Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NELIAPILOIDEN LOKAKUU

03.10.2009 |

Uusi kuu ja uudet kujeet ;)

Jos joku osaavampi vois laittaa meijän listan näkyviin ku mulla oli vaikeuksia saada ees tätä pinoa avattua...

Missä kaikki taas on? Tulkaa laittamaan ees jotain kuulumisia ja uudet mukaan!

Mulla oli eilen neuvola ja neuvolan täti sano et vauva taitaa olla poikittain. Lähin sit illalla Jorviin käymään jossa otettiin sydänkäyrää ja ultrattiin kahteenki kertaan. Kaikeks onneks vauva on pää alaspäin vaikka neuvolan täti ei vaan tuntenu pikkusen päätä ku koitti eilen. Toivottavasti vauva nyt tosiaan pysyyki noin masus.

Olo alkaa olla tosi tukala: alapäätä vihloo ja välil supistaa muttei kuitenkaan viel kipakasti. Mun kädet on jatkuvasti vähän puuduksissa ja turvotus on aikamoista. Onneks kaikki oli kuitenki hyvin eilen neuvolassa. Eihän tässä montaa viikkoo voi enää mennä...Mua on vaan alkanu jännittää kauheesti synnytys! Eihän tässä enää muuta voi ku heittäytyä mukaan ;)

Tarald 38+0 sekä uinuva tyttötrio

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytöt sai pikkuveljen viime perjantaina eli 23.10.2009 klo 15.57. Pojan mitat oli syntyessä 2845g ja 50cm. Vauva synty viikolla 40+6. Mua oli supistelllu jo kolmena yönä ennen ku synnytys lähti kunnol käyniin ja Jorviin tullessa olin auki 4 senttii. Synnytyssaleissa oli vähän ruuhkaa joten muutama tunti vierähti käyrällä lepohuoneessa.Vauvan sydänäänet romahti pari kertaa ku tuli voimakas supistus mut onneks sektioo ei enempää pohdittu koska käyrä näytti hyvältä muuten.

Synnytyssaliin päästessä olin auki 6 senttii ja spinaalipuudutuksen sain vasta ku olin auki 8 senttii. Aikamoiset kivut oli jo siinä vaiheessa. Spinaali helpotti oloo muttei vieny kaikkii kipuja. Kätilö neuvo ihanasti miten ponnistaa ja ku vauvan sydänäänet romahti myös ponnistusvaiheessa ni paikalle kutsuttiin lääkäri joka autto vauvan maailmaan imukupilla. Vauva sai vähän lisähappee heti synnyttyään.

Ponnistusvaihe kesti vaan 12 minuuttii ja synnytyksen kokonaiskestoks tuli 8,5h alkaen siitä ku suppareita tuli 5-10 minsan välein.

Menetin verta sen verran et mulle tuli heti synnytyksen jälkeen tosi paha olo. Suihkuun ku koitin mennä ni pyörryinki. Sain sit synnytyssalis vähän nestetankkausta ja happpee. Kunnon ruoan jälkeen jaksoin pikasuihkun jo paremmin.

Päästiin eilen vast kotiin ku mulle tuli kohtutulehdus. Yks kätilö sanoki et imukuppi on aina tulehdusriski. Sain siis antibiottii sairaalas suoneen ja nyt kuuri jatkuu kotona. Vauva on onneks voinu hyvin. Siskot on ihan myytyjä, samoin isi ja kyllä on mullaki hyvä ja onnellinen olo. Aivan ihana tää pikku prinssi on :)

Mutta nyt nukkumaan...

Tarald ja pikku prinssi 5 pv sekä isosiskot

Vierailija
22/28 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarald ihanaa, kun saitte pienen prinssin :) Kyllä perheen prinsessojen nyt kelpaa.

Tervetuloa uudet odottajat, olettekin tuttuja tuolta kuumeilu puolelta =)

Mulla oli eilen neuvola ja siellä kaikki oli kunnossa. Ainoa mistä terkka kantaa huolta on se, kun mun masu kasvaa, paino taas ei oikein vaan kasvot kapenee.Ongelmana lähinnä se, kun kaikki närästää eikä hanki oikein tehdä mitään ruokaa mieli.

Sikalunssa rokotteeseen taidan minäkin kallistua vaikka ensin ajattelin etten ikuna sitä halua, mutta.... mulla on tupla riskit tämä raskaus ja astma... joten en kai uskalla leikkiä hengelläni, kun olisi sitten nuo kolme, jotka jäisi ilman äitiä. Ensi viikolla olisi tiistaina rokotus klo 11. Tuo syysloma oli vaan täällä sellaiseen aikaan et tauti taitaa levitä aikas nopsakasti...

Pysyisi nyt vielä pari viikkoa poissa.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille.

Mammariini rv 32+0 :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/28 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä näillä aamun aikaisilla tunneilla on aikaa kirjoitella ennenkin töihin suuntaa...

Taraldille sylin täydeltä onnea pikkuprinssin johdosta, hurjilta kuullosti osa synnytyksen vaiheista, mutta onneksi olette jo kotona toipumassa =) Minulla on kerran ollut alkava kohtutulehdus ja muistan sen olleen äärettömän kivulias.

Susamaria ja pönttö-örvelö: Tervetuloa, ihanaa kun tulee uusia odottajia niin pysyy pino pystyssä.

Mammariinin: Kuullostaa niin hurjalta, että sinulla viikkoja jo noin paljon. Rokotteesta paljon juttua ja itse otin sen 2päivää sitten, kun työn takia riskiryhmässä ja taustalla minulla vielä astma.

Eli tänne ei kummempia. Olo on aika "oireeton" Liikkeitä kun en vielä tunne. Seuraava neuvola on tosiaan joskus joulun jälkeen ja edellinen oli rv 8, eli usein ei tarvitse sielläkään käydä. Nyt odotellaan lähinnä seuraavaa ultraa joka on 4.12

Maha on mielestäni suurentunut vaikka omiakin makkaroita on oli lähtötilanteessa aivan tarpeeksi, eli minusta voi jo sanoa, että odotan,mutta näyttää kun olisin jo puolessa välissä...vaikuttanee kun kyseessä jo neljäs raskaus.

Viimeyönä meni selkä jumiin ja nyt jännityksellä seuraan, helpottaako vai paheneeko, näinköhän alkaa kroppa ilmoittaa, että kuormaa on liikaa, tosin ruokavaliolla olen saanut hallittua tilannetta niin, ettei paino ole noussut kuin 100-300g.

Mutta nyt tämä lähtee koi´ran lenkitykseen. Oikein hyvää loppuviikkoa kaikille.

mimmuli&papu rv. 14+3

Vierailija
24/28 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tervetuloa vauvapuolelle=)

kohtutulehduksen kokeneena minäkin tiedän ettei ole mukava juttu,voimia paranemiseen=)

Nelkku ja Rosalia

Vierailija
25/28 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Tarald pikkuisesta prinssistä! =) Nautihan pikkuisesta, pikkuvauva-aika kun menee niiiin nopeasti.

Vierailija
26/28 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeinen pulla uunista ulos! Poikahan sieltä tuli, kuten ooteltiinkin, syntyi 27.10., strategiset mitat 3700 ja 50, laitan synnytyskertomusta, kun joku päivä vaan kerkiäisi ja jaksaisi vielä illalla koneelle. Oma ja prinssin vointi hyvä, kotiuduttiin sairaalasta kaksi päivää synnytyksestä, nyt etsiskellään uutta rutiinia koko porukalle....

Ja hyvää Halloweenia kaikille mammoillle!!!!

Tv. Kipa-72 sekä pikkuinen perintöprinssi

Vierailija
27/28 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikia tuntuu nyt syntyvän ;) Yks kaveriki sano et tänä vuonna sen raskaana olevat kaverit (ainaki 3 niitä on mun lisäks) on saanu pojat. Saa nähä tuleeko poika veljenki perheeseen ku siellä on laskettu aika ens kuun lopulla.

Meijän poika on tosi rauhallinen ja tyytyväinen vauveli. Kuhan on puhdas vaippa ja saa tissiä ni kyllä jaksaa taas nukkuaki. Pikkunen puklailee enemmän ku siskonsa ja pysty syömään jo syntymästään asti tissiä ilman tissikumia, toisin ku siskonsa. Ihana vauva kerrassaan :) Itellä on edelleen niin onnellinen olo et kaikki on hyvin ja et vauva on vihdoinki syntyny! Pahaa itkuisuuttakaan ei oo tullu niin ku tytöistä tuli. Tuntuu ainaki vielä paljon helpommalta vauvalta tää pikku prinssi mitä tytöt on ollu. Saa nähä miten jatkossa...

Hyvää Halloweenia täältäki kaikille! Meillä tytöt pukeutu tänään ku oltiin kylässä mun vanhemmilla.

Tarald ja pikku prinssi 8pv sekä tyttötrio

Vierailija
28/28 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältäkin, sillä mun raskaus osoittatui tuulimunaksi. Hyppään takas kuumeilijoihin ja toivon, että tärppäis pian uudestaan.

Susamaria