Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan erossa vauvasta?

Vierailija
03.10.2009 |

No niin, kuinka kauan äiti voi olla "omilla teillään", ilman, että vauva kärsii, traumatisoituu jne. Oletuksena siis, että äiti arjessa vauvan lähihoitaja ja vauva yli 6 kk. Näkemyksiä asiasta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan ollessa 7 kk pe-su poissa. Hyvin pärjäsi isänsä hoivissa, vaikka tavallisesti viettikin päivät äidin kanssa ja isä tuli kuvioihin vasta iltasaikaan työpäivän jälkeen. Niin, ja imetinkin tyttöä vielä tuolloin.

Vierailija
2/5 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos äiti vaikka kuolee!

Ei lapset traumatisoidu jos ne saa hoitoa ja hellyyttä. Samalla vaikka mummon tai kummin suhde lähenee lapseen joka on vaan iso plussa.

Oksettaa että äidistä väkisin tehdään lapselle joku takerruskohde. Isä on yhtä rakas ja tärkeä lapselle!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättäisin vain yhdeksi yöksi.

Isän kanssa voisi ehkä olla kaksikin. Riippuu lapsesta.

Itse jätimme esikoisen mummin ja vaarin hoiviin yhdeksi yöksi, kun lapsi oli 8 kk. Olimme kaikki hotellissa juhlimassa häitä. Mies ja minä lähdimme jatkoille ja isovanhemmat jäivät lapsen kanssa.

Kakkonen jäi isovanhempien kanssa 2 yöksi

ollessaan vuoden vanha ja sillon oli myös 5 v sisarus samassa hodossa tukena.

Vierailija
4/5 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan lapsi voi olla turvallisesti erossa ensisijaisesta hoitajastaan (siis äidistä useimmin)saman määrän tunteina, mitä lapsen ikä on kuukausina. Eli siis kuukauden iässä tunnin, puolivuotiaana kuusi tuntia. Muuten hänen perusturvallisuutensa voi järkkyä. Eikä se todellakaan näy heti, vaan voi ilmetä esimerkiksi aikuisiässä vaikeutena solmia pysyviä ihmissuhteita.

Vierailija
5/5 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

poissa kun tyttö oli n.7kk:tta. Eipä tunnu mitään traumoja jääneen. Hienosti olivat isän kanssa pärjänneet. Ja nyt olemme isän kanssa lähdössä joulukuun alussa etelään viikoksi, tyttö jää isovanhemmille, sekä tädilleen. Yhtään ei kauhistuta, sanokoot muut mitä lystäävät. Tyttö on silloin 1v6kk.

Itse tunnet lapsesi ja itsesi parhaiten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan