Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Diapam ja Imovane

Vierailija
06.10.2009 |

Yritin netistä etsitä tietoa näiden yhteisvaikutuksista mutta en löytänyt. Molempia on siis minulle määrätty pieninä annoksina ahdistukseen ja unettomuuteen mutta nyt en kartakaikkiaan muista että pystynkö nyt illalla ottamaan Daipamin ja vaikka parin tunnin päästä Imovanen että saisin edes jotenkin nukuttua.

On tää ahdistus taas sitä luokkaa ettei muuten onnistu.. :/ Olisiko jollain kokemusta tai tietoa asiasta?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää asiat on kovin yksilöllisiä (annostuset ja vaikutukset) että on vaikea sanoa, mutta hyvä ohje on, että jos diapam ei ole auttanut tunnin päästä, voi ottaa puolikkaan imovanen ja jos imovane ei ole vaikuttanut 0,5-1 tunnissa, niin voi ottaa taas toisen imovanen. Itse olen ottanut usein pahassa ahdistuksessa diapam 5mg ja puolikkaan 7,5mg imovanen tai puolikkaan diapamin 5mg tabletista rauhoittamaan vähän ja 0,5-1tunnin päästä kokonaisen imovanen (7,5mg). Itse tiedän jo sietorajani ja olen joutunut ottamaan näitä mixejä jo usein, mutta sellaisen joka on juuri lääkkeet saanut on hyvä kokeilla ensin ottaa pienempi annos ja odottaa tehoa ja lisätä annosta tai toista lääkettä siihen päälle tarvittaessa. Tosin 5mg diapam ja imovane tuskin mitään vaaraa aiheuttaa: korkeintaan sen unen saannin/nukahtamisen. On niitäkin tapauksia, jotka yrittäneet päättää päivänsä vetämällä purkin opamoxeja tms. eikä ole siinä onnistunut, joten olen amatöörinä ja maalaisjärjellä ajateltuna sitä mieltä, ettei siitä ole mitään vaaraa ottaa näitä yhdessä lääkärin määrämillä annostuksilla.

Imovanea voi käyttää myös opamoxin kanssa samalla tapaa.

Vierailija
22/25 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelliseen vastaukseeni vielä lisäten: Olen tällä hetkellä ottanut diapamin että imovanen (kokonaiiset) ja olen vieläkin hereillä klo 5.20 enkä saa unta. Joskus vain on niin ettei noiden ottamiset tunnu yhtikäs missään vaikka nousis tästä vuoteesta touhuamaan tuonne keittiöön tms. Jos on tarpeeks suuri ylivireys tai ahdistus kehossa niin ne vastustaa nukahtamista niin kovasti ettei unen saanti onnistu edes lääkkeillä (toki varmaan jollain vanhemmalla mutta enempää en viitsi ottaa). Nytkin kun ollaan menty jo aamuyön tunneille, ikkunoista tulvii jo valoa ja linnut laulavat, ei auta minun nukahtamistani...  Sitten on kai vaan valvottava :(

Voimia kaiille unettomille!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lääkkeesi 5mg diapam ja 7.5mg imovane on tosi mietoja joten en ihmettele jos uni ei tule. Itsellä oli iltaisin 2mg xanor (atsolaami) joka vastaa 4x10mg diapam eli kahdeksaa sinun tablettia.

Vierailija
24/25 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typo siis xanor on alpratsolaamia, saatui pieni näppäilyvirhe vaikka en ole xanoreita "popsinut"  8 vuoteen.

Vierailija
25/25 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran tähän, että 15mg imovanea vastaa noin 10mg diapamia. suunnillee. vaikka imovanessa oleva aine onkin ns pseudo-benzo.

itellä toimii 1 x7,5 nukahtamiseen hyvin ja vaikka yölläkin herään vessaan niin silti nukahtaa hyvin. onhan se olo hieman tokkurainen, mutta parempi sekin, kuin kärsii unettomuudesta. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän