+6
Ensinnäkin hei taas pitkästä aikaa muille tonttujen odottajille, aika tuntuu karkaavan käsistä! Meillä pikkuhiljaa vessaremontti valmis ja toivottavasti vähentäis vähän stressiä. Pakkasöinä ulkohuussissa juoksu ei ainakaan mieltä ylentänyt... :P Tosin upeaa tähtitaivasta jäin monesti ihailemaan...
Sokerit ei dieetistä huolimatta asettuneet ja sain nyt iltoihini pitkävaikutteiset insuliinit. Piikittäminen on helppoa ja toistaiseksi vielä haetaan annostusta joka laskisi paastoarvot kohdalleen. Vauva kasvaa kuitenkin keskikäyrillä ja oli ma vkoilla 29+4 painoarviossa 1280g, joten ei ollut vielä ruvennut sokereilla kasvamaan.
Hankintoja en ole vieläkään tehnyt kuin muutaman pienen vaatteen kirpparilta ja Mummulasta toin nukenvaatteista muutaman minun vanhan potkupuvun. (Aidosti retroja! :D) Äitiyspakkauslaatikko tulee varmaan ensi viikolla, en pitänyt Kelan papereiden lähettelyssä kiirettä kun en vieläkään tiedä mihin saan kaiken mahtumaan. Pinnasänkykin pitäisi jostain hankkia, mutta sen kerkiää. Niin ja huomattiin että tyttöjen vanhat yhdistelmävaunut on rikki, joten jostain tarvii vaunutkin taikoa. Ehkä sitten marraskuussa alan pohtimaan.
Paljolti raskaus edelleenkin unohtuu ja muistuu mieleen vasta kun reppana hikottelee ja hyllyn koko emäntä. Arki vaatii nyt niin paljon keskittymistä remontin, ulkohommien jne osalta, mutta eiköhän jossain välissä tule aika jolloin ehtii keskittyä ajattelemaan tätäkin Murua.
Syksyn jatkoa kaikille,
Minttulotta ja kolmoskanava 29+6
Ihanaa kun aloitettiin uusi pino minne voi taas kirjoitella! Muut keskustelut hiljeni kyllä aika hyvin.
Meille tänne Espooseen kuuluu oikein hyvää :) Masu kasvaa ja olokaan ei ole hassumpi. Mitä nyt pientä tuskasuutta välillä liikkumisen ja touhuamisen kanssa, mutta eipä sitäkään enään kauaan ole jäljellä. Tosin öinen vessassa ravaaminenkaan ei aina maistu, kun muutenkin vaikea saada unta.
Mulla oli eilen viimeinen työpäivä. On kyllä ihana helpotus, kyllä se sen verran raskaaksi alkoi käymään. Mietityttää vaan, että mitäköhän sitä kaikkea keksisi tekemistä nyt n.2 kuukaudeksi...hmm.. kai se pitää tuo vauvan huone laittaa valmiiksi ja muutenkin kotia "toimintakäyttöön" :D Hankintoja meillä ei enään ole paljoa tekemättä. Jotain pikkusia juttuja mm. vaipat, rasvat yms ja sisustusjutut vauvan huoneeseen :)
On kyllä ihan hullua ajatella kuinka nopeasti aika menee ja kuinka lyhyt aika loppujen lopuksi on enään jäljellä ennen arvioitua h-hetkeä. Jännittää kyllä ihan mielettömästi!
Onko kellään mitään hyviä vinkkejä saada aika kulumaan jos välillä tulee niitä hetkiä?? :D
Huomenna taas neuvolaan katsomaan että kaikki on hyvin. Tosin on taas se kova jännitys painon suhteen. Sitä on täällä kertynyt kyllä "pikkusen" liikaakin (n.20kg), mutta toivottavasti se olisi nyt pysynyt edes pikkusen aisoissa :)
Ihanaa odotusta kaikille!!
Ninukki ja Noppa rv 31+2
myös minulla painoa tullut liikaa. Miltei 15kg. Blääh. Olo raskas ja turvottaa, närästää ja liitoskipujakin on. Ja väsyttää. Töissä oon ollut, toistaiseksi paikat kiinni eikä kauheesti oo supistellut joten oon uskaltanut olla. Ssokerit kyllä onneksi on painonnoususta huolimatta olleet ok.
Syyslomaa ootellaan, mennään kylpylään 5ksi pväksi.
Tanni rv31
tääl voidaan suht hyvin..liitoskipuja/närästystä on..yöt voinu viel suht hyvin nukkuu,ainoo et aina vaan jommalla kummal kyljel,mulla oli ti neuvola+lääkäri ja kaikki oli ok,sain lähetteen jorviin marraskuun puoleen väliin et kattoo vauvan paino-arvioo..painoo tullu nyt 2kg ja sokerit oli hyvät rasituksessa ,onnexs..isommat lapset odottaa jo kovasti et vauva tulis jo..nyt sit täl viikolla iski ihana flunssa ja tietty heti keuhkoputkentulehdus ja kurkunpään tulehdus..hiukan on heikompi olo kun ei oo kunnossa kokonaan..kaikille hyvii vointeja
mymmeli ja poitsu 29+4
Mulla on ollu ihan sama juttu nukkumisen kanssa kun mymmeli81:llä.. eli siis vaan jommallakummalla kyljellä saa nukutuksi. Siitä sitten mulla ainakin on tullut tosi kipeet lonkat aina aamusin. Neuvolassa tätä vaivaa valittelin ja ne sieltä neuvo, että kokeilisin tyynyä jalkojen väliin nukkuessa ja se on auttanut tooodella paljon!! :) Ei ole enään niin kipeät paikat aamusin kun herää.
Ennustettiinko sulla mymmeli81 neuvolassa siis että olisi iso vauva tulossa, että sen takiako jorviin tarkistukseen? Mulla nimittäin just viime kerralla neuvolassa sanottiin että ens kerralla kun on lääkäri niin tehdään painoarvio ja sen mukaan sitten katsotaan sitten tarve Jorviin. Mua jännittää siis ihan mielettömästi että minkä kokonen vauveli sieltä on oikein tulossa. huh!
PIkaisia paranemisia sulle sinne mymmeli ja hyviä vointeja kaikille!! :)
Ninukki ja Noppa 31+4
ninukki..mulla ei mahtunut 4kg ulos ja mulla 2 aiemmat käynnistetty..et siks tarkkailevat vauvan kokoo ja painoo..no neuvolas sanottiin et ois iso ja aikasemmin jorvis sanottiin et normaalikokonen vauva,et saa nähä sit marraskuun puoles välis et mikä on koko arvio.tääl yritetään parantuu pois tästä flunssasta..ninukki onxs tää sun eka raskaus vai monesko?
mymmeli81 ja poitsu 29+4
Moikka mymmeli81!
Joo tää on mun ensimmäinen raskaus. Mäkin täällä jännityksen kanssa odottelen seuraavaa lääkärillä käyntiä niin sitten saa tietää vähän painoarvioo jne.. Toivottavasti ei olis nyt niin iso vauva tulossa että pitäisi sektiolla mennä. Se mua pelottaa eniten :/ Toivon vaan parasta :) Onnea myös sulle!
Ninukki ja Noppa 31+5
Juuri rekisteröidyin palstalle ja tieni löysin tännekin!
Elikkäs meille odotetaan uudenvuoden vauvaa. LA on 31.12.2009. Saas nähdä meneekö nippanappa uudenvuoden puolelle.
Viides raskaus minulle. Vauvalla on siis kolme innokasta isosiskoa ja yksi innokas isoveli. Esikoinen on 14-vuotias, toinenmoinen 11-vuotias, kolmonen 5-vuotias ja kuopus on 1v 9kk vanha tomera täti.
Raskaus menee siinä sivussa edelleen. Toki näiden kahden taaperon kanssa töhöttäminen ja esim. ulos pukemiset, riisumiset ja pitkät työpäivät rasittavat, mutta sehän nyt in ihan normaalia. Eniten mua häiritsee tiellä oleva maha (kova pallo) ja huonot yöt. Tuo 1v tyttö on ryhtynyt kukkuman öisin ja univelkaa alkaa olla melkoisesti, lisäksi nukkuessa on vaikea löytää enää niin hyvää asentoa. Neuvolaa ei ole ollut aika pitkään aikaan, maanantaina on minun neuvola ja tytön 1v neuvola samassa. Mitään häikkää, alhaista verenpainetta lukuunottamatta ei ole aiemmilla käynneillä edelleenkään ollut.
Mymmeli ja Ninukki noista painoarvioista: Ensinnäkin ensisynnyttäjän kohdalla ei yleensä tehdä synnytystapa-arviota jos ei ole erityistä syytä epäillä että lapsi olisi tosi iso. Erityiset syyt: suvussa tosi isoja vauvoja, äidillä sokerit koholla tai todettu ahdas lantio, joka estäisi/haittaisi alatiesynnytystä tai perätila tai pelkopolikäynti tms. Sitten taas tehdään synnytystapa-arvio automaattisesti jos edellinen syntynyt sektiolla. Toisekseen kokoarviot ovat usein aika pahasti pielessä. Niin käsikopelolla arvioidut kuin ultratut. Hyvä esimerkki: veljen superpienikokoinen sisko sai juuri esikoisen, meni 2 viikkoa yli ja vielä viimeisessä ultrassa samana päivänä kuin tyttö syntyi kätilö arvioi, että lapsi ei missään nimessä on yli 3,5 kg. Nojoo tyttö oli 4,2 kg... Itsellä edellisessä raskaudessa hössötettiin kokoajan terkkarin toimesta että on niin iso vauva kun sf-mitta vähän keskikäyrän yläpuolella. Vikassa lääkärineuvolassa lääkäkäri sitten sanoi että ihan turhaa hössötystä terkkarin puolesta, että n. 3,5 kiloinen vauva olisi tuloillaan. Niin tyttö oli 3,4 kg ja siis puoli kiloa veljeään kevyempi että se siitä jättiläisvauvasta...
Rouvaii 31, tasan
rouvaii ei pidä yleistää et mitkä syyt jos ultrataan vauvan painoo oli sit esikoinen tai kolmas niinkun mulla,jokainen ihminen niin yksilöllinen synnytys/raskaudes...mulla kyl pitäny suht hyvin paino-arviot ja tiedän et ne voi heittää paljonkin..mulla on vaan puhtaasti siitä kii ettei mahdu yli 4kg syntyy alakautta..itselläni on rv35 paino-arvio sairaalas..sitä odotelles..
mymmeli 30+6 poitsu
En nyt ihan ymmärtänyt. Olin luetellut vain syyt miksi painoarvioita tehdään (ainakin Husin piirissä näin). Ei siinä ollut mitään yleistämistä? Mielestäni aika kummallista on että ensisynnyttäjän kohdalla esim. ei anneta sen kummempaa koko/synytystapa-arvioita ilman näitä ennakkotekijöitä. Mennään meiningillä katsotaan kerran ja kadutaan vasta sitten;) Tiedän kyllä että raskaudet ovat erilaisia, vaikka niitä olisi kolme kolmen vuoden sisään.
rouvaii ei pidä yleistää et mitkä syyt jos ultrataan vauvan painoo oli sit esikoinen tai kolmas niinkun mulla,jokainen ihminen niin yksilöllinen synnytys/raskaudes...mulla kyl pitäny suht hyvin paino-arviot ja tiedän et ne voi heittää paljonkin..mulla on vaan puhtaasti siitä kii ettei mahdu yli 4kg syntyy alakautta..itselläni on rv35 paino-arvio sairaalas..sitä odotelles..mymmeli 30+6 poitsu
eli tarkoitin et nykypäivänä tehään ihan erilailla synnytystapa-arvioita kun esim pari vuotta sit,ja tiedän et nykyään on vähä toi mitä sanoit et Mennään meiningillä katsotaan kerran ja kadutaan vasta sitten;) en sen kummempaa tarkoittanu..
mymmeli ja 31rv poitsu
Niin, mulla ei olekaan kokemusta raskauksista kuin vuosilta 07,08 ja 09 :) Mutta se mitä kirjoitin niin sanottiin kun olin miehen siskon kanssa ihmettelemässä viime kesänä laitoksella miten kaikilta meni ohi, että vauva olikin niin iso. MUTTA kannustuksena kaikille (erityisesti niille jotka pelkäävät sektiota) siis, että tämäkin tapaus tuli alakautta, vaikka synnytys pitkään kestikin. Ja minunkin esikoinen tuli 20 tunnin yrittämisen jälkeen lopulta alakautta virheasennosta huolimatta:)
Meillä oli tytön 1v neuvola ja mun oma neuvola eilen samalla. Kaikki oli kunnossa mittojen ja arvojen puolesta, ensin terkkari katto että raivotarjonnassa tämä on, mutta sitten kun rupesi kuuntelemaan sydänääniä ei niitä löytänytkään ja poju oli uinut taas mitensattuu poikittain, joten liikkuu edelleen kuten tykkää. Painoa on nyt tullut 6 kiloa, odotan lisää, sillä ekasta pojusta tuli kaikenkaikkiaan 14 ja edellisestä tytöstä vain 8.
Tyttö oli sangen reipas vaikka sai rokotuksen, mutta reagoikin siihen tosi vahvasti (vaikkei aiemmin samaan rokotukseen ole reagoinut) ja päivän kestävän kitinän lisäksi illalla nousi kunnon kuume ja tyttö vain köllötteli isin sylissä koko illan. Onneksi tänään on ollut suht ok, aikamoinen jälki reidessä on tosin. Ja meitä pitkään kiusannut nuhaflunssa vaan jatkuu kaikilla.
Rouvaii 31+3
Huomenta kaikille!
Mut määrättiin sitten sairaslomalle äitiysloman alkuun asti. Viimeisen kahden viikon aikana ei ollut uusia muutoksia kohdunkanvassa/ kohdunsuulla, mutta lääkäri ei viitsinyt passittaa takaisin töihin, kun työni on kuitenkin melko fyysisesti raskasta. Nyt vaan sitten odotellaan joulua, että saisi pienen pojan syliin...
Kuinka moni teistä meinaa ottaa sen sikainfluenssarokotteen? Mä olen kyllä ihan kahden vaiheilla sen kanssa, tuntuu ettei kukaan ammattilainen osaa sanoa mistään mitään. Kaikille raskaana oleville sitä suositellaan, mutta kukaan ei puhu riskeistä sanaakaan, eikö niitä sitten ole?
Pitäisi varmaan alkaa pikku hiljaa valmistautua uuteen tulokkaaseen ja pestä vaatteet valmiiksi kaappiin, ettei jää kaikki sitten viime tinkaan ja samaan syssyyn sitten joulutohinoiden kanssa. Sittereiden kankaat jo pesin ja netistä tilasin sen siirrettävän sänkyn, se on kyllä tosi kätevä kapistus.
tityli 31
Moikka kaikille pitkästä aikaa!
Mäkin olen ollut sairiksella selän ja muutenkin uupuneen olon takia ja jotenkin en oo kotoa käsin jaksanut kirjoitella tai muutenkaan koneella istuskella.
Nyt oon taas ollut ma:sta lähtien töissä ja meinaan jaksaa loppuun asti. Noh, tällä viikolla enää huominen töitä ja sit ens viikolla ma-to, joten enköhän mä jotenkin jaksa ;)
Mulla vaan toi yhteensä 100km ajoa päivässä työmatkoja alkoi ottaa voimille ja siihen päälle täällä töissä koneen äärel istuminen alkoi käydä tosissaan selän päälle. Nyt taas parempi ja helpottaa, kun tietää, että enää muutama hassu päivä jäljellä ja siinä välissä vielä kolmen päivän viikonloppu :)
Viime viikolla mullakin oli taas rutiinitarkastukset. Näkyi taas sokeria virtsakokeessa, mutta verestä kahtena päivänä tarkistetut sokerit oli täysin normaalit, niin en onneksi joutunut uudestaan rasitukseen. Muuten kaikki arvot hempparia ja verenpainetta myöten kunnossa. Typyllä kans kaikki hyvin, kasvaa normaalisti (painoarvio viime viikolla n. 1600g) ja sydänkäyrä ym. kunnossa. On onneksi myös pysynyt lähtökuopissa, eli oikeassa asennossa pää alaspäin ;)
Mulla närästyksen kanssa meinaa välillä mennä hermot, mutta onneksi välissä aina parempiakin päiviä, jolloin ei niin pahana. Nukuttua saan muuten ihan hyvin, mutta veskiin kun lähden aamuyöstä, niin sen jälkeen ei tahdo enää unta saada heti. Välillä pyörii sitten puoliunessa kellonsoittoon asti...
Niinukki vai kuka kyseli puuhasteluvinkkejä äippälomalle vauvaa ootellessa?! Ite oon ihan tehnyt listaa, mitä yritän kaikkea puuhastella typyä ootellessa. Joulunvalmisteluja ainakin, esim. aattelin ommella jouluisemmat verhot keittiöön ja ruokailuhuoneeseen (tän hetkiset kovin kesäiset), kokeilla tehdä laatikot pakkaseen valmiiksi (en oo vielä koskaan tehnyt itse!), leipoa joulujuttuja pakkaseen ja purkkeihin...sit tietty ostettava viimeset vauvajutut ja itelle sairaalaa varten muutama juttu, pakata sairaalakassi...Ja sitten valokuvien laittoa!!! En ole vielä edes meidän vuoden takaisia hää- ja häämatkakuvia teettänyt saati saanut albumiin. Eli siinä ainakin vähän puuhasteluideoita!
Ootan kyllä niiiin innolla jo äippälomaa, että loppuu tää kärvistely ajomatkojen ja töissä istumisen kanssa. Varsinkin, kun mulla ei tällä hetkellä töissä juuri ole tekemistä... Ja sitten tietty vauvan tuloa ei malttais oottaa! Ihanaa saada oma pieni typy pian syliin ja aloittaa uudenlainen arki vauvan kanssa!
Mulla alkoi viime viikolla myös synnytysvalmennus. Ollaan kuusi naista, puolet ensikertalaisia. Kivaa ollut tähän asti ja mukavia naisia kaikki, kätilöä myöten. Ja tuntuu todella hyödylliseltä itse synnytystä varten, erilaisia rentoutumismetodeita ja oikeanlaista hengitystä harjoitellaan, tehdään myös selälle hyviä, helppoja harjoituksia, treenataan vatsanpohjanlihaksia jne. Ja tietty jutellaan tärkeistä odotukseen, synnytykseen, vauvan hoitoon liittyvistä asioista jne.
Zemppiä ja hyviä vointeja vain kaikille loppumetreille, ajatella, että muutaman viikon päästä meistä ekoilla jo odottelu ohi!!
terkuin Lizzy-79 ja Pähkinätyttö 32+4
Heippa kaikki!
Kopioin tänne saman tekstin kun tuonne ensikkojen pinoon kirjotin... elikkäs tässä :)
Kuulumisia ajattelin taas kirjotella ...
Tänään oli taas neuvola "pitkästä aikaa" :) Kaikki arvot oli kohillaan, painoa oli tullut kyllä taas aika paljon ja vauva ei oikein meinaa suostua kääntymään pää alaspäin. Kahden viikon päästä on taas lääkäri, niin siellä sitten viimestään jos ei ole vauva kääntynyt niin sitten pitää mennä äitiyspoliklinikalle tarkistuttamaan kaikki ja siellä sitten kääntävät pikkuisen oikeeseen asentoon. Jännittää kyllä kaikki tommonen "ylimääränen"... Onko kellään ollut kokemusta tällaisesta, että vauva ei ole itsestään pää alaspäin kääntynyt??
Äitiysloma on mennyt ihan mukavasti. Olen nähnyt kavereita ja kotia laitellut jonkin verran. Babyshoweritkin tuli pidettyä tossa viime viikonloppuna. Oli kyllä tosi kivaa :)
Vauvan huone pitäisi vielä laittaa loppuun, kunhan saa kaikki loputkin tarvikkeet hankittua :) Hullua kuinka aika kuluu. Täälläkin enään n.6 viikkoa laskettuun aikaan. Huh, alkaa kyllä jännittämään aikalailla!!! En kyllä jaksa enään odottaakaan, että saisi jo sen pikkuisen tytön taikka pojan tohon syliin :)
Ihanaa odotusta kaikille!
Ninukki ja Noppa 33+
Kovasti oon viime päivinä miettinyt et ottaako si-rokotus vai ei. Tänään kävin neuvolassa, mut ei ollut rokotuksesta mitään puhetta. Lääkärineuvola on reilun parin vkon päästä, ehkä siellä sitten tulee puheeks.
Neuvolassa oli kaikki ok. Verenpaine oli 105/68. Onkohan se alhainen? Mua on huimannut ja päätäkin särkee joka päivä. Niskatkin on kyllä kireät ja selkä kipee ja liitokset ja kannakkeet yms ja välillä pistää kävellessä alapäähän tuskallisesti, niin et aika raskaaks on jo tää raskaus käynyt. Yöllä kyljenkääntäminen ja vessaan nousu on ihan tuskaa.
Toisaalta taas toivoo, et ei nyt vielä vähään aikaan syntyis, kun muutonjälkeisjärjestelyt on kovasti kesken. Ja aika hitaalla tempolla niitä pystyy tekeemäänkään. Vauvan vaatteita oon vähän saanut pestyä ja ostin pienenpaketin pikkuvaippoja ja tutin tänään. Hoitopöydän alaosa pitäis tyhjentää kaikesta ihme tavarasta ja laittaa kestovaippat sinne odotteleen.
nau rv34
Älä vielä stressaa:) Ei vauvan tarvitse vielä olla pää alaspäin ja lähtökupissa, vielä saa kääntyillä. Odota ihan rauhassa viimeistä lääkärineuvolaa. Varsinkin ensisynnyttäjillä on ihan tavallista että asettuminen ja vauvan laskeutuminen ja kiinnittyminen ennen synnytystä tapahtuu aika myöhään. Mulla oli esikoinen vielä laskettuna aikanakin kylläkin pää alaspäin muttei mitenkään laskeutunut ja kiinnittynyt. Tokasta tyttö oli tuolla jalkojen välissä jo tosi hyvissä ajoin ja teki loppuajasta tosi epämiellyttävää.
Nyt vilä pyörii poju mahassa miten sattuu:)
Rouvaii 31+5
ajattelin kirjoitella kuulumisia. Täällä kans vietetään saikkupäiviä. Ensin olin viikon saikulla iskiaksen takia ja kun se helpotti ja piti ma palata työmaalle niin iski vietävä flunssa. Inhaa!! Nyt vielä olis tää päivä toipumista ja uus yritys huomenna. Pää on täynnä räkäkäkää mutta olo muuten jo ihan hyvä. Mietin jo tuossa että mikäs paikka prakaa seuraavaksi...
Kuutilla masussa kaikki hyvin. Potkii kovasti joten saapi olla huolettomana siinä suhteessa. Sokerirasituksen tein tuossa pari viikkoa sitten ja sekin oli ihan normi. Painoa on nyt tullu yhteensä 5kg. Eli ihan maltillisesti. Mitenkä tää masu kuitenkin tuntuu niin isolta verrattuna edelliseen raskauteen tai sitten olen onnellisesti unohtanut sen ajan :) edellisestä odotuksesta kun ei ole oikeen valokuviakaan että voisi verrata. Hemppa on taas ollu laskussa kun en ole "muistanut" napsia noita rautatabuja säännöllisesti, täytyypä ryhdistäytyä siinä suhteessa :) Niin ja d-vitamiinikin piti aloittaa...
Ihanan myrskyistä keskiviikkoa kaikille!!
Jenuski ja kuutti 28+2