Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi puhuu että pk:ssa kiusataan. Tädit kiistävät ja sanovat että ehkä hän "kokee" niin...

Vierailija
06.10.2009 |

...siis eikö kiusaaminen ole kiusaamista silloin jos lapsi kokee niin?

Pk:ssa on liuta villejä poikia vailla rajoja. Tädit ovat olleet puolustuskannalla alusta asti, heidän pojat kun ovat kuulemma kivoja.

Kiusaamistilanteet, jotka olen kertonut, niin he eivät kuulemma ole nähneet.

Paras veto heiltä. Syy on minun, eli äidin. Välitän kuulemma epäluottamusta päiväkotia kohtaan lapseen. Koetin kysyä miten tämä liittyy väitettyyn kiusaamiseen, mutta en saanut vastausta, vaan puolustelu siitä kuinka he tekevät parhaansa, jatkui.

Nyt pitäisi kuulemma allekirjoittaa jokin toimintasopimus. Käsittämätöntä. Kaikki on alkanut siitä kun olen aina lapsen kertoessa välittänyt viestiä kiusaamisesta ja tekijästä. En ole syytellyt ketään, vaan ainoastan kertonut mitä olen lapselta kuullut.

Nyt kun pyysin heitä ensimmäistä kertaa erään pojan osalta seuraamaan tilannetta, koska hänen nimensä tulee lähes päivittäin esiin, niin siinä vaiheessa tätsy veti esiin että paperien allekirjoituksen ja jatkoi mutinaa kuinka pieni kähinöinti kuuluu päiväkotiin.

Käsittämätöntä. Jos nyt on näin, niin mitä se on peruskoulussa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen tunne on aito ja täytyisi keskustella miten se syntyy ja minkälaisia ne tilanteet kokonaisuudessaan on. Minkälaiset asiat lapsi kokee kiusaamisena.

Lapset käyttää usein kiusaamis -sanaa aika yleispätevänä ilmaisuna. Jos ei saa sitä lelua minkä kaveri ehti ottaa tai ei pääse jo alkaneeseen leikkiin kesken kaiken mukaan tai yhteisessä leikissä kaverit ei "tottele" ja toteuta leikkiä lapsen tahtomalla tavalla tai aikuinen kiusaa kun sanoo mitä pitää tehdä jne.

Vierailija
2/13 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tädit taitavat olla näitä, joiden mielestä kiusaaminen on aina subjektiivinen kokemus. Onhan noita tälläkin palstalla nähty, valitettavasti..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollaisia tätsyjä vastaan ole vanhemmalla mitään keinoja. Olen niin tyrmistynyt ettei sanat riitä kuvaamaan. Luulin, että on läpihuutojuttu kertoa kiusaamisesta, kuvittelin, että tätsyt vastaa että ok, seurataan tilannetta ja palaavat sitten asiaan kun jotain huomioita on tehty.

En voinut kuvitellakaan, että syntipukiksi joudun minä..

Vierailija
4/13 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuollainen täytyy selvittää. Jos lapsi toistuvasti kertoo kiusaamisesta niin silloin lapsi kokee tulleensa kiusatuksi, ja se riittää. Tätien tehtävä on huolehtia, ettei niin kävisi.

Vierailija
5/13 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi (4 v) puhui pk:n aloitettuaan kiusaamistapauksista silloin tällöin. Muissa tilanteissa olin huomannut että lapsi on tosi herkkä, esim. tulkitsi vahingossa tapahtuneen tönäisyn lyömiseksi. ja pk:ssa noita tönäisyjä nyt tulee väkisinkin vähän väliä. "kiusaamissyytökset" loppuivat lähes kokonaan kun lapsi oppi erottamaan tahallisen ja tahattoman.

Vierailija
6/13 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tädit ei osaa hoitaa hommiaan, otat yhteyttä esimieheen, jos päiväkodin johtaja on samanlainen aivoton, otat yhteyttä kunnan/kaupungin päivähoidon ohjaajaan.

Jos lapsesi kokee, että häntä kiusataan, niin silloin häntä kiusataan.

Pistää ihan veren kiehumaan tuollaiset ammattitaidottomat päiväkotitädit, jotka hyssyttelevät asioita ja asettuvat kiusaajien puolelle. Ei pidä ihmetellä, miksi tässä maassa kiusaaminen saa jatkua läpi elämän, työpaikoille saakka.

Vierailija
7/13 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni lapsi ei erota mikä on kiusaamista ja mikä ei.

Äidin syyttely on kuitenkin todella asiatonta.

Ainakin 4v. vähän kaikki on kiusaamista, vaikka ei olisikaan ja hurjia juttuja voi tulla.

Niillä jutuilla saa vielä huomiota äidiltä.

Meillä kävi näin ja tarhan lto käski olla puhumatta asiasta, ei saa antaa jutulle liikaa huomiota ja kiusaaminen loppui saman tien.

Vierailija
8/13 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se sanoo lapseni opettajakin, että lapseni vaan kokee niin. Lapsi on lintsannut koulusta, koska pelkää toisia lapsia niin paljon. Ei uskalla lähteä ulos koulun jälkeenkään.

Hänellä on tosin kavereitakin.

Mitään harrastusta ei halua aloittaa, koska on alkanut pelätä toisia lapsia.

Ollaan yritetty selittää ettei kannatta kaikesta välittää ja jne. Hän monesti alkaa itkemään, kun kysellään kiusaamisesta.

Se on vaan pakko yrittää selviytyä, vaikka olisikin rauhallinen lapsi.

Vierailija
9/13 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se niin on että kiusatulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa maisemaa.

Vierailija
10/13 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota yhteys pk:n esimieheen, ja vaadi, VAADI lapsellesi toinen hoitopaikka !!

Sillä vaikka keskusteletkin asiasta johtajan kanssa, tilanne ei tule muuttumaan, koska tätien asenne on noin vahvasti tuollainen.

Vierailija
11/13 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muitakin lapsia joiden asioista pitää huolehtia...

siis eikö minun tehtävä ole kertoa niistä minun lapsen huolista? En jumalauta ymmärrä en. Taitaa tädeillä olla pakka pahasti sekaisin.

Vierailija
12/13 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattitaito tässä kohtaa. Ei noita asioita noin hoideta.

Vierailija
13/13 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoimmalla pääset jos pyydät luottamuspulan takia uutta paikkaa. Jos asenne on tuo, niin et mahda niille mitäan, ne tädit ei tee sen enempää, ehkä vielä vähemmän, kun ärsyyntyvät sinuun ja antavat lapsen kokea sen.

Luulisi, että nykymaailmassa jo olisi enemmän tajua, kun tiedetään kiusaamisen vaikutuksesta niin paljon. Ja tosi väärin, että kärsijä joutuu vaihtamaan paikkaa, mutta niin se vaan helposti menee.

Joku kirjoitti ala-asteelaisestaan, siinä mä olisin tosi nopea myös selvittämâän ja vaihtamaan koulua, koska siinä ei ole mitään normaalia, jos sen ikäinen lintsaa tai pelkâän ikäisiään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän