Onko täällä naista jonka mies ei koskaan ole lyönyt?
Tottakai siis on, mutta miksi minun kaikki poika/miesystävät ovat lyöneet minua? Mitä voin tehdä eritavalla etten ärsyttäisi heitä niin paljon?
Selvästi vika on minussa kun jo 3:lta olen "turpaan" saanut. Olen vasta 23 ja haluaisin löytää suhteen jossa on turvallista olla...
Kommentit (43)
että kattele ihan erilaisia miehiä, on oikein hyvä.
Sosiologian professori kerran arvuutteli, että minkälainen ihmistyyppi on agressiivisin:
-Pienet ja/tai hintelät
-Atleettiset, lihaksikkaat, voimakkaat jne.
-Pulskat ja "veltot"
Oli näille tyypeille hienot termitkin, en vain muista nyt. Mehän tietenkin arvuuteltiin ensin noita hinteliä, että joku napoleon-kompleksi tms.
Seuraavaksi pulskia, kun huono itsetunto. No ei, vaan alfauros-tyyppiset, komeat ja naisiin geneettisesti vetoavat miehet ovat usein agressiivia ja väkivaltaisia (koskee sekä yleistä-, että parisuhdeväkivaltaa).
Oma mieheni ei ole koskaan lyönyt tai muutenkaan käynyt käsiksi minuun (eikä keneenkään muuhun), mutta onkin pieni ja hintelä :). Onneksi juuri tällaiset miehet vetoavat minuun myös fyysisesti, ehkä siksi kun olen alfanaaras-tyyppinen, enkä kestä kilpailua. En kuitenkaan sorra miestäni, sillä hän herättää minussa voimakasta suojeluviettiä, vaikka onkin fyysisesti minua vahvempi.
oma suhtautuminen alkoholiin hmm no enpä kovin usein juo.. Tätä kysymystä lähinnä siksi mietin, että kun nyt olisi yksi mies joka pyysi treffeille, muttei ole ollenkaan minun tyypiäni, ja mietin pitäisikö kuitenkin kokeilla:) Tämä on brunetti lääkäriksi juuri valmistuva.. tyyni ja ei niin tempperamenttinen kuin minä taas olen... ja hän on 27vuotias eli ehkä vähän kypsempikin... en sitten tiedä.. ap
Kokeile ihmeessä. Sillä onko blondi vai brunetti ei kyllä ole mitään merkitystä, vähän eri asiasta ku ulkonäöstä taitaa tässä ketjussa puhua ne jotka neuvoo vaihtamaan eri tyyppiseen mieheen ;)
niin hakeudut samantyyppisten miesten seuraan aina uudestaan ja vika siis on miesmaussasi eikä sinussa. Toiset tykkää ns. pahoista pojista kun niissä on sitä jotain ja usein kuvioon liittyy myös alkoholi tai huumeongelmaa tms, ja sinun miestesi tapauksessa väkivaltaa.
Minua ei ole yksikään entisistä miehistäni koskaan lyönyt mutta pettänyt kylläkin kaikki heistä, ja mietin missä vika. Löysin yhteistä heistä kaikista että olivat myös vähän ns. pahoja poikia, pitivät juhlimista ja kavereiden kanssa ulkona ravaamista tärkeämpinä kuin kotona vietettyä aikaa ja parisuhteeseen panostusta. Sitten rakastuinkin yllättäen aivan erityyppiseen mieheen, kilttiin ja hellään insinööriin eikä paluuta enää ole :D ihanaa kun mies ei juokse ulkona ryyppäämässä eikä polta tai käytä muutakaan ja viihtyy kotona kainalossani.
Varmasti sinäkin vielä löydät onnesi, pohdi mikä sinua on miehissäsi viehättänyt ja kirjaa vaikka ylös kyseisen miestyypin hyvät ja huonot puolet ja koita tapailla erilaisia miehiä. Väkivaltaa ei missään nimessä pidä hyväksyä! Tsemppiä :)
tilanteet ovat olleet suht erillaisia, yhden kerran oli alkoholilla vaikutusta kerran sanoin etten halua vielä muuttaa yhteen(mikä nyt luulisi olevan ok) ja sitten mies huusi etten halua sitoutua jne ja minä idiootti menin siihen vastaamaan että en niin ja pam..
Ja kerran eräs näistä kosi minua kun olimme seurustelleet vasta 3KK!!!! Ja kun en todellakaan halunnut siihen suostua ainakaan vuoteen tai kahteen niin mies suuttui etten ota häntä vakavasti ja taas..
Jotenkin tällaisia sitoutumisriitoja usein..ei kuitenkaan kaikki.. ja en ole mikään sitoutumiskammoinen ollenkaan... minusta ei kihloihin vaan mennä 3kk jälkeen tai yhteen muuteta jos koko ajan riidellään..
ap
Minun mieheni ei ole koskaan edes meinannut lyödä. Ja ikää minulla 37.
onneksi kuitenkin et ole sitä perinteistä uhri-tyyppiä, van olet osannut lähteä.
tilanteet ovat olleet suht erillaisia, yhden kerran oli alkoholilla vaikutusta kerran sanoin etten halua vielä muuttaa yhteen(mikä nyt luulisi olevan ok) ja sitten mies huusi etten halua sitoutua jne ja minä idiootti menin siihen vastaamaan että en niin ja pam..
Ja kerran eräs näistä kosi minua kun olimme seurustelleet vasta 3KK!!!! Ja kun en todellakaan halunnut siihen suostua ainakaan vuoteen tai kahteen niin mies suuttui etten ota häntä vakavasti ja taas..
Jotenkin tällaisia sitoutumisriitoja usein..ei kuitenkaan kaikki.. ja en ole mikään sitoutumiskammoinen ollenkaan... minusta ei kihloihin vaan mennä 3kk jälkeen tai yhteen muuteta jos koko ajan riidellään..
ap
Sinussa ei ole muuta vikaa kuin että jostain syystä hakeudut väkivaltaisten miesten seuraan. Pystyisitkö selvittämään asiaa jonkun asiantuntijan kanssa?
.. että väkivaltaa käyttävät miehet hakeutuvat hakattavien naisten seuraan. Oikeesti.
Vika on väkivaltaa käyttävissä, ei sen kohteeksi joutuvilla.
temperamenttisen ja suhteellisen kiivasluonteisen miehen kanssa. Hän ei ole koskaan lyönyt minua.
Se ei ole sinun syy, että miehet lyövät sinua, ap. Sinä et ole siihen syyllinen. Mutta se, että joudut samanalaisten miesten seuraan - se syy löytyy sinun alitajunnastasi.
Ei isä, ei poikaystävät, ei rakastajat ei kumpikaan aviomiehistä. En voisi kuvitellakaan että joku nostaisi kätensä mua vastaan!! Olen myös opettanut tyttärilleni että heihin EI KUKAAN KOSKE VÄKIVALLOIN!
Kyse ei ole siitä että ärsyttäisit heitä, ehkä alkoholi tai itsetunnon puute saa hakkaamaan naista??
Eihän tää nyt taas mene tähän, että syy on naisessa, joka valitsee vääränlaisia miehiä? Syy on aina sen, joka valitsee väkivallan.
Ei kukaan vapaaehtoisesti halua tulla hakatuksi. Mä tiedän reippaita, onnellisen lapsuuden eläneitä ja itsenäisiä naisia, joita on lyöty. Sehän siinä juuri lamauttaa, että sellaista ei ole ikinä ennen kokenut. Ja vaikka on aina julistanut, että lähtisi heti ekasta lyönnistä, niin ei sitten osaakaan, kun on niin shokissa. Yleensä ensimmäistä lyöntiä on edeltänyt niin pitkälle mennyt henkinen väkivalta, että koulutettu, vahva nainen luulee jo olevansa silkka surkea paska, joka ansaitseekin turpiinsa.
Surullista, mutta niin se usein menee.
...ja sitä paitsi se lyöjä ei useinkaan ole päälle päin mikään "paha poika", joka on vetänyt naista jännittävyydellään puoleensa, vaan hurmaava, kohteliaan ja ylikunnollisen oloinen kaveri.
Laskin huvikseni että tiedän 11 miestä jotka ovat olleet väkivaltaisia puolisoitaan kohtaan ja ne miehet ovat tyypiltään joko macho alfauros tyyppisiä tai tiukkapipoisia pukumiehiä. Toisaalta oma mieheni on tuota alfauros tyyppiä ja melkoisen agressiivinen luonnekin mutta harjoita fyysista tai henkistä vakivaltaa.
Muakaan ei ole lyöty. en olisi sekuntiakaan sellaisen ihmisen kanssa joka olisi väkivaltainen. siinä kohtaa pitäisi kyllä jonkinlaiset hälytyskellot soida.
Olet vääränlaisten miesten kanssa. Ei sinussa ole vikaa.
Vika ei tietenkään ole sinussa, vaan valitsemissasi miehissä. Valitset vääränlaista seuraa itsellesi.
Takana kaksi pitkää seurustelusuhdetta. Exän kanssa neljä vuotta ja aviomieheni kanssa on nyt menossa 7. vuosi. Eivät ole lyöneet!
Tiedän kuitenkin mitä väkivalta perheessä on. Otin aikanaan teinivuosina isäni kanssa fyysisestikin yhteen ja näin lapsena äidin ja isän mäiskintää...En kuitenkaan koe saaneeni traumoja niistä ajoista, luoja ollut kai mukana:))
edellisissä suhteissa olen saanut itsekin turpaani.
toinen miehistä ei ollut ikinä aikaisemmin niin edes kajonnut naiseen, mutta minun vittuiluni ja hänen viinan litkitys sitten yhdistettynä vissiin sai hänet tekemään minulle niin useampaan otteeseen.
nykyisessä suhteessa ei mies ole koskenut minuun väärin ja on sanonut vaikka minä välillä olen käsittämättömän vittumainen ihminen ei niin myöskään tekisi :)
ei se vika niinkään sinussa ole.. kyllä se ihan niiden miesten korvien välissä on
monetkin kerrat löi nyrkillä sienään reiän, kun oli jotain riitaa/sanomista tai jos asiat ei mennyt niin kuin halusi tai en sanonut sellaisia asioita, mitä vaati minun sanovan.
Toki otti päähän ne reiät seinissä, jotka sitten mies itse korjasi. Kerran lensi maitopurkki (tosin tyhjä) minua kohti. Siitäkään en tykännyt, mutta en sitä niin vakavasti ajatellut.
Sitten kerran jonkun keskustelun aikana istuin viereisellä sohvalla ja exällä meni hermot jostakin taas. heitti puhelimen minun päätäni kohti sivusta. En sitä edes huomannut ennekun se osui seinään ja teki seinän reiän. Meni onneksi pari senttiä naaman ohi, tuli sen verran voimalla, että en edes halua mietiä, mitä se olisi tehnyt minun kasvoilleni.
Se riitti ja seuravana päivänä kävin laittamassa vuokra-asuntohakemuksen minulle ja lapselle. Päätin, että toista kertaa en jää odottelemaan.
Miehellä oli alkoholiongelmaa (tosin hyvin salassa sen minulta piti), mutta yleensä kaikki riidat johtuivat alkoholin käytöstä ja käytön seurauksista.
Sinun kannattaisi mennä ehdottomasti juttelemaan jonnekin. Esim. kriisikeskuksen tai seurakunnan kautta voi saada ihan maksutonta terapiaa. miesvalinnan taustalla voi ola joku, joka aina vain saa sinut kiinnostumaan "vääränlaisista" miehistä. Kun pääset tuosta eroon, nin varmati löydät paremman miehen.
Ehdottomasti kannattaa käydä treffeillä sen tumman lääkäriksi valmistuvan kanssa. Jos kerran on ihan erilainen kuin muut, niin ehkä se on jo hyvä alku.
oma suhtautuminen alkoholiin hmm no enpä kovin usein juo..
Tätä kysymystä lähinnä siksi mietin, että kun nyt olisi yksi mies joka pyysi treffeille, muttei ole ollenkaan minun tyypiäni, ja mietin pitäisikö kuitenkin kokeilla:) Tämä on brunetti lääkäriksi juuri valmistuva.. tyyni ja ei niin tempperamenttinen kuin minä taas olen... ja hän on 27vuotias eli ehkä vähän kypsempikin... en sitten tiedä..
ap