Vaikka opettaja on opiskellut paljon niin
useista sanomisista huolimatta ei näe oman lapsensa tarvitsemaa erityistätukea. Rasittavaa koska ainoastaan lapsen parasta ajattelen.
Lapsi täytyisi saada tutkimuksiin jotta oikeanlainen tuki tavoittaa hänet.
Kommentit (9)
joissakin kouluissa apua on saatavilla ja joissakin vaan nyökytellään. Rikkailla on omat koulut
lapsi sai avun vasta koulussa, vaikka kaikki näki tilanteen jo kolmevuotiaasta.
ja täytyy sanoa, että kyllä oman lapsen suhteen voi olla todella sokea, opettajatkin.
Juuri siihenhän sanonta "suutarin lapsella ei ole kenkiä" perustuu. Ei se, että on alansa ammattilainen tarkoita sitä, että osaisi objektiivisesti tarkastella omaa lastaan. Se on ihan normaalia ja erittäin yleistä. Toki joissain tilanteissa myös harmillista ja haitallista, mutta siis sitä sokeutumista tapahtuu kaikissa ammattiryhmissä koulutuksesta riippumatta.
useista sanomisista huolimatta ei näe oman lapsensa tarvitsemaa erityistätukea. Rasittavaa koska ainoastaan lapsen parasta ajattelen.
Lapsi täytyisi saada tutkimuksiin jotta oikeanlainen tuki tavoittaa hänet.
Mikä olikaan koulutuksesi?
Sitä enemmän tuntee kasvatustieteitä ym. sitä enemmän "herkkänä" on omien lasten kehityksestä ja mahdollisista poikkeamista perillä.
Leikit ei suju 1v vanhemman kanssa. Lapsi ei ymmärrä mitä tämä vanhempi tarkoittaa, kuinka leikki etenee. Tarvitsee aikuisen ohjausta siistymätilanteissa ja leikeissä. Sanavarasto on erittäin niukka ikään nähden. Minä en ole tehnyt diagnoosia mutta olen huolissani kun vanhempien mielestä lapsi toimii kuten muut ikäisensä. Perheessä on myös muita lapsia eli vertailukohteita löytyy. ap
erilaisuuden kun hän oli 2v.
3v neuvolassa vaadin lähettä puheterapeutilla ja asiat on saatu kuntoon.
Onneksi en ole opeetaja!
Kamalaa jos en huomaisi lapseni tarpeita.
Mieleeni tulee, että lapselle on niin kapea-alainen "vamma", ettei siihen ole varsinaista "tukea" ulkopuolelta. Että tuo tuki on vain sitä, mitä kotona voidaan tehdä ja ehkä tuo opettaja jo sitä tekeekin?
Minä itse olen kasvatustieteilijä (en luokanopettaja) ja kyllä minä näen lapseni omituisuuden. Voisin tietysi hakea diagnoosin, mutta mitä teen sillä diagnoosilla? Toimisin kotona ihan samalla lailla senkin jälkeen. Tiedän jo, mitä pitää tehdä.