Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muilla alle 40-vuotiailla alkanut luonnollinen kuukautiskierto lyhentyä

Vierailija
04.10.2009 |

ja muutenkin epäsäännöllistyä? Olenko mä nyt vanha muija?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin silloin 38v. Yöllisiä hikikohtauksiakin oli ja tulin melkein hulluksi. Sitten vielä luin netistä kaikkea vaihdevuosista ja masennuin, että tässäkö tää elämä nyt oli.

Menin sitten gynelle ja mulle tehtiin sellaiset hormonitestit ja tulos oli, että olen ihan kunnossa oleva nainen. Gyne pisti stressin piikkiin mun oireeni (ihan oikeesti oli sellainen stressitilanne silloin päällä)

Tsemppiä, kyllä sitä elämää on 40 jälkeenkin!

Vierailija
2/27 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nyt 39v. ja kuukautiskierto on ollut viimeiset pari vuotta n. 23 päivää, kun aikaisemmin oli 26-29 päivää.Eli on lyhentynyt selvästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierto lyhentynyt 28-30 huimaksi 21:ksi päiväksi. Toisaalta lähden vapaaehtoiseen kohdun poistoon. Kuukautiset on olleet aina todella kivuliaat ja runsaat.

Vierailija
4/27 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja esikoisen syntymän jälkeen kohta 3v sitten, mun kierto lyhentynyt 28pvästä 25-26pvään. Kuumia aaltoja ei vielä ole ollut.

On muuten aivan kamala vauvakuume, kamalaa näin vanhana. En usko, ett enää edes raskaaks tulisinkaan. Kuopuksesta kylläkin raskaudin kun kerran oltiin ilman ehkäsyä.

Vierailija
5/27 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierto oli ennen 28 päivää, nykyään n. 25 päivää. Tarkoittaakos tuo nyt sitten sitä että ns. vaihdevuodet ovat käynnistyneet? Mitä on seuraavaksi odotettavissa?

Vierailija
6/27 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi pidentyvät tuon kierron päinvastoin. Älkää nyt masentako minua tuollaisilla puheilla. Ettäkö vaihdevuodet alkais jo alle 40v?!

Vierailija
7/27 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää on 40 vuotta ja kierto on muutamalla päivällä lyhentynyt (ennen n. 33, nyt n.31), samoin vuodon kesto on lyhentynyt ja runsastunut.

Kuumia aaltoja odotellessa =)

Vierailija
8/27 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi pidentyvät tuon kierron päinvastoin. Älkää nyt masentako minua tuollaisilla puheilla. Ettäkö vaihdevuodet alkais jo alle 40v?!

Eli kierto lyhenee vaihdevuosien alla, ei painvastoin.

Vierailija
9/27 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla kanssa kierto lyhentynyt n. 22 päivään. Tosin aina ollut luonnostaan aika lyhyt, pillereillä tietty sain pidettyä 28 päivässä joskus kun niitä söin.

Ja samoin ollut nyt TOSI runsaat, eikä tosiaaan toisaalta kestäneet ihan niin kauan kuin ennen (ennen jopa 7-8 pv).

Kuvittelin tän muutoksen johtuvan vaan vauvan saamisesta ja imetyksestä jne. (mulla on alle 1v vauva jota imetän vielä), mutta kauheeta jos mulla alkoikin nyt vaihdevuodet ... :( :( ei kai oo vielä mahdollista!

Ajattelin / haaveilin kyllä tehdä vielä 1-2 lasta joskus 40-kymppisenä! Niin on suvussa muutkin naiset tehneet lapsia n. 38-41 vuotiaana.

Vierailija
10/27 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuni poistettiin 36-vuotiaana.

Vierailija
11/27 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime viikolla, että muutamaa vuotta ennen vaihdevuosia kierto todellakin alkaa lyhetä.

Vierailija
12/27 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin aikaisin? Kuten tässäkin ketjussa? Että 35-38 vuotiaana jo?

Vierailija
13/27 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 38v ja olen aina ajatellut että vaihdevuodet alkavat siinä n. 45-vuotiaana. Muistan että äitini niitä kiroili kun olin teini ja hän oli just siinä 44-45-v.

Mutta totta tosiaan mun viime kiertoni oli yllätykseksi vain 21 päivää normaalin 27-28 päivän sijaan:((. Älkää vain sanoko että ne ovat jo alkaneet, vaihdevuodet siis:((.

Mun suvussa viimeinen lapsi on yleensä saatu siinä 41-vuotiaana (mun molemmat mummot).

Vierailija
14/27 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ny ton ollut muutamat menkat noin 20 päivän välillä....

iik, olen kyllä 47 v. Mutta menkat alkoivat vasta 16 vuotiaana ja äidin vaihdevuodet 55 vuotiaana. Joten toivon että tässä menee vielä vuosia ennen kunnollisia oireita

Vierailija
15/27 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kierto aiemmin tosi pitkä 37-39. Saatto heittää viikollakin. Neljännen lapsen jälkeen lyheni normaaliksi eli 28-30 ja nyt voin jo sanoa päivien tarkkuudella koska alkaa. Ja tietenkin olen kiukkunen kuin ampiainen viikkoa ennen! Kaikki ärsyttää. Noi mieliala vaihtelut ovat tulleet kuvioihin vasta n. 3v sitten vaikka kierto olikin vielä pitkä.

Ikää nyt 39v ja kuopus alle vuoden.

Tosi kiva kun meillä on kohta vaihdevuosissa kieriskele äiti, teinityttö ja uhmis. Toivottavasti kaksi keskimmäistä on siinä vaiheessa seesteisiä...

Vierailija
16/27 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen oli pitkä ja epäsäännöllinen kierto, nyt huimasti lyhyempi (n. 28vrk) ja säännöllisempi. Mutten kyllä usko vaihdevuosiin, äitini sanoi, että hällä kierto piteni vaihdevuosien alettua...

T. Neljän äiti, 36v.

Vierailija
17/27 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidillä meni ihan mahdottomaksi 45+, joten odotettavissa on varmaan sama kohtalo. Pahimmillaan oli tyyliin 3 viikkoa vuotoa, 2 taukoa, 2 vuotoa... Lääkitystäkin oli kokeiltu, mutta ei ollut paljon auttanut. Nauroikin tässä yhtenä päivänä, että käytti samoja vaippoja meidän esikoisen kanssa samaan aikaan ja paketti hupeni kummasti... :)

Vierailija
18/27 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kierto lyhentynyt 25-26 päivästä jopa 19 päivään... Tosi masentavaa. Lisäksi PMS-oireet ovat lisääntyneet ja kestävät pitkän aikaa ennen varsinaisia menkkoja. Minusta tuntuu että olen pahalla tuulella aina. Ehkä noin viikon verran kierrossa olen hyväntuulinen ja rauhallinen. Kärsin tilanteesta jo tosi paljon ja haluan oman itseni takaisin! Kuumia aaltoja en ole tuntenut ainakaan vielä. Ehkä joskus satunnaisesti. Ovatko muut huomanneet PMS-oireiden lisääntymistä? Tämä on harmittavaa sillä omien lastenkin pienet temppuilut saavat välillä pinnan tosi kireälle miehen temppuilusta nyt puhumattakaan... Olen nalkuttava, kireä akka :(

Vierailija
19/27 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen 49-vuotias ja kierto on edelleen tuo 23 päivää. Kaksi lastakin sain vielä sen jälkeen, kun kierto lyheni, nuorimmaisen 42-vuotiaana. Mulla ei ole mitään vaihdevuosioireita vieläkään. En oikein osaa tuota lyhentynyttä kiertoa sellaisena pitää, kun se on kuitenkin ollut jo 16 vuotta samanlainen.

Vierailija
20/27 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vuotopäivät vähentyneet eli ennen oli 4 päivää ja nyt vain 2. Alkavat 2päivää myöhemmin kuin ennen. Tosi säännöllinen kierto aina.