Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käsittämätöntä tuo ryntääminen uudelle kassalle!

Vierailija
02.10.2009 |

Ihmiset juoksevat kymmmenen metrin päästä, kun uusi kassa avautuu. Viereisessä jonossa olevilla ei ole mitään mahdollisuuksia päästä ensin, vaikka ovat kauemmin odottaneet. Se joka on jonossa ensimmäisenä, saa mennä myös uudelle kassalle ensimmäisenä! Eikä se joka juoksee ja tönii kovimmin!!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikassa mennään järjestyksessä ja jos joku ei huomaa uutta kassaa, niin sanotaan jopa "please" ja näytetään kädellä että menkää vain ensin.

Vierailija
22/28 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

opittu se että kun myyjä avaa uuden kassan niin sanoo kuuluvalla äänellä "seuraava jonossa voi tulla tänne maksamaan" siinä vaiheessa ei kukaan kehtaa lähteä kiilaamaan.

Joskus olen avannutkin suun mutta yleensä minun aikana ei ole häslinkiä ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka kauan kaupassa käynti kestäisi jos on kassoja auki vaikka 4.. jokaisessa on samanverran ihmisiä ja sinä hännillä.

yks avaa yhen kassan niin päästätkö sä siihen ennen ne kaikista kassoista olevat tyypit vai rynnitkö jos pääsisit ensin..

mä veikkaan että ite menisin siihen kassalle enkä jäisi puoleksi tuntia odottamaan toiseen jonoon vuoroani.

Vierailija
24/28 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanon aina kassalle mennessäni "seuraava jonosta voi tulla tähän maksamaan." Hyvin harvoin ne jonon viimeiset sieltä kehtaavat rynniä kun noin sanon ;) Mun mielestä vaan reilua tällä tavalla.

Vierailija
25/28 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa kaikki kassat toimisivat noin!

Vierailija
26/28 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanon aina kassalle mennessäni "seuraava jonosta voi tulla tähän maksamaan." Hyvin harvoin ne jonon viimeiset sieltä kehtaavat rynniä kun noin sanon ;) Mun mielestä vaan reilua tällä tavalla.

kuten vaatekaupoissa, kioskeissa yms. Mutta mites jos cittarin 30 kassasta yksi alkaa huutelemaan, että seuraava jonosta voi tulla. Niin mistä niistä 15:sta jonosta?

Vierailija
27/28 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua niin vituttaa kun ajetaan autolla ruuhkassa nelikaistaista tietä ja joku sattuu jäämään esim. pikkutraktorin taakse ajamaan kävelynopeutta (jos viereinen kaista oli niin tukossa että sille ei heti päässyt), että siitä ei enää pääse pois! Kun toiselle kaistalle tulee vähänkään tilaa, traktorin perässä matelevasta jonosta siihen änkeävät aina viimeiset autot, ja ensimmäisen kohdalle ei käytännössä tule aukkoja ollenkaan.

Vaikka jokaikinen varmasti tajuaa että se traktorin takana ensimmäisenä oleva autokin varmasti haluaisi ohittaa, niin silti käytetään röyhkeästi tilannetta hyväksi ja lähdetään jonon hänniltä ohittamaan. Tässäkin siis pitäisi päteä sääntö "ensimmäinen menee ensiksi", mutta ihmiset ovat niin omanapaisia.

Vierailija
28/28 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten vaatekaupoissa, kioskeissa yms. Mutta mites jos cittarin 30 kassasta yksi alkaa huutelemaan, että seuraava jonosta voi tulla. Niin mistä niistä 15:sta jonosta?

silloin vaan aletaan purkamaan sitä minun kassani vieressä ollutta jonoa lyhyemmäksi. Selvähän se, ettei kaikkia kaupassa jonottavia asiakkaita voi näin auttaa, mutta eipä ne muissa väleissä olevat asiakkaat yleensä edes huomaa kun avaan uuden kassan ;) Olen siis sittarissa töissä, en missään pikkukaupassa.