Olen HIV-positiivinen
sain tietää noin puoli vuotta sitten. Pitääkö minun ilmoittaa sairaudestani työnantajalleni? Olen päiväkodissä töissä.
Kommentit (11)
Eihän se tartu kovinkaan helposti esim jos pieni lapsi purisi sinua? Töihin isompien ryhmään?
miettii ihan tavis kotiäiti
inhottaa tollaset jotka yrittää tätä kautta heittää epäilyjään viattomien päälle.
Toivotaan että saat sen HIV:in kun sitä kerta haluut.
Ei tartu kuin veren välityksellä ja sukupuoliyhteydessä.
Nyt tuntuu siltä että tässä näkee provoja joka puolella. Varsinkin kun ap "sattuu" olemaan vielä päiväkodissa töissä, että varmasti äiti-ihmiset saadaan panikoimaan.
Oli miten oli, koitapas saada asiantuntevaa infoa täältä:
http://www.aidstukikeskus.fi/sivut/
Tosin uskoisin että positiivisen testituloksen myötä nämä jutut olisi sinulle jo selvitetty ja yhteystiedot annettu.
Rauhallista uutta vuotta.
epäilen että jos jollakulla päiväkodissa työskentelevällä on HIV,
hän olisi kyllä tietoinen pitääkö hänen kertoa vai ei.
Mutta tyhmiä on nekin, joiden mielestä HIV-positiivinen on jotenkin hyi ja vaarallinen. Minulle on ainakin ihan sama, jos lapseni hoitaja tai opettaja on HIV-positiivinen. Eivätpä nuo ole sellaisessa kontaktissa keskenään, että tauti virus tarttuisi. Suurempi, joskin varmasti hyvin olematon riski olisi saada HIV-joltain positiiviselta tarhakaverilta.
ja jos käy, ei aina kaikkea muista siinä tilassa
tuli töissä vastaan sh jolla hiv. En tehnyt ilmotusta. Salassapitovelvollisuus. En tiedä onko vielä sh hommissa. Oli akuuttiosastolla töissä, tavallaan päivystämässä
mistä sen muuten sait?