Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko kukaan käynyt silmien laser-leikkauksessa?

Vierailija
04.10.2009 |

Kokemuksia? kannattiko?

Jotenkin tuntuu, että yllättävän vähän on ihmisiä kuitenkin noissa käynyt?!?

olen harkitsemassa keväällä sitä ja rahaa pitäisi alkaa toden teolla säästämään. Harkitsen femtolasik-leikkausta, koska tuntuu olevan nopein ja kivuttomin menetelmä.

ps. kokemukset "tutunkumminkaimankaverinserkku sokeutui, ei kannata.." voi jättää laittamatta!!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ystäväni oli ja näkee nyt loistavasti ilman laseja :)

Ja toipuikin tosi nopeasti. Leikkaus oli Tampereella

Vierailija
2/4 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkö oli todella paljon miinuksella, eli jossakin 10 dopterin hujakoilla. Aivan täydellisesti kuitenkin meni ja pääsin rilleistä eroon. 7 kk sitten oli viimeisin tarkastus ja edelleen näkö on todella hyvä.

Mulla tehtiin se Zyoptix (?)-juttu. Toipuminen oli vähän mutkikkaampi kuin keskimäärin tuon leikkauksen jälkeen, koska läppä oli päässyt liikkumaan. 2-3 päivää oli vähän takkuamista, sitten näkö oli hyvä.

Mun tuttavapiirissä lähes kaikki rillipäät ovat silmänsä leukkauttaneet, eli kyllä se melko yleistä jo on :) Harvoilla on ollut viime vuosina ongelmia - ne takavuosien jutut liittyivät siihen ikivanhaan tekniikkaan (silmän pinnan hiominen ilman läppää), jota kai vieläkin jotkut lekurit tekisivät, jos joku siihen suostuisi. Sehän oli paljon vaarallisempi ja vaikeamman toipumisen vaativa juttu, mun muutamalta ystävältä leikattiin silmät sillä 90-luvun aikana.

Nykyiset operaatiot, joissa tehdään läppä ja sen alta hiotaan, ovat paljon turvallisempia. Yhdessä tietämässäni tapauksesa läpästä irtosi pieni palanen, ja ilmeisesti jotakin muutakin meni poskelleen, koska tällä henkilöllä on nykyään taas silmälasit käytössä.

Itse olen ollut 100 % tyytyväinen että pääsin pullonpohjarilleistäni eroon. Hämäränäkö operaatiosta kärsi kyllä - mutta iän myötähän se olisi kärsinyt myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen ollut tyytyväinen, ilman laseja olen pärjännyt siitä asti.

Vierailija
4/4 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosi sitten elokuussa ja näköni korjaantui täysin. Miinusta oli -2 ja toisessa silmässä - 1,5 ja paljon hajataittoa. Upea tunne kun ei tartte enää silmälaseja. Mieheni kävi kuukausi sitten, hänelle tehtiin sellaisella menetelmällä että koko toimenpide hoidettiin laserilla, myös läppien leikkaaminen tehtiin laserrilla. Oli hieman kalliimpi kuin minun leikkaukseni, mutta piti tehdä sillä tekniikalla kun hänen silmissään ei ollut paljoa sarveiskalvoa.

Toimenpide on nopea ja kivuton- epämiellyttävältä tottakai tuntuu kun silmiä sorkitaan ja eka päivä on pahin, kun silmät vuotaa vettä koko ajan ja tuntuvat "tikkuisilta", kuin olisivat täynnä hiekkaa. Mä menin kuopuksen kanssa päiväunille ja unien jälkeen pystyin jo istumaan sohvalla ja katsomaan illan telkkaa - ilman laseja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän