Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisaudenhampaiden poisto?

Vierailija
02.10.2009 |

Keneltä on poistettu viisarit? Monta kerralla? Millaista oli? Kauan sattui? Pystyitkö puhumaan ollenkaan samana päivänä? Onko kipu ihan hirveää? Mitä silloin saa syödä ja miten pian poiston jälkeen?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistettiin yksityisellä leikkaamalla (viillettiin siis ientä auki), en saanut antibioottia, seurauksena mätäpesäke joka painoi nielua ja tulehdutti lihakset niin että hampaiden väliin mahtui juuri ja juuri lääkärin sormi. Pari yötä vietettiin sairaalassa kidutettavana.

Vierailija
22/30 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa helppoja tapauksia ollu.

Veljen tytöllä jäi bakteeri muhimaan poiston jälkeen -> teho -osastolle.

Työkaverilla vaurioitui hermo -->> Burana 800mg 3 päivässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti lopetti julkisella puolella hammaslääkärissä käynnin, kun ne repi tosi kauan sen viisaudenhammasta suusta. Parhaimmillaan kolme lääkäriä operoimassa. Kipuja sillä oli vielä pitkään sen jälkeen ja pelkäs jopa hermovauriota. Tottakai kyseessä saatto olla "vaikee" hammas, mut uskallan epäillä. Olihan niillä röntgenkuvat otettu.

Suurin osa yksityisen hammaslääkäreistä työskentelee myös julkisella. Olennaista on se että menee kokeneelle. Meidän terveyskeskuksessa yksi hammaslääkäreistä on erikoistunut nimenomaan hampaidenpoistoon ja olikin tosi nopea ja kivuton viisurinpoisto mulla, vaikka olikin alhaalla ja vain osittain puhjennut.

Vierailija
24/30 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäkin ratkaisee. Yli 40-vuotiailla tulee enemmän ongelmia/komplikaatioita.

Vierailija
25/30 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuohon tuppojen pureskeluun mitään muuta vaihtoehtoa? itsellä tupot suussa aiheuttavat välittömän oksennusreaktion. 

Vierailija
26/30 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa leikattiin samalla kerralla molemmat alaviisurit ja toinen yläviisuri vedettiin pois. Ja olin helvetin kipeä kun puudutus alkoi haihtua. Alahampaat piti hajottaa rälläkällä palasiksi ja ientä jouduttiin leikkaamaan että ne hampaat saatiin sieltä pois. Sain vain Burana 600 eikä se auttanut siihen kammottavaan kipuun. Tämä oli toistaiseksi elämäni toiseksi karsein kokemus imukuppisynnytyksen jälkeen. Toinen yläviisuri puhkesi vasta vuosia myöhemmin ja se lähti vetämällä pois. Kivuton juttu.

Vierailija
27/30 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni, kun oli helppo poisto niin en tarvinnut, kun sen yhden tupon. Pidin sitä kyllä melko pitkään (ehkä noin tunnin), mutta verta ei vuotanut alussakaan paljoa. Jostain syystä en oikeen itse osaa asetella niitä tuppoja hyvin paikalleen ja tuntuvat aiheuttavan enemmän ongelmia, kun auttavan paranemisessa. Toisaalta, jos olisi ollut vaikee poisto niin olisin ihan mielelläni purrut tuppoja, vaikka koko päivän, koska en pidä veren mausta suussa. Sillon tuskin syöminenkään olisi houkuttanut. Mä söin jo leipää illalla ihan hyvällä ruokahalulla. Toki yritin varoa ruuan joutumista hammaskoloon.

Vierailija
28/30 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin muuten tosi paljon, et tuppo imee sen tärkeen verihyytymän. Onks kellään kokemusta vastaavasta?

Vierailija
29/30 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti lopetti julkisella puolella hammaslääkärissä käynnin, kun ne repi tosi kauan sen viisaudenhammasta suusta. Parhaimmillaan kolme lääkäriä operoimassa. Kipuja sillä oli vielä pitkään sen jälkeen ja pelkäs jopa hermovauriota. Tottakai kyseessä saatto olla "vaikee" hammas, mut uskallan epäillä. Olihan niillä röntgenkuvat otettu.

Suurin osa yksityisen hammaslääkäreistä työskentelee myös julkisella. Olennaista on se että menee kokeneelle. Meidän terveyskeskuksessa yksi hammaslääkäreistä on erikoistunut nimenomaan hampaidenpoistoon ja olikin tosi nopea ja kivuton viisurinpoisto mulla, vaikka olikin alhaalla ja vain osittain puhjennut.

Minä en ainakaan saanut julkisella puolella päättää itse lääkäriä vaan laitettiin sille kenelle oli vapaita aikoja. Lisäksi jono hampaanpoistoon on jotain puoli vuotta.

Vierailija
30/30 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla turposi poskeen pingispallon kokoinen turvotus ja mustelma. En poistunut kotoa viikkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme