YRITTÄJÄT LOKAKUUHUN!!!
Heipsan kaikille!
No torstaina soitin lapsettomuuspolille. Kuukautisten alkamista odottelen vieläkin, tein raskaustesti ja odotusten mukaan se oli negatiivinen, eikä varmasti positiiviseksi muuutu! Polilla sanottiin että tee viikon päästä vielä yksi raskaustesti ja soita sitten uudestaan. Katsotaan sitten vasta että, mitä ruvetaan tekemään. Tiedän kyllä että täysi varmuus raskaustestin negaan tulee vasta toisella viikolla kuukautisten pois jäännistä. Mutta en varmasti ole pyhästä hengestä raskautunut, mies kun ei ollut kotona silloin, kun olisi ollut otollinen hetki... Tää oli tosin eka kerta kun sain polilta todella tympeän kuuloisen hoitajan puhumaan kanssani. Ne ihmiset eivät varmaankaan itse tiedä, miltä tuntuu käydä läpi erillaisia lapsettomuuksia henkilökohtaisesti! Varmasti he tietävät ja osaavat ammattinsa ja tietysti tekevät todella tärkeää työtä, sitä en kiistä. Mutta välillä heiltäkin tuntuu unohtuvan se inhimillisyys asiakkaita tai potilaita kohtaan.
Turhauttaa, vaikka tämä ei varmasti ole sieltä pahimmasta päästä, mitä voisi olla. Enkä vielä tiedä, mitä tuntemuksia tulee eteen. Te muut varmasti olette "konkareita" tunteiden hallinnan ja tähän asiaan suhtautumisen kohdalta???
Miten te muut: oletteko saaneet epäystävällistä kohtelua taikka välinpitämättömyyttä kohdallenne?? Miten asiaan suhtautusitte??
Hyvää ja aurinkoista viikonloppua kaikille!! =)
Kommentit (76)
piinaavaa odotusta... mulla ei ole vatsan turvotusta lukuunottamatta oikein mitään oireita. Muutama päivä sitten heräsin yöllä vihlasevaan kipuun vatsalla ja tuntu, et sen jälkeen oireet väheni selkeesti ja nyt tosiaan ovat käytännössä loppu. Ihan jotain pientä tuntemusta ehkä on vatsalla, mutta todella pientä eikä edes koko aikaa. Mielialat vaihtelee kovasti, olen koittanut rauhoittaa mieltäni oireiden puuttumisesta (huomenna on vasta viikko siirrosta) ja toisaalta odottamasta liikoja. Voi kun tämän pääkopan voisi laittaa piinapäivien ajaksi offline-tilaan!
tuut: meille sanottiin, että on n. 20% mahdollisuus raskautua. Karu tosiasia on, että on todennäköisempää, että ei tärppää, mutta se mahdollisuus on kuitenkin selvästi olemassa. Toivon niin kovasti, että tämä olisi se "voitto arpa"! Niin meille kuin teille muillekin! =)
Hyvä näin, kivaa lukea että näin monella tapahtuu! Pidän peukkuja piinailijoille ja tietysti muillekkin että hoidot tuottaisivat tulosta!! =)
Meidän perjantainen ultra ei tuottanut vieläkään toivottua "tulosta". Tamofen ei ollut edelleenkään kahdella pillerillä tarpeeksi tehokasta mun kropalle. Munasoluista ei yksikään ollut edes 7 mm kokoinen toisinkuin viime kuussa eikä varsinkaan 16 mm kokoinen , mitä oli edellisessä kuussa.
Noh, niin lääkäri sanoi että hiljaa hyvää tulee, annostusta lisätään pikkuhiljaa, joten Tamofeneillä jatketaan kolme pilleriä illassa ja kolmena päivänä sen jälkeen Puregon pistoksia.
Näillä mennään, ei lääkäri kovin suuri sanainen ollut, tuli jotenkin mieleen että lääkäri itse epäili tämänkin lääkeannoksen tulosta. Noh, se jää nähtäväksi.
Taas odotellaan ja odotellaan... =(
Tuli vaan mieleeni, että eikös noi pistoksina otetut lääkkeet ole aika hintavia? Ajattelin kun tähän saakka Tamofenien kanssa on aika halvalla päässyt. Vaikka eihän sitä pientä nyyttiä tietenkään rahassa voi mitata!
PP6 voimia piinailuun, sitä toivotaan porukalla että tämä olisi juuri se "voittoarpa", niinkuin itse asian ihanasti ilmaisit! =)
*haleja kaikille*
Hyvää loppuviikkoa!
Rizza, joko olet tehnyt raskaustestin vai oliko vielä oikea aika?? Toivottavasti sun tuntemukset olisivat nyt juuri oikeat. Olis ihana kuulla plussa-uutisia taas!
Aamu: pahoitteluni! Toivottavasti saat kiukun laantumisen jälkeen taas hiukan voimia tähän rumbaan??
Santtu mitä tarkoittaa PP6 ? Arvaus on että pakkasesta peipi laitettu 6 päivää sitten ;)
mirggu mihin syödään Tamofeniä? Itselläni on synarella sumute ja menopur pistokset 6 päivää.
Huomenna on taas päivä lähempänä...
tuut: PP6 tarkoittaa piinapäivää nro 6 eli tätä piinallista aikaa alkionsiirrosta raskaustestiin. Tänään siis PP7. =)
juuri kun eilen sanoin, ettei ole oikein mitään oireita, niin tänään on alavatsalla ollut menkkamainen olo ja tietyissä asennoissa/liikkeissä kiristystä. Monesti se tuntuu yhdessä tietyssä kohdassa. Jos olisin ollut vatsan alueen leikkauksessa, voisin väittää, että jokin kohta vatsassani on ommeltu liian tiukasti. Semmoinen tunne. Niin ja on mua kyllä paleltanut muutaman päivän. Toivotaan parasta!
ninu78: joko teillä on testi tehty? Peukkuja... b
odottelua: miten siirto meni? oliko kaikki vielä hyvissä voimissaan?
aamu: ikävä kuulla, ettei tulos ollut se toivottu. Voimia uuteen koitokseen!!!
Hooh vieläkin töissä!!! Kohta kotii pistämään ja sohvalle tuijottamaan jotakin turhuketta tv:stä.
Mä olen varma että nappaa ekasta yrityksestä. Optimisti kun olen. Tiedän rttä kuvitelmani on epärealistinen mutta ei tätä muuten jaksa. Olen yrittänyt laskea jotain keskiarvoa että monellako IVF:llä keskimäärin tälläiset 40v. naiset joilla jo vaihdevuosihormoni on koholla 14, tulee raskaaksi. Matemaattinen kaavani ei kyllä ole vielä löytänyt vastausta. Kuinkakohan moni tulee raskaaksi niin ettei mene kesken ekalla yrityksellä?
Tämä nyt on tälläistä turhaa pyöritystä mutta jotain sitä on mietittävä =)
Kiitos Santttu valaistuksesta PP:stä.
Aion ehkä testata huomenaamuna, silloin olisi pp10. Alavatsaa on nipistellyt ja vihlonut tosi paljon tänään, joten se nostaa toivoa. Tai sitten toivon niin paljon tätä raskautta, että mielikuvitus on keksinyt kaikki oireet. :( No eihän se edes huomenna välttämättä näy, viimeksi sain haamun pp11. Jännittää kuitenkin hirveästi! :)
Santtu, sinulla on hyviä oireita! Milloin sinulla on testipäivä?
Mirggu, voi kiitos tsempityksistä! Toivottavasti Tamofen auttaa. Milloin teillä on seuraava ultra?
Odottelua, toivottavasti siirto meni hyvin!
Tsemppiä meille kaikille ja plussatuulia!
Tamofeniä napostelen ovulaatiohäiriöön, sillä yritetään kasvattaa samalla munasolua toivotun kokoiseksi. Ja nyt tällä kolmen pillerin annostuksella ja puregon-piikeillä yritetään yhdessä saada munasolu oikean kokoiseksi. (kun pelkkä tamofen ei sitä tee). =)
Seuraavaan ultraan päästään näillä näkymin viikolla 46... Mikäli "kuukauden suositut" alkavat ajallaan..
Kyllä sulla Rizza on jännät paikat, toivon oikein sydämeni pohjasta että alavatsa vihlonnat toisi kaksi viivaa testiin!!! =) =)
Plussatuulia kaikille!!!!!!!!!!!!!
Rizza: mulla on testipvä maanantaina, ei enää pitkä aika... Aion olla tekemättä kotitestiä, kun noi lääkkeet voi antaa väärän positiivisen tuloksen enkä halua joutua kokemaan kahta suurempaa pettymystä jos niin ei olekaan.
Kieltämättä oireeni kuulostaa aika lupaavilta, mutta en uskalla tuudittautua tai odottaa liikoja (vaikka kuitenkin odotan;) )
Rizzalle kovasti peukkuja tähän jännittävään aamuun!!! Jännittää sun puolesta!!
Onpa jännittävät päivät monella käsillä, oikein hyviä plussatuulia meille kaikille!!! Toivottavasti lähipäivät tuo paljon plussa-uutisia tähän ketjuun!!! =)
Täällä yksi yrittelijä, jolla hoidot hyvässä vauhdissa ja itsekin niin vaihdissa, että ei ole kerennyt edes palstailemaan...;)
Eli laatuaan toinen IVF-hoito on menossa pitkällä kaavalla ja ihan hyvin sujunut tähän asti. N.10 rakkulaa vaikuttaisi oleva tulossa, ens viikolla punktio. Toisaalta toivoin vähän isompaakin "saalista" tähän toiseen hoitoon, sillä ekassa taidettiin kerätä 7 rakkulaa, joissa 5 munasolua ja niistä vain kolme kypsää, jotka tosin kaikki hedelmöittyi ja jakautui hyvin. Yks siirrettiin silloin ekalla kertaa ja kaks meni pakkaseen. Tuoresiirrosta siis negaa ja kaks pakkaseen jäänyttä ei sit ollut siirtokelpoisia sulatuksen jälkeen.. Että nyt toivoisin edes hiukka isompaa saalista ja pakkaseenkin vähän parempaa laatua. Mahdollisesti myös tehdään kaikille ICSI, koska silloin ekalla kerralla ei tahtoneet oikein hedelmöittyä itsekseen... Ja mahdollisesti nyt myös kokeillaan siirtää tuoresiirtona kaks alkiota, jos ja kun siihen asti toivottavasti yleensä päästään.
Tähän asti kaikki mennyt suht rennoissa merkeissä, kun tää on jo suurelta osin tuttua puuhaa, mutta nyt alkaa hieman jänittää tämän lopun osalta... Jarrupiikki vaihtui tällä kertaa Synarela-sumuihin, muuten Puregonilla edetään kuten ekallakin kertaa. Lisänä vielä antibioottikuuri, sillä sain pissatulehduksen tässä hoidon aikana..:/ Onneks ei vaikuttanut mitään hoidon jatkumiseen, vaikka pahoin pelkäsin.
Monilla muillakin täällä jännät paikat ja parasta toivotaan meille kaikille:)! Hieno juttu, että asiat etenee...:)
Vielä lyhyesti meidän historiaa, kun siitä aikaa, kun täällä esittäydyin, enkä ole aktiivisesti kerennyt palstailemaan..
Ikää meillä päälle 30 molemmilla, yritystä alk. jo vuodesta 2002, hoidot kunnolla alkuun viime vuonna, silloin keväällä 3 x IUI, josta negaa. Viime syksynä eka IVF, joka meni em. Ensimmäinen siis haaveissa. Mitään selkeää syytä ei ole löytynyt, jotain pientä molemmissa, mutta lääkäreiden mielestä luomuna olisi ollut mahdollista näihin vuosiin..
Nyt on tarkoitus aktivoitua täällä palstalla, kun hoitokin hyvällä mallilla eli jotain tapahtuu taas...:)
Peukut pystyssä teille kaikille, tehdään nyt joukkoryntäys sinne plussajunaan...:)!!
MM
Santulle peukkuja huomiselle testipäivälle!!
Vilkku, milloin sinulla on testipäivä?
Tervetuloa MetteMari! Kuulostaa hyvältä, että nyt on tulossa vähän edellistä isompi saalis. Tsemppiä punktioon! Miten koit edellisen punktion?
Tänään pp12 ja testissä nega. Oli pieni pettynyt, mutta toisaalta kaikki "oireetkin" on kadonneet eilen ja tänään. Olen kaivellut esiin edellisestä IVF-hoidosta yli jääneitä piikkejä, kaksi ihan käyttämätöntä annosta löytyi. Nyt vaan pitäisi saada jostain voimia tuohon hoitoon. Piikitykset on ihan ok, mutta se punktio! Se sattui niin paljon, että taju meinasi lähteä. Miten ihmeessä se kestää vielä toiseen kertaan...
Tervetuloa Mettemaria. Ollaan ilmeisesti suunilleen samassa rytmissä. Minulla punktio siis vko 44 tai 45. Ja alkionsiirto vko 45.
Mua vaan itsettää ja on ihan kumma olo. Ihan alavireinen ja kaikki itkettää mitä hesarissa lukee.
Kiitos vastauksista kysymyksiini kaikille vastanneille.
Tänään vika piikki ja sumutukset loppuu onneksi ti. ne tekee päänsärkyä. Eli vko 47 jolloin teen raskaustestin on onnen päivä tai suurisuru. Nyt on pessimistinen olo :(
Voimia ja iloa kaikille näihin hoitoihin =)
Mä lähden polkupyöräilemään!
Rizza, tuhannesti pahoitteluja negasta!! voi pylly sentään.. eli teillä ei enää alkioita pakkasessa? mulla sattui myöskin punktio ihan älyn paljon. tsemppiä teille ihan vitsin paljon, myötätuntoa tulee täältä hurjan paljon!! olisin kyllä niin teille suonut raskauden, ja tietty parhaan lopputuloksen myös.. höh.. tunteet niin kovin pinnassa täällä kaiken aikaa, että itkuhan mulle tulee..
mun testipäivä on torstai, enkä kyllä odota sitä.. totta puhuen pelkään sitä kuin ruttoa. meinaan nyt löytyy kaikkia mahdollisia raskausoireita, ja toiveet on helkutin korkealla. sit kun se on taas nega, niin putoo ihan liian korkealta.. ...kele.
Santulle täältä myöskin tsemppiä huomiseen testiin!! tulehan kertomaan sit..
Rizza: suuret pahoitteluni negasta!!! :(
Kiitos peukutuksista huomiselle!!!
Totta puhuen kyllä jännittää ja pelottaa. Muutama päivä sitten oli lupaavia oireita, mutta nyt ei tunnu joitain nipistelyjä kummempaa. Toivon kovasti, että nipistely tietäisi hyvää, mutta noiden muiden oireiden häviäminen pelottaa... no, huomenna tietää...
Rizza, olen pahoillani. Plussatuulia olisin toivonut kaikille.
Santttu jännään sun testiä huomenna.
Olisi niin mahtavaa jos kaikki plussaisi. KAIKKI!
Ja pahoittelut Rizza, voi kuin olisi vielä vain ollut liian aikaista ja se vielä muuttuisi. Mutta voimia ja jaksamista tuleviin.
Itsellä yhteensä 8.IVF juuri tehtynä, joista onneksi 5. tärppäsi ja nyt huhu vihdoin nukkumassa 2v vilisteri ja nyt toisen yrityksessä 3. IVF tehty.
Siirto oli torstaina ja kas kummaa, olin käsittäny väärin (tai alkiot oli petraantunu) mut siirtoa odottikin kaksi hyvää alkiota!! Kolmas oli sitten jo niin huono että ei kannattanu ees pakastaa. Eli onnellisin mielin oon laskeutumassa piinauspäiviin ja onneks on kohtu jotenki "tuntunu" ni on toiveikkaampi olo (ainaki vielä hetken).
Onnea Santttu testaukseen!!!!
Odottelua pp3
Rizza: Suuret pahoittelut negasta:(!!! Mutta toivotaan vielä, jos vaihtuisi vielä... Mulla eika punktio ei ollut kovinkaan kivulias, tosin rakkuloitakaan ei ollut kovin paljon..
Santttu: Siellä jännät paikat! Jokohan oot testannut?? Peukut on pystyssä...:)
Vilkku: Plussatuulia sinnekin testille torstaina:)!
ON: Punktio huomenna. Irrotuspiikki laitettu eilen illalla. Nyt on ihan tuntumaa tuolla munasarjoissa, viime kerralla ei ollut oikeestaan mitään... Jännittää huominen...:/
Nega tuli... :'(
Täytyy yrittää olla iloinen kahdesta pakastimessa olevasta kaveruksesta. Toivottavasti ainakin toinen niistä selviää siirtoon.
Kiitos kaikille tsempityksistä!
Toivotaan, että muut ovat tällä kierroksella onnekkampia!
... onko teille sanottu jotain prosentteja. Mun lääkäri sanoi että mulla on 5- 10% mahdollisuus tulla raskaaksi. Se on musta todella vähän. Lotossakin voittaa helpmmin.