Harmittaa! Missä myyn ja mitä voi pyytää käsin tehdystä uudesta irlantilaisneuleesta?
Neuloin yli 3kk päivittäin todella suuritöistä ihanaa irlantilaistyylistä palmikko-pallo-neuletta ja nyt vihdoin valmistuttuaan se onkin pieni 5v:lle lapselleni!
Missä kannattaisi koittaa myydä ja millä hinnalla? Pelkät langat maksoi melkein 20€. On todella kaunis ja siistiä jälkeä, lanka villa-alpakkaa.
Kommentit (11)
Olisin heti ostanut jos olisi ollut isompi. Itse teen myös neuleita ja pyydän yleensä työn vaativuuden mukaan, esim. kauanko tunneissa menee aikaa neuleen tekemiseen plus langat päälle. tavallisin lienee joku 4-5mm neulottava paita lankoineen 100-120€. En tiedä missä näitä kannattaisi kaupata, teen ainoastaan tilauksesta.
mahdotonta mallin kärsimättä. Ei ole lähistöllä mitään käsityöliikettä.
Yksi tuttava olisi, mutta suoraan sanoen en hänelle raaski neuletta antaa tai edes myydä. Hän pesee aivan kaikki vaatteet farkuista alus- ja villavaatteisiin lähetien sekaisin samassa koneellisessa. Kerran olen yhdet villasukat hänelle tilaustyönä tehnyt ja ne oli yhden talven jälkeen niin kamalassa kunnossa, etten ole ikinä sellaisia nähnyt. Hänelle H&M neule on saman arvoinen kuin käsin tehty. Mutta se hänestä.
katsotaan voiko kokoa jotenkin muuttaa!
mutta jos olisin sinä, purkaisin neuleen ja tekisin lapselleni uuden puseron toisella mallilla. irkkuneuleisiin menee ihan tuhottomasti lankaa joten saat tavallisella mallilla todnäk sopivan ja ihanan lämpimän talvipuseron samalla lankamäärällä.
en usko että huutiksessa maksetaan edes tuota lankojen hintaa itse tehdystä neuleesta.
ja tekemään mitään perusjumpperia, jos olisin ap.
Oli kyseessä sitten irkkuneule tai ei, kyllä on AP saanut ajan kulumaan, jos joka päivä on neulonut noin pientä puseroa 3kk. Itselläni moiseen kuluu korkeintaan pari viikkoa, viimeksi neuloin 5-vuotiaan puseron alle viikossa. Jotain suhteellisuudentajua kehiin: ymmärrän kyllä, että itse neulotulla on tunnearvoa, mutta joku roti. Liian pieni on liian pieni, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Itse purkaisin hihat (nehän yleensä ovat liian pienet eikä itse miehusta) ja neuloisin ne pidemmiksi ohjetta mukaillen.
Kyllä nyt vaan melko hitaasti edistyi, kun vielä 2,5 puikoilla piti tehdä.
ap
säilytä pusero sille nuorimmaisellesi. Nuo mallit ovat ajattomia, jos vaan värin puolesta käy.
Ottaisivatko vastaan? Huutonet? Laita tarpeeksi kova lähtöhinta, että saat ainakin samanmoisen noiden lankojen lisäksi. Purkamaankan en lähtisi. On tuossa suuri työ takana.
Onko teillä sen kokoisia lapsia lähipiirissä? Voisitko antaa lahjaksi?