Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

avautumista työkaverista

Vierailija
04.10.2009 |

Pakko purkaa tänne! Mulla on naispuolinen, hiukan itseäni vanhempi (hiukan vajaa 40 v) työkaveri - olen itsekin nainen. Molemmat olemme perheellisiä, suht pienet lapset ja miehemme käyvät reissutyössä toisella paikkakunnalla. Yhteistä löytyy siis paljon, mutta emme ole tekemisissä muuten, kuin töissä.

Hän on ikäisekseen nuoren näköinen, hoikka, kaunis, iloinen, ystävällinen. Ei koskaan sano pahasti kellekään, ottaa kaikki asiat hymyillen ja "ei osaa sanoa ei". Touhottaa, hössöttää ja hihittää. Kihartaa kauniit hiuksensa joka aamu, meikkaa nätisti ja käyttää korkokenkiä ja pikku hamosia. On siis aivan ihana nainen! Ja mua ÄRSYTTÄÄÄÄÄ!

Olen itse ajatellut että hän ärsyttää mua, koska olen kateellinen. Mutta kun ei oikein ole syytä! Itsekin olen ihan hyvän näköinen ja miehiltä saan kyllä huomiota, ei siitä pitäisi olla kyse. En tosin pukeudu kuten hän, silti vaatteeni ovat naisellisia. Tyylini on kuitenkin yksinkertaisempi ja vähän rokimpi ja viihdyn siinä, en myöskään epäröi tulla töihin esim. juoksukamppeissa jos aion juosta kotimatkan. Meikkaan toki, mutta en tosiaankaan vedä mitään sotamaalausta huultenrajauksineen joka aamu. No joo, siis en mielestäni häviä hänelle ulkonäössä enkä oikein edes koe mitään kilpailuasetelmaa.

Ehkä mua häiritsee se että hän, älykäs pärjäävä nainan (henen asemassaan on pakko olla) heittäytyy etenkin miesseurassa aivan typeräksi hihittäväki kanaksi, joka ei selviä mistään itse. Vaikka hän olisi juuri selittänyt, että hänellä on aivan kamala päivä ja tekisi mieli vaan painaua nukkumaan, niin jos joku mies astuu huoneeseen niin johan alkaa hihitys ja punahuulilla hymyily ja keikistely!!

No, tää oli ajatuksenvirtaa mutta hitto että nyppii välillä! Huomenna taas sitä showta katsomaan....

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tulee ilmi viestisi pikku sanoista.. etta et 'tosiaankaan' tee mitaan sotamaalausta.. eli se toinen nainen tekee sen ja sinua arsyttaa. jos et olisi kateellinen ei toisen upean naisen oleminen sinua hairitsisi. she's stealing your thunder, siina se ongelma. ja hyvin yleinen. asia paranee, kun taytat 40v. moiset ei enaa hairitse vaan olet iloinen kaikista UPEISTA NAISISTA>>

Vierailija
2/22 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun vaikka kuinka mietin, niin en haluaisi olla kuten hän, en ulkonäöltäni enkä käytökseltäni. Pidän itsestäni. Miesten huomiota en kaipaa enempää, sitä saan eri tavalla kuin hän, eli miehet osoittavat mulle ihastustaan kahden keskan ja kohteliaasti, eivät isossa porukassa vihellellen ja vihjailevasti jutellen kuten hänelle.

Sitä paitsi minulla on oma, ihana mies kotona.

Väitän edelleen, että minua korpeaa se, että hän, älykäs nainen, käyttäytyy kuin kana koska miehet tykkää ja viehättävyys määräytyy hameen pituudella... äägh!!

Ja siis sehän minua tässä häiritsee, että hän on ihana persoona muuten ja mielelläni ystävytyisin, mutta tuo ärsytys ei vaan hellitä!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisimmässäsi tiedät, että häviät hänelle ja olet huonompi. Kateus herää silloin kun huomaa olevansa alemmassa asemassa toiseen nähden. Myönnä pois, että kadehdit koska koitat keksiä tekosyitä käytöksellesi jotta sun ei tarvitsisi myöntää kateuttasi:)

Vierailija
4/22 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun en ole, tai sitten en tosiaan itsekään sitä tajua.

En todellakaan ole mitenkään "alemmassa asemasa",ihan tasavertaisia olemme töissä. Siis eikö kadehtiminen ole sitä että toisella on jotain mitä itse haluaisi? MInä en halua häneltä mitään, pidänkin hänestä, ainoastaan tuo kanamaiuu ärsyttää.

Mutta, AV-palstahan tää vaan on joten en odottanutkaan mitään älykkövastauksia, kunhan purin ärytystäni;)

Vierailija
5/22 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kateellinen hänen saamastaan huomoista.

