Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

400 euroa kuukaudessa kauppaan!

Vierailija
02.10.2009 |

2 aikuista. 2 pientä lasta. Toinen lapsista vaipoissa, niihin menee noin 10 e/viikko.

400 eurolla on ostettava ruoat, juomat, shampoot, ne vaipat, saippuat, wc-paperit, puhdistusaineet, herkut..

Lääkkeet, vaatteet, bensat, muut matkakulut eivät ole tuossa summassa. Lemmikkejä ei ole.

Isä syö päiväruoan arkisin töissä. Äiti ja lapset syövät sen kotona sekä välipalaa. Aamupalan, iltaruoan ja iltapalan syövät kaikki kotona. Millaista ruokaa laittaisit? Mitä ostaisit?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivousvimma lähentelee jo vaikeaa maniaa. Ja toiseksi, sijoita kunnon mikrokuituliinoihin, niin ei tarvii koko ajan olla ostamassa. Meidän versiot kestää ainakin 100 pesua koneessa käyttöjen jälkeen.

Vierailija
22/29 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaa ja taloustarvikkeisiin.Meitä on 2 aikuista ja 1 teini.

Ostetaan ihan perusruoka-aineita, joskus eineksistä pinaattilettuja tai lihapullia tms.

Ostetaan harvoin herkkuja.Lapsi saa karkkipäiväksi karkkinsa ja silloin tällöin ostetaan esim. muutama siideri, mutta ei edes joka viikko.Pullaa tms. emme juurikaan syö tai sitten leivotaan itse silloin tällöin.

Hedelmiä ja vihanneksia ostetaan joka viikko.

Ja me käydään Lidlissä ja ainoastaan kerran viikossa tehdään isommat ostokset ihan tarkan listan kanssa ja täydennystä (maito,leipä) haetaan viikolla lähikaupasta jos tarvitaan.

Eli kyllä tuo summa riittä ihan peruskotiruokaan,

kun viitsii tehdä ruokia itse, eikä osta paljon valmiina ja tekee esim. tarkan ruokalistan viikoksi ja ostokset sen mukaan. Näin meillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni tuon verran ruokakauppaan, kun olin kotona kahden lapsen kanssa. Ihan hyvää ja terveellistä ruokaa syötiin, salaatteja riittävästi ym. Ja herkuteltiinkin. Ei tuolla summalla tarvitse kauheasti pihistellä.

Vierailija
24/29 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten ostat sillä perusruokaa: kuten kaurahiutaleet, peruna, makaronit, jauheliha, kana ja kasvikset. Teet keittoja, laatikkoja, leivot sämpylöitä ja aamuisin teet puuroa. Käytät kaupan omia merkkejä etkä kalliimpia tuotemerkkejä. Hyvin riittää rahat.

Vierailija
25/29 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee kuussa 400-500e (1 aikuinen ja 2 lasta), tosin ostamme paljon luomua jne

Vierailija
26/29 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pointtihan just oli, että se on vähän! Meillä menee 2 aikuiselle 600e ja silti on olo ku persaukisella

Vierailija
27/29 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minulla yksineläjällä menee reilu 300e/kk.

Vierailija
28/29 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoleksitoista viikoksi ruuat, vain maitoa on jouduttu hakemaan lisää. Pakko, ei ole enempää rahaa käytössä. Marjat metsästä, ja nyt hirvestysaikaan saadaan miehen työnantajalta onneksi ilmaiseksi kissoille lihaa ihmisravinnoksi kelpaamattomista osista ja keittolihaa.

Keittoja, pakastekasviksia, Vuokia ja laatikoita. Maustamattomasta jogurtista itse tehtyä lisäjogurttia, itsetehtyjä sämpylöitä jne. Siinä säästövinkkini.

Vierailija
29/29 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikossa ruokaan menee jo n. 150€..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän