Onko liikkeellä erityisen hankalaa flunssaa?
Meillä ahdistaa henkeä kaikilla, sekä astmaatikoilla että niillä joilla ei ole astmaa. Aikuisilta tauti vie lähes jalat alta ja lapsiakin väsyttää. Osalla on nuhaa osalla ei. Ja kuumetta ei joko ole tai on vain ihan vähän.
EIpä olla ennen tällaista koettu... possuflunssaa tämän ei pitäisi olla, kun kuume puuttuu... mut joku ihmepäpä meillä jyllää.
Onko muilla vastavaa? Missäpäin?
Kommentit (11)
kun ottaa huomioon etten normaalisti sairastu mihinkään. Ei kuumetta, hirveä kurkkukipu, nuha, yskä ja särkyä kaulan aluelle. Alue: Keski-Uusimaa.
niin että joutuu seiniä pitkin käveleen :(
ettei olis possunuhaa...
Soitin ja kysyin kun olen itse raskaana ja astmaatikko ja tauti tuntuu tosiaan melko tujulta.
on samanlaista liikkunut, taisi isoin piikki olla muutama viikko sitten. Itselläkin yskä kesti 2 viikkoa. Meillä oli töistä 12 kipeenä samaan aikaan.
Sikainfluenssaan EI välttämättä kuulu OLLENKAAN kuumetta, vaikka Suomessa osa terveysviranomaisista on edelleen siinä luulossa!
niinkun ei muihinkaan pöpöihin kuulu aina kuume.
T: kaikenmaailman taudit kuumeettomana sairastava
(angiinaa, keuhkoputken tulehdus, alkava keuhko kuume ( juu sekin kuumeeton)sekä umpparitulehdus...)
korkea kuume sunnuntaista asti, tänään ensimmänen aamu kun oli "enää" 37.8
Päänsärkyä, kurkkukipua, huimausta, vatsan nipistelyä ja veto ihan pois.
Samalta luokalta ainakin maanantaina oli jo muutamia pois. SI-testi otettu eilen yksityisellä, huomenna saadaan tulokset.
Itsellä rv39 lopuillaan, joten olo on kuin löysässä hirressä. Mutta toivon edelleen, että vaikka oireet täsmää niin olisi joku muu kuumetauti siis normi flunssa jota aina liikkeella syksyisin.
niinkun ei muihinkaan pöpöihin kuulu aina kuume.
T: kaikenmaailman taudit kuumeettomana sairastava
(angiinaa, keuhkoputken tulehdus, alkava keuhko kuume ( juu sekin kuumeeton)sekä umpparitulehdus...)
Eli todella usein pahatkin tulehdukset ilman kuumetta. Olen sairastanut useammaan angiinan ja jopa keuhkokuumeen kuumeettomana. Ja sitten kun tulee "kuume" niin niistäkin harvoista kerroista about puolet on tullut alilämpönä. Tosin 35 astetta tuntuu ihan samalta kuin 38 joten olo on paska oli se ali tai ylilämpöä
epäilee mun lääkäri noilla oireilla. Just kävin.
Yskä on niin kauhea, että tuntuu kuin keuhkot irtoais. Ja yskiminen yököttää.
Eteläisessä suomessa ollaan helsingistä länteen jonkun matkaa.