Auttakaa mua suhtautumaan työpaikan juoruämmiin :(
Minusta on todella ahdistavaa kun monet on naamatusten tosi kivoja kaikille mutta selän takana jauhavat paskaa jokaisesti tai ainakin useimmista ja yrittävät saada muita tekemään samaa. Minusta tämä on tosi ahdistavaa. Tykkäisin "kaikki on toistensa kavereita" -meiningistä. Ja en itse ainakaan tiedä että minusta juoruiltaisiin (toki paljon mahdollista), vaan minua ahdistaa ihan niiden puolesta joista juoruillaan. Minusta on jotenkin mahdotonta olla normaalisti vaikkapa "Maijan" seurassa jos "Tuula, Hannele ja Kaija" ovat juuri haukkuneet Maijan lyttyyn tämän ollessa syömässä mutta kun Maija astuu huoneeseen niin ollaan taas ystävällisiä ja aurinkoisia... Sitten kun Tuula lähtee syömään niin Kaija, Hannela ja Maija liioitellut kärkkäästi käy suu vaahdossa läpi Tuulan huonot puolet. Tuntuu, että minua katsotaan jo vähän vinosti, kun olen yrittänyt pysytellä neutraalina ja kaikille ystävällisenä enkä ole haukkunut ketään...
Kommentit (6)
Sanoa muka-keveästi että "hei ei viitsittäisi ruveta puhumaan toisesta tällaisia juttuja heti kun sen selkä kääntyy, tässähän tulee sellainen olo ettei uskalla huoneesta lähteä kun ei tiedä mitä te musta puhutte, hehheh".
Todennäköisesti ne sitten sun selkäsi takana puhuisivat että oletpä sä tiukkapipo (mitä mieltä minä siis EN ole, musta tuo on inhottavaa meininkiä!) mutta luultavasti myös jättäisivät jatkossa juoruamatta sun kuultesi. Silloin et ainakaan itse joutuisi niihin ikäviin tilanteisiin. Ja mitä väliä jos ne pitäisivät sinua tiukkiksina, sou not.
meidän työpaikkaruokalassa on ihan samanlaista.
No, mäpä liityin seuraan, isot pöydät, aina ympärillä tilaa ja aloin puhumaan hyvää. Istuttiin nelisteen pöydässä, eka lähti, ennen kuin kukaan ehti haukkua, sanoin huomasitteko, minusta lähtijä on laihtunut. Ihan selvästi on posket kaventunut ja sitten samaan vetoon työjuttuja. Kun mollaukset alkoi, mä kääsin jutun ei, nyt olet väärässä, hänellä on minusta aivan ihana paita, eikä todellakaan ole mitään viime vuoden mallia. Mun tämä paita on kyllä vähän liian vanha, mitä mieltä olette. Sitten tämä joka ekaks lähti pöydästä menin sanomaan me tuolla pöydässä juteltiin että olet laihtunut, posket kaventunut.
Ilmapiiri on parantunut ja nyt mulle jo huudetaan kun tulen syömään, jos ovat sivussa "hei, me ollaan täällä, tule tänne".
Tätä piti tehdä kyllä jonkin aikaa + varmaan vieläkin haukutaan, mutta kyllä se tosiasia on, jos sanoo jollekin olet laihtunut tai kyllä sulla on tosi kiva paita, sopii sun silmiin, vastapuoli tykkää moista kuunnella.
Mähän en tiedä mitä mun seläntakana puhutaan.
selässä teksti "tiedän että puhutte selkäni takana" mutta ole muuten ihan oma iloinen itsesi :-)
selässä teksti "tiedän että puhutte selkäni takana" mutta ole muuten ihan oma iloinen itsesi :-)
aina on noita juoruämmiä. Mulla on mennyt useampi vuosi ennen kuin olen tajunnut, keihin voi luottaa ja ketkä ovat tosi paskamaisia selän takana. Olen tullut siihen tulokseen, että yritän kaikin mahdollisin tavoin pysyä itse väleissä mahdollisimman monien kanssa. Idioottien juoruäämien kanssa en juttele mistään henk-koht. asioista enkä ota kantaa mihinkään. Jos ne puhuu ihan paskaa jostain muusta, sanon suoraan (ihme kyllä, uskallan), että ei nyt viittittäis puhua paskaa.