Vauvan vähäiset liikkeet rv 39
Mistä voisi johtua? Nyt pari päivää vauva ollut toooosi hiljainen, sen verran juuri liikkuu että tiedän olevan hengissä. Edes makeaa juomalla tai syömällä ei ala se samanlainen jumppa kuin yleensä. Huolettaa...
Kommentit (6)
voi olla oikeasti kiristynyttä napanuoraa ja happivajetta. Ystävälle kävi juuri näin, vauva onneksi nyt kunnossa, mutta erityistarkkailussa.
siel katotaan onko kaikki ok. Tai sit syynä voi olla et sinulla synnytys lähestyy ja monesti vauvat jotenkin rauhottuu ennen sitä.
ainakin kaikki ok. tuli enemmänkin kuin 10 liikettä ja lyhyessä ajassa.
ap
ainakin kaikki ok. tuli enemmänkin kuin 10 liikettä ja lyhyessä ajassa.
ap
Jos kamalasti huolettaa, laske vaikka joka toinen tunti, mutta jos vauva liikkuu, niin siellä on kaikki hyvin. Jos liikelaskennassa et saa riittävästi liikkeitä, ota yhteys äitiyspolille. Ja sinne voi ainakin täällä meilläpäin soittaa jos huolettaa, he arvioivat tarpeen kannattaako lähteä näyttämään.
Kävin itse äitiyspolilla viime viikolla (ihan muista syistä kylläkin) niin ultrassa näkyi pientä nyhjäystä koko ajan, joka ei oikeastaan edes päällepäin tuntunut. Niin ja lapsi voi oikein hyvin, vaikka liikkeet onkin vähentyneet.
se sama jolla oli viikot jo täynnä ja vauva rauhallinen entiseen nähden.
joten vauva ei pääse ryömimään yhtä tehokkaasti kun ennen. Tai jos on käännähtänyt selkä menosuuntaan päin, ei tunnu niin hyvin liikkeet.
Jos liikelaskennassa saat ne kymmenen liikettä tunnissa, niin syytä ei ole huoleen. Itse olen jo muutaman päivän yliajalla ja vauva on tuntunut olevan rauhallisempi jo pari viikkoa. Tosiasiassa siellä ei enää ole tilaa paljon muuta tehdä kun vähän nyhjätä.