Mulla on kokemusta työpaikasta, jossa nainen, joka "ei tosiaankaan tehnyt mitään sotamaalausta", saatika pukeutunut naisellisesti tms. oli kuitenkin valtavan mustasukkainen työpaikan miehistä. Tästä seurasi jopa sellaista, että hän - lyöttäytymällä miesremmiin - puhui pahaa ja kyseenalaisti paremmannäköisten naisten ammattitaidon ym. ja lopulta eräs viehättävä naishenkilö sai siirron muualle. Elämä hymyili ainakin siltä osin sitten taas tälle kateuden pistämälle.

Pitäkää ihmiset työpaikat työpaikkoina, älkääkä lähtekö tekemään niistä mitään ihmissuhdeongelmanäyttämöitä tai vastaavia. Kaikki voisivat niin paljon paremmin töissä, jos ihmiset keskittyisivät työntekoon. Ongelmia pitäisi silloin syntyä ainoastaan siitä, jos joku toinen jättää työnsä tekemättä tai tekee ne oikeasti huonosti. Eli ap, huomenna alat käyttää energiaasi työasioihin, ja muistat, että ne muutkin ihmiset koittavat tehdä töitään. Ei enää pitäisi työkaverin maneereiden kiukuttaa niin pahasti. Toinen vaihtoehto on etsiä töitä muualta.

Vierailija
6/22 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ammatissa missä pitää olla pärjäävä ja työskennellä miesten kanssa ei voi mennä astumaan kenenkään miehen "varpaille" älyllisesti koska miten sen sanoisi, noh miehet eivät vain pidä siitä.

Vierailija
7/22 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, vaikket haluaisi olla hänen kaltaisensa, kateus on juuri siitä huomiosta. Eli hän saa olemalla sellainen kuin on jotain, mikä on ehkä sinulta pois. Ja sinua vituttaa se, vaikket haluaisikaan olla itse samanlainen.

Vierailija
8/22 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että vaikka hän käyttäytyy kanamaisesti jne. niin olet SILTI hänelle kateellinen. :) Eli koet tavallaan syyllisyyttä tästä kadehtimisesta, koska hän ei ole sillä tavalla ihailtava hahmo kuin postfeministisessä yhteiskunnassa on "opetettu", eli itsenäinen ja vahva nainen. Itse olen huomannut saman ilmiön itsessäni, ja olen myös feministi.

Vierailija
9/22 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun yhdelle naiselle on suotu kauneus, älykkyys sekä flirttailun taito jolla hurmata miehiä;) Ja silti voi olla älykäs, vakavasti otettava ja pärjäävä nainen joka ei ole lutka.

Vierailija
10/22 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein jaksa jatkaa tätä keskustelua kun menee jankuttamiseksi.

Ilmeisesti ei ole mahdollista mielestänne, että olen itsekin kaunis ja älykäs ja osaan flirttailla, jos haluan. Ero on käytöksessä ja ulosannissa ja minua vituttaa kun mukava nainen tekee itsestään kikattavan barbin.

Kateutta sitten varmaan juu. Mennään näillä. Mutta ainakin sain päästellä ärsytystäni ja pystyn taas hymyilemään hänelle huomenna!

Vierailija
11/22 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein jaksa jatkaa tätä keskustelua kun menee jankuttamiseksi. Ilmeisesti ei ole mahdollista mielestänne, että olen itsekin kaunis ja älykäs ja osaan flirttailla, jos haluan. Ero on käytöksessä ja ulosannissa ja minua vituttaa kun mukava nainen tekee itsestään kikattavan barbin. Kateutta sitten varmaan juu. Mennään näillä. Mutta ainakin sain päästellä ärsytystäni ja pystyn taas hymyilemään hänelle huomenna!

ja kutsua toista kikattavaksi barbiksi? Kateutta? Juu, ei tietenkään, eheeeei ollenkaan...

Vierailija
12/22 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankuti jankuti. Nainen vie sinulta jotain, mitä saisit enemmän ilman hänen kikattamistaan. Itseäsi ei huvittaisi alkaa kanamaiseksi, vaikka näetkin että miehet flirttailevat silloin työkaverisi kanssa. Onhan siinä ihan todellinen syy ärsyyntymiseen. Kateutta, tai ehkä juuri mustasukkaisuutta niistä työpaikan miehistä.

Vierailija
13/22 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuisiko ärsyyntyneenä olosi, jos työkaverisi vakavoituisi?

Luultavasti jokin toinen piirre alkaisi häiritä sinua.

En tiedä, oletko kade, mutta valitettavasti joidenkin ihmsten kemiat eivät vain kertakaikkiaan matsaa.

Silloin kysytään luonnetta. Ja sitä luonnetta löytyy siltä työkaverilta, joka kemian puuttumisesta huolimatta käyttäytyy korrektisti ja asiallisesti, ystävällisesti ja huomaavaisesti toista kohtaan.

Ajattele vaikka niin, että teit ei edes ole tarkoitettu kavereiksi saatika ystäviksi. Sinun ei täydy kutsua häntä kanssasi leffaan-kahville-synttäreillesi, sinun ei tarvitse lähettää hänelle onnittelukorttia eikä joulukorttia, mutta silti: olette kollegoita eikä sinulla ole syytä käyttäytyä rumasti häntä kohtaan. Ethän itsekään halua toisten ärsyyntyvän samalla tavalla itsestäsi, ethän?

Vierailija
14/22 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule niin kauan kun mies flirttailee jollekkin naiselle niin jokaisella naisella on mahdollisuus noukkia se mies pois itselleen. Oli siinä vieressä sitten kuinka mustasukkaisia ja kateellisia akkoja tahansa.

Vierailija
15/22 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en todellakaan kaipaa mitään rasvaisia juttuja työpaikan kahvihuoneessa. Saan erittäin kivoja huomionosoituksia miehiltä ja nautin niistä, enempää en kaipaa.

Joo, se ottaa pattiin kun hyvät keskutelut aina kääntyvät tyhjäpäiseksi hekotteluksi kun tämä työkaveri ilmaantuu paikalle, mutta huomionkipeä en ole. Kai kaikki muut naiset sitten ovat mustasukkaisia työpaikan ihanista uroista, minä en sellaista tajua.

Ärsytyksen olen ajatellut siis tulevan siitä, että tiedän että hän on älykäs ja mukava, mutta "peittää" sen ulkopuolisilta tuon kikatustypykän taakse ja menettää täysin kykynsä normaaliin ajatustenvaihtoon kun miehiä on paikalla. Ei saa sitä kunnioitusta mitä taidoillaan ansaitsisi. Eikä ite tajua asiaa.

Jotain tuollaista ajoin takaa, mutta kateellisuudeksi se väännettiin, joten turha kai tästä on keskustella.

Vierailija
16/22 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ehkä meillä ei vain kemiat sovi yhteen.

Olen aina ystävällinen ja kohtelias hänelle, siis en todellakaan näytä ärsytystäni.

Ehkä enempää ei tarvitakaan eikä meidän tarvitse ystävystyä.

Mutta seuraavan kerran kun ärsyttää, puran vaikka miehelleni enkä täällä...

ap

Vierailija
17/22 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin miesporukassa. Erilaiset ideat ja ehdotukset menee läpi ja annetaan pahantuuliset 'pms -päivät' anteeksi kun on vähän höpsö.

Ehkä sua ärsyttää että miehet menee niin helposti tohon lankaan, ja itse näet sen läpi.

Miehet on miehiä ja naisen on, pärjätäkseen miesten kanssa, oltava ovela.

Vierailija
18/22 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tietää ja näkee sun ärsyyntyvän. Ärsyttää sua sitten tahallaan kun olet niin kade siitä huomiosta. Noin minäkin tekisin ja nauraisin takanapäin kuinka kateellinen kana joku nainen voi olla.

Vierailija
19/22 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin sekoitit hieman näitä yhteisökuvioita, jotta et olisi niin läpinäkyvä. Ja unohdit mainita, että olet viime aikoina ottanut aivan uuden lähestymistavan kaikkiin seurueemme ihmisiin - voi jee, mitä huhuilua, taputtelua ja ihailun ilmaisuja niitä kohtaan, joita aiemmin katselit nenänviertäsi pitkin. Uhkasithan, että viet pian kaikkien huomion.

Mutta sen tiedämme me kaikki muutkin, ja meitä pelkästään huvittaa.

Sinä et näemmä koskaan ymmärrä, miksi me toiset kaksi, joista nyt täällä puhut yhtenä, todellakin olemme niin miesten kuin monien naistenkin mielestä haluttavammat ystävät ja ihailtavammat naiset, vaikkemme ole niin nuoria kuin sinä ja ihomme ei ole ihan niin kuulas. Mutta hei! Asia onkin siinä, että me olemme persoonia isolla peellä. Ja pidämme vilpittömästi näistä muista ihmisistä emmekä arvota "ystäviä" sen mukaan, mitä hyötyä meillä heistä olisi. Niinkuin sinä ja lähipiirisi tekee.

Vierailija
20/22 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ärsyyntymisesi työkaveristasi johtuisi siitä, että olet niin jalo, ja haluat vain hänen omaa parastaan, hän kun ei tajua sitä itse.

Vastaustesi perusteella en enää yhtään ihmettele, että ärsyynnyt mielestäsi "vääränlaisesta" työkaverista (varsinkin naisesta). Vaikutat aika helposti ärsyyntyvältä ja vieläpä itseriittoiselta ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi