Kuulimpa sitten ikävän jutun; tuttu luuli minun yrittävän päästä kummiksi, kun...
Eli nyt tuntuu kyllä tosi pahalta!
Tuttavani on raskaana, ja olen siitä innoissani halunnut tukea häntä ja näin ollen vieraillut usein hänen luonaan (en omasta mielestäni häiriöksi asti, ja tuttu itsekin pyytänyt kylään), ja ostanut hänelle pari "raskauslahjaa".
Käyttäydyn kuten toivoisin ihmisten minua kohtaan käyttäytyvän.
Nyt kuulin yhteiseltä tutultamme, että tuo raskaana oleva tuttu oli haukkunut minua ja sanonut, että yritän vain päästä kummiksi, että teeskentelen ja mielistelen sen vuoksi.
Ei voi olla totta! :( Enpä ole moista miettinytkään (ja kuka nyt ottaisi kummiksi ihmistä, joka ei ole läheinen ystävä tms.), vaan iloinnut ihan siitä syystä, että minusta raskaus on hieno juttu ja uusi ihmisenalku jotain niin suurta! Ajattelin tuttavan kaipaavan tukea, kun hällä ei ole paljoa ystäviä, jotka asuisivat lähellä.
Kommentit (7)
En kyllä välittäisi pitää tuon jälkeen ko. ihmiseen yhteyttä, jos tuollaisia ajattelee ja vielä kertoo muille. Pahoittelut! Jotkut ihmiset eivät näe aitoa välittämistä, vaan ajattelevat joka asiassa olevan jonkun "taka-ajatuksen".
Kerro ihmeessä tälle henkilölle miltä sinusta on tuntunut! Sanot suoraan mitä itse olet tarkoittanut. Lapsellista häneltä puhua selän takana sinusta, olisi suoraan sanonut..
mikä idiotti tämä tuttusi. tosin harvoin kukaan on niin ystävällinen kuin sinä, luullaan että pakkohan tässä on jotain olla takana...
Itse olisin ollut todella iloinen tuollaisesta ystävästä kuin sinä. On se kumma, että toisten pitää purkaa omaa pahaa oloaan tuollalailla.
En tiedä mitä itse tekisin sinun tilanteessasi. Jättäisinkö asian siihen, enkä enää kävisi tämän tutun luona, en soittaisi, en ehkä vastaisi edes puhelimeen, jos se soisi. Vai menisinkö itse aktiivisesti puhumaan tälle tutulle ja suoraan sanoisi, mitä olet kuullut ja ettet ole haluamassa kummiksi ja että olet pahoillasi jos olet häirinnyt.
Minusta sinulla on kaikki oikeus osoittaa, että sinusta tuntuu tosi pahalta. ehkä se herättäisi tämän ihmisen miettimään, jos ei muuta niin takanapäin puhumista.
Häntä pystyyn! Kuullostat ihanan huomaavaiselta ihmiseltä. Älä luovu siitä, vaikka joku ei sitä osaakaan arvostaa!
Tosi kurjaa, että olet kohdannut tuollaista suhtautumista huolenpitoosi. Toivottavasti et tuosta kuitenkaan lannistu! Sinunlaisiasi tarvitaan! Ehkäpä tuo ko. tuttavasi vielä joku päivä huomaa, mitä menettikään ja ymmärtää, että autoit ihan puhtaasta hyvästä tahdosta ja halusta, et hyötyäksesi siitä mitenkään.
Mikä motiivi hänellä oli mennä kertomaan ap:lle, mitä tämä raskaana oleva tuttu oli hänelle (ehkä) kertonut..? Halusiko ehkä katkaista ap:n ja tämän raskaana olevan välit, haluaako itse kenties kummiksi...? Miksi kukaan normaaliälyinen sivistynyt ihminen menisi ehdoin tahdoin pahoittamaan kaverinsa mieltä kertomalla tuollaisia juttuja? Jos joku minulle mollaisi toista tuttuani tai ystävää, niin en kyllä ikinä menisi sitä kertomaan.
kylään ja sano tuo asia sille suoraan.
Minä sanoisin ja loppuun tokaisisin että jatkossa voi minulle suoraan sanoa asiasta eikä puhua selän takana.