Leluvuoret
Mitä te teette leluvuorille?
Yrityksistä huolimatta en saa sukulaisia antamaan mitään järkevää lahjaksi, vaan huusholli peittyy leluihin.
Olen aivan kypsä tilanteeseen - tekisi mieli viedä joulupataan tämä sotku täältä! Argh...
Kommentit (11)
Ostat sitten lapselle suksia, koulupöytää, vaatetta, lastenhuoneen kalusteita ym tarpeellista.
Eikä niitä kaikkia leluja kannata säilöä. Pistät kiertoon vaan, kirppikselle tai lahjoitat pois.
ja ostat itse niillä rahoilla jotain tarpeellista.
Voit kokeilla myös shokkihoitoa: kasaat kaikki lelut lasten huoneeseen suureksi leluvuoreksi kun pidät seuraavan kerran esim lasten synttäreitä sukulaisille. Sitten kerrot etteivät lapset mahdu huoneeseensa enää edes leikkimään. Jospa ne ymmärtäisivät kun konkreettisesti näkevät lelujen määrän.
kuulostaa minusta hyvältä:) Siinä näkis konkreettisesti, ettei aina tarvitse tuoda uusia leluja, kun vanhoillakaan ei kerkiä/kiinnosta leikkiä. Mutta neuvoni on, et jos sana ei tehoa, niin laita tavara kiertämään. kirpparille myyntiin pienellä hinnalla tai sit tosiaan johonkin keräyksiin voi lahjoittaa.
Ymmärrän hyvin sun turhautumisen, meillä onneks toiveet menee aika hyvin perille ja lelujen määrää ollaan saatu rajoitettua. mua vaan ahdistaa jo pelkkä ajatus suurista leluröykkiöistä.
en ole ainoa, joka on rehellisesti sitä mieltä, et lapsille vois antaa lahjaksi jotain hyödyllistä, eikä aina leluja! Niitä on ihan sikana ja joka paikka pullollaan! Ja itse ei olla ostettu.
sekasotku johtuu kuulemma vain siitä, etten osta lapsille kunnollisia säilytysjärjestelmiä ja siivoa tarpeeksi...
Lapsilla on omat isot huoneet (joissa on kaapit ja hyllyt) sekä valtava leikkihuone. Silti tavara vyöryy yli tyhmemmänkin nähdä, että sitä krääsää on liikaa.
Ap
Anna sukulaisille tilinumero että voivat antaa lahjan rahana .
niin joku kirjoittaa sitten heti tänne ja sanoo, että tuttavaperheen äiti vaatii rahaa joululahjaksi ja sitten täällä kauhistellaan, miten joku voi olla niin moukka...
on sitten lapsilla sielläkin millä leikkiä sitäpaitsi mummo ja pappa ne meille niitä leluja pääasiassa raahaavatkin!!
Joulun jälkeen tehdään taas kuorma vanhoista leluista!!
Entä jos pyytäisit sukulaisia ostamaan niitä säilytysjärjestelmiä? Sano, ettei sinulla ole niihin varaa, kun leluja on niin vietävästi.
Katsot valmiiksi ihanat lipastot, törkykalliit hyllyjärjestelmät sun muut ja lätkäiset ne niille eteen.
Ja toden totta, jos leluja on noin paljon, niin pistä hyvä ihminen niitä myyntiin. Kirpparilla menevät kuin kuumille kiville ja lahjoittaa voi spr:lle, kierrätyskeskuksiin, diakoniatyölle, sairaaloihin, lastenkoteihin...
Minä ainakin pistän joka vuosi ennen joulua vanhoja leluja myyntiin, joista huomaan etteivät enää kiinnosta/eivät ole koskaan kiinnostaneetkaan. Näin saa pidettyä lelumäärän jokseenkin vakiona eikä niistä pääse kertymään vuorta.
Vanhoista leluista säilön vain muutaman tulevia sukupolvia, lapsivieraita ja muistoja varten.
Vie lelut seurakuntasi diakoniatyöntekijälle, he toimittavat eteenpäin.