Onko muilla alle 40-vuotiailla alkanut luonnollinen kuukautiskierto lyhentyä
ja muutenkin epäsäännöllistyä? Olenko mä nyt vanha muija?
Kommentit (27)
Gynekologi sanoi, että se kuuluu ikään. Mistään vaihdevuosista ei hän maininnut. Tylsää silti. -ap
Tylsää... Puolet elämästä tuntuu olevan nykyään menkkoja tai niiden odottamista kauheiden PMS-oireiden kera. Ikää mulla 39v. Tää on masentavaa
:(
ja kiertoni on aina 28-30 päivää. On säännöllistynyt tuohon mittaan 35 ikävuoden jälkeen. Sitä ennen oli mitä sattui.
mulla ollut aina 13-vuotiaasta lähtien kierto 26-28 päivää, ei koskaan enempää ja yleisimmin tuo 28 vrk.
No nyt 43-vuotiaana on kierto ollut suunnilleen kaksi kertaa kolmesta joku 23 päivää ja se kolmas kerta sitten normaalia.
Tarkoittaako tuo, että munasolu tai kelvollinen munasolu irtoaa vain silloin, kun tuo normaali kierto. Olen lukenut jostakin joskus, että jos kierto on kovin lyhyt eli just jotain 23 vrk, niin munasolu ei todennäköisesti irtoa?
Ja joo koen myös yöllisiä hikoilukohtauksia varsinkin rinnasta. En ole koskaan ollut hikoilevaa tyyppiä edes kainaloista. Luulin, että on varmaan joku syöpä tullut, mutta voisiko tämä todella johtua hormoneista?
Olen 46v ja kierto nyt vain 22 päivää. Tuntuu, että koko ajan on kuukautiset 😟. Muita oireita ei ole. Niitä odotellessa. Pelottaa kyllä tuleva.
ja sitten taas oli vain 15-20pv tauko ja taas vuoto.
Nyt ikää 42 ja kuumia aaltoja, v***tusta yms. havaittavissa reippaasti. Yökkä meinaa tukehtua hikeen ja taas pian on kylmä vaikka kuinka vaihtaa vaatteet.