Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

supistukset ennen ja jälkeen vesienmenon? (ov)

Vierailija
28.07.2009 |

Mietinpä tässä sellaista, että kuinka erilaisia supistukset ovat ennen ja jälkeen vesienmenon. Minulla on 2-vuotias lapsi, mutta en tiedä. Oma synnytys lähti käyntiin vesienmenolla ja sitä ennen ei ollut yhtä ainoata supistusta, ei edes harjoitussupistuksia. Eli onko kovastikin eroa tuntemuksissa?

Parhaiten tällaiseen kysymykseen osaisi kai vastata sellainen, jolla yksi synnytys on alkanut vesienmenolla ja toinen suppareilla. Kumpi kivuliaampi tms?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yksi supistuksilla (käynnistetty). Tuo supistuksilla alkanut oli ihan lastenleikkiä verrattuna kahteen muuhun, ne supistukset vain naurattivat. Sitten kun olin 8 cm auki ja kalvot puhkaistiin niin alkoi tuntua kipuakin.

Vierailija
2/5 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yksi supistuksilla (käynnistetty). Tuo supistuksilla alkanut oli ihan lastenleikkiä verrattuna kahteen muuhun, ne supistukset vain naurattivat. Sitten kun olin 8 cm auki ja kalvot puhkaistiin niin alkoi tuntua kipuakin.

Mulla ensimmäinen käynnistyi supistuksilla. Helppo keikka siihen asti, kun kalvot puhkaisitiin 9 cm:ssä. Karmeat supistukset.

Toisessa puhkaistiin myös 9 cm kohdalla---> ei vaikutusta supistusten laatuun.

Nyt viimeisessä, käynnistetyssä, synnytyksessä kalvot puhkesivat n. 8-9 cm kohdalla. Aivan helvetilliset 6 viimeistä supistusta!

Jos synnytykseni olisi alkaneet vesien menolla olisin varmaan ottanut kaikki mahdolliset mömmöt mitä olisin saanut. Nyt kaikki synnytykset ilman puudutuksia ja lääkkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yksi vesienmenolla. Vaikea sanoa, olivatko supistukset erilaisia, ehkä ei. Aslkuun supistukset olivat kivuttomia kramppeja jotka pikkuhiljaa muuttuivat kivuliaiksi ja olleet todella kivuliaita viim. 2h (ekassa synnytksessä jonka kokonaiskesto oli 6h, toka syntyi 4 tunnissa).

Kolmas alkoi vesien menolla, jonka jälkeen tuli vasta puolen tunnin päästä eka supistus. Supistukset muuttuivat nopeasti kivuliaiksi ja poika syntyi 3 tuntia vesien menon jälkeen.

Vierailija
4/5 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella helpot ja kivuttomat synnytykset ja supistukset eivät olleet kipeitä.

Vierailija
5/5 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Vesien meno

- Vesien menosta 6 tuntia ja tuntui lievää supistelua

- Vesien menosta 9 tuntia ja supisteli suht kovaa

- Vesien menosta 11 tuntia ja pyysin päästä synnytyssaliin, mutta ei päästetty, kun en ollut auennut edes sormelle!

- Vesien menosta 21 tuntia ja pääsin saliin, vaikka olin vain 3 cm auki. Vain salissa voitiin antaa haluamani epiduraali, sillä muut kivun lievitykset eivät auttaneet yhtään ja olivat olleet siis aivan turhia.

- Epiduraali 4 cm kohdalla ja unta pari tuntia.

- Vauva syntyi 29 tuntia lapsivesien menosta. Synnytyksen pituudeksi merkittiin kyllä 23 tuntia.

- Tästä synnytyksestä toipuminen oli hitainta ja kipuja oli kärsitty kauan. Tämä oli vaikein synnytykseni!

Toinen synnytys:

- Säännöllinen supistelu 5 min välein alkoi

- 0,5 tunnin kuluttua meni lapsivedet

- Supistelu oli koko synnytyksen ajan kivuiltaan kovenevaa. Synnytys karkasi melkein sietämättömäksi räjähdysmäiseksi aukeamiseksi alle puolessa tunnissa 3>10 cm:iin junnattuaan sitä ennnen paikoillaan. Siksi sainkin spinaalipuudutuksen ollessani 10 cm auki.

- Vauva syntyi 11 tunnin kuluttua lapsivesien menosta.

- Tämä oli hetkellisesti kivuliain synnytys, mutta toivuin siitä nopeasti!

Kolmas synnytys:

- Lapsivedet menivät ja supistelu alkoi heti

- Vauva syntyi 6 tunnin kuluttua.

- Tämä synnytys oli kaikin tavoin helpoin ja toipuminen oli nopeaa!