Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vilkkaalle tytölle valjaat?

Vierailija
06.10.2009 |

Onko kellään kokemuksia lastenvaljaista? Käyttääkö niitä enää nykyään kukaan? Omassa lapsuudessani sellaisia vielä näkyi.

Olen aatellut hankkia valjaat meidän 2,5v tytölle, joka on todella nopea liikkeissään ja tykkää kuitenkin kävellä pitkiäkin matkoja. Asutaan kantakaupungissa kerrostalossa ja esimerkiksi puistoon käveltäessä joudun koko ajan roikottamaan tyttöä kädestä, ettei juokse auton alle. Rattaat toki löytyy, mutta niiden kanssa on jotenkin tuskaista kulkea ahtaissa kaupoissa, puhumattakaan siitä että pitäisi useita kertoja päivässä kantaa sekä rattaat että lapsi neljänteen kerrokseen. Kunto toki pysyy näin hyvänä, mutta helpommalla pääsisi jos kauppareissullakin voisi tavarat kantaa repussa ja napata lapsi kainaloon.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan niitä samoja valjaita kun joudun syöttötuolissakin käyttämään. matkalla oli kätevät varsinkin kun oli kohteissa joissa katsottiin esim. paljon ylöspäin niin sillä aikaa pikkuinen olisi jo hävinnyt.

Vierailija
62/75 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen miettinyt valjaita 1,5-vuotiaalle pojalleni. Tuntuu kurjalta pakottaa rattaisiin pienellekin matkalle, mutta kädestä roikottaminen tuntuu yhtä kurjalta, ja kovin lujaa en perässä pääse raskausmahani kanssa, puhumattakaan siitä miten hankalaksi menee vauvan synnyttyä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän tyyliin mutta ei ihan näin eläimelliset

http://www.kidscorner.fi/product_catalog.php?c=43

Vierailija
64/75 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä, minulla on lapsia. kaksi VILLIÄ poikaa, joilla on ikäeroa vain 1v8kk. Kun pienempi syntyi, lähes aivoton kaksi vuotias halusi itsepäisesti itse kävellä, eikä istua rattaissa.

Kasvatus auttaa tässä kohtaa, lapset kannattaa opettaa käyttäytymään kunnolla, kun saavat itse kävellä. Meillä jos ei totellut kadulla, joutui aina välittömästi rattaisiin, ja koska kova oli halu itse kävellä, kokivat (molemmat ajallaan) rattaisiin joutumisen rangaistuksena. Ja oppivat kyllä nopeasti, muutamassa viikossa, että jos kävelee nätisti, saakin kävellä, jos temppuilee, joutui heti rattaisiin.

En sitoisi lasta myöskään syöttötuoliin valjailla, tai ylipäätään laittaisi niitä päälle lapselle, mutta meillä on kyllä kasvatuksessa lähdetty siitä, että auktoriteetti on löydyttävä ilman tuollaisia kamalia "apukeinoja" - valjaita, leikkikehiä jne.

Vierailija
65/75 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tyttö kävele itse portaita ylös? treeniä vaan, kyllä se sujuu, kun annat kävellä, etkä minuuttikellon kanssa mieti kauan siihen menee.

Rattaat toki löytyy, mutta niiden kanssa on jotenkin tuskaista kulkea ahtaissa kaupoissa, puhumattakaan siitä että pitäisi useita kertoja päivässä kantaa sekä rattaat että lapsi neljänteen kerrokseen. Kunto toki pysyy näin hyvänä, mutta helpommalla pääsisi jos kauppareissullakin voisi tavarat kantaa repussa ja napata lapsi kainaloon.

[/quote]

Vierailija
66/75 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en katso pahalla, jos joku muu niitä omilla lapsillaan käyttää :) Meillä vilkkaan taaperon pahimpiin karkuunjuoksemisiin auttoi kantoreppu. Mulla on se vieläkin (lapsi 3v3kk) mukana melkein aina ja jos meno äityy holtittomaksi, pistän lapsen reppuun tai ainakin vihjaan asiasta hänelle. Isompi lapseni on aina kävellyt nätisti eikä säntäile, mutta tuon pienen hölmöläisen kanssa olisin ollut monesti helisemässä ilman reppua :)

Vierailija
67/75 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai miten aattelit, että se kasvatus auttaa kantamaan ne rattaat neljänteen kerrokseen? vai tarkoitatko kenties että kasvatan 2,5 vuotiaan tyttöni kantamaan itse rattaansa neloseen? Se olis kieltämättä aika näppärää, täytyypä kokeilla. Ei muuta kuin lisää auktoriteettia kehiin!

ap

Vierailija
68/75 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku valjas voi olla näin erityinen kysymys

Vierailija
69/75 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä et itse ymmärtänyt kirjoittamaasi? kirjoitit että kannat lapsen ja rattaat. Eikö olisi helpompaa kantaa vain rattaat? Toistat sen vielä tekstin lopussa, että olisi helppoa kun olisi ruoat repussa ja nappaisit lapsen kainaloon. Etkö siis kannakaan lasta? Miksi sitten kirjoitit niin? Tarkoitin kommentillani, että pääset vähemmällä, kun opetat lapsen kävelemääns sinne ylös ja kannat vain ruoat ja rattaat.

i]Vai miten aattelit, että se kasvatus auttaa kantamaan ne rattaat neljänteen kerrokseen? vai tarkoitatko kenties että kasvatan 2,5 vuotiaan tyttöni kantamaan itse rattaansa neloseen? Se olis kieltämättä aika näppärää, täytyypä kokeilla. Ei muuta kuin lisää auktoriteettia kehiin! ap

[/quote]

Vierailija
70/75 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, jos ei yhden vilkkaan naperon kanssa äiti pärjää.

Vierailija
71/75 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä itsekin käyttänyt valjaita lapsillani.Kyllä niitä kaupoissakin on nykyään. Se on hyvä että tällä eräällä äidillä on niin hyvin kasvatetut lapset.Meillä on neljä lasta joista kahdella oli ongelma että eivät kunnolla ymmärtäneet kaikkea puhetta vielä kolme vuotiaanakaan ja vanhin taas oli niin käsittämättömän ylivilkas että mitkään rattaisiin laitot eivät auttaneet.Kolmas oli myös vilkas mutta tajusi asioita paremmin kuin muut ja oppi tuonkin kun tarpeeksi kauan siitä sanoi.Joten ei se kasvatus aina auta.

Vierailija
72/75 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ku joillakin friikeillä on monta koiraa niin toisilla monta penskaa narun päässä. Ei hyvää päivää.

Vierailija
73/75 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kannan myös lapseni sillon tällöin neljänteen kerrokseen. Lähinnä silloin, kun lapsi on väsynyt tai jos on kiire. Asumme jugend-talossa, jossa on korkeat kapeat portaat eikä lapsi yllä pitämään kaiteesta kiinni. Voitte kuvitella, kuinka työlästä tuollaisten rappujen kiipeäminen pienelle tytölle on. Joskus haluan itsekin päästä helpommalla (joka tietenkin on äidin suurin synti!) ja nappaan tytön kainaloon.

Rattaat eivät itse rappusia kiipeä, joten ne joutuu kantamaan ylös joka ikinen kerta. Lisäksi rattaat ovat epäkäytännölliset kaupungilla liikuttaessa, kun kuljetaan ahtaista ovista ja kapeista käytävistä.

Noh, huomennahan alkaa Hullut Päivät joten voitte kaikki mennä kokeilemaan kuinka kivaa on kulkea raittaiden kanssa väentungoksessa. Sellaista tämä keskikaupungilla lapsen kanssa eläminen on. Siksi ajattelin, että valjaat olisivat tähän ongelmaan oiva ratkaisu.

Vierailija
74/75 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saa lapsi jaloitella ja ite voi vaikka huilia puiston penkillä. Tai kahvitella siellä stockalla.

Vierailija
75/75 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna niiden olla omassa arvossaan ja rypeä omassa erinomaisuudessaan. Hanki vain ne valjaat; pelastat itsesi, tyttäresi ja lähimmäisesi.

Ole itsekäs ja anna itsellesi anteeksi. Tosin valjaisen käyttämisessä ei ole mitään anteeksi annettavaa, ainoastaan kiitettävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi