Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys aikuisille ATOOPIKOILLE?

Vierailija
02.10.2009 |

Tai oikeastaan kaksi kysymystä:

Mitkä ovat parhaat niksinne huulten rohtumisen torjuntaan?

Entäpä päänahan kutinaan?

Olen niiiin kyllästynyt näihin korppuhuuliin ja kutiavaan päänahkaan. Vauvaakin on ikävä pusutella, kun on niin harheat huulet.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huulissa villarasvaa, sellaista paksua töhnää, jota saa apteekista.

Päänahka ei ole minulla oireillut sen jälkeen, kun aloin käyttämään hajusteettomia shampoita ja hoitoaineita.

Oletko päänahkaan kokeillut uutta deximiä? Siinä ei ole kortisonia ja tuntuu hyvältä.

Vierailija
2/11 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun vähensin viljojen ja margariinin käyttöä ja siirryin käyttämään voita ja kasvis/proteiinipitoisempaa ruokavaliota, niin ihottumat ja kuivat läikät katosivat. Nyt olen elänyt atopiavapaana jo 6 vuotta.

Suosittelen siis ennenkaikkea sisäistä rasvausta. Tarpeeksi rasvapitoista ruokaa ja iho voi hyvin. (Uskokaa tai älkää, mutta painokin putosi samalla 10 kg.) :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai apoteekista shampoo herkälle päänahalle. Tai kokeile hilseshampoo kuureja. Semmosia kuivalle hiuspohjalle tarkotettuja. Mulla auttaa talvella myös Aqualan L voiteella tehty päänahkanaamio:) Saunassa käytän aina pyyhettä päässä enkä pese hiuksia montaa kertaa viikossa. Juu, siis saunan jälkeen pesen kyllä aina :) Huulivoiteena käytän essexin voidetta apteekista, taitaa olla se kaikista rasvaisin valkoinen tuubi jossa vihreä teksti. On toiminut jo monta vuotta. Sopii myös huulikiilloksi :)

Vierailija
4/11 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheuttavat päänahan ärsytystä. Niissä on niin vahvoja aineita, vaikka kuinka olisi herkälle päänahalle tai dermatologisesti testattuja. Minulle sopivat vain apteekin hiustenhoitotuotteet ja ehdottomasti hajusteettomina. Muilta osin voin käyttää hajusteit enkä ole parfyymillekaan allerginen. Mutta päänahka ei tykkää.

Vierailija
5/11 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/11 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hallinto.oulu.fi/viestin/vaitos08/dunder.html

Kokeilkaa ihmiset! Järkevämpäähän se on eliminoida syy kuin hoitaa oiretta.

Mulle tämä ruokavaliomuutos aiheutti 30 vuoden atopiapiinan loppumisen.

Vierailija
7/11 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Head&Shoulders shampoot ja huuliin vanha kunnon vaseliini. Rasvaa en käytä jatkuvasti koska siitä tulee kierre (kuten huulirasvoista) vaan laitan yöksi vain silloin kun huulet on karheat.

Vierailija
8/11 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huuliin, myös bebanthen voide on hyvä kun huulet rohtuu.

Myös minä olen huomannut , että viljatuotteiden vähentäminen vähentää kuivien läiskien syntymistä.

Päänahka pysyy kunnossa , kun siirryt silikonittomiin, parabeenittomiin, alkoholittomiin ja hajusteettomiin tuotteisiin.

Minä pesen hiukseni Lactolinella ja tulee paljon paremman tuntuiset hiukset kuin millään shampoolla, eivätkä ole niin sähköiset ja liukkaat.

Vierailija
9/11 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kotimainen tuote, suurin osa tuoksuttomia. Minun pääni pelasti Climbazole Scalp Tonic, joka on päänahkaan levitettävä linimentti. Siinä on kyllä yrttimäinen tuoksu, mutta ei mitenkään epämiellyttävä (eikä laita nenääni valumaan kuten jotkut Fructisit). Sarjassa on myös samalla vaikuttavalla aineella mm. shampoota. Simiä saa melkein kaikista kampaamoista sekä mm. Tampereen Kalevan Prismasta.

Dexemiäkin ensin kokeilin, mutta se saa hiukset näyttämään rasvaisilta, koska sitä täytyy laittaa useasti päivässä.

Vierailija
10/11 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen jossa on sinkