Sinä joka kerroit täällä kirjoittaneesi ulkomaalaisvirastolle exästäsi!
en löydä enää kirjoittamaasi ketjua, kommentoin silloin aloitustasi ja mietin tekisinkö samoin exästäni joka todennäköisesti aikoo pian hakea pysyvää oleskelulupaa perhesiteen perusteella (meillä on yhteinen lapsi jonka elämässä mies ei ole millään tavalla mukana, lapsi ei tunne isäänsä eikä isä maksa elatusmaksuja eikä tapaa lasta omasta halustaan). Mies elättää itsensä pimeillä töillä ja sosiaaliavustuksilla eikä siksi maksa elatusmaksuja kun ei ole virallisesti töissä.
Eli kaipaisin lisätietoja että mitä kirjoitit/mitä kannattaisi kirjoittaa ja lähetitkö kirjeen siis maahanmuuttovirastoon vai? Kaikki lisätieto ja kokemukset/mielipiteet ovat tervetulleita! Jos jotain aijon tehdä niin pitää toimia pian. kiitos!!
Kommentit (3)
Hyvin voisinkin antaa asian olla, sillä ei elämäni siitä pilalle menisi vaikka mies suomessa jatkaisikin asumista, mutta periaatteesta en hyväksy sitä että mennään naimisiin ja tehdään lapsia jotta sillä verukkeella voisi jatkaa oleskelulupaansa kun muita perusteita jatkamiselle ei ole. Jos mies olisikin kunnon kansalainen ja maksaisi veroja ja hoitaisi velvollisuutensa isänä ei olisi mitään ongelmaa. Vaan ei, rahoittaa huumeiden käyttönsä ja biletyksensä (kyllä, mies luulee olevansa edelleen teini) meidän muiden verorahoilla.
Itse en mielipahaa miehen käytöksestä ja erostamme enää koe ja olen päässyt asian yli ja olen onnellinen nykyisessä elämäntilanteessani. Lapsen syntymisestä on kulunut jo parisen vuotta eikä isä näytä minkäänlaista mielenkiintoa lasta kohtaan, en tosin tiedä voiko hän tässä tilanteessa edes hakea oleskelulupaa lapsen perusteella, mutta en näe sen olevan oikein ja siksi kyselen asiasta jos joku täällä tietäisi enemmän.
Löytyisikö joltain enemmän tietoa/löytyykö alkuperäisen ketjun aloittajaa?
Antaisit asian olla. En tiedä taustoja, mutta unohda oma mielipahasi ja aattele lapsesi parasta. Ehkä isä ei nyt halua olla tekemisissä, mutta mieli saattaa muuttua... Eihän se sulta ole pois jos hän täällä Suomessa asuu.
Jatka elämääsi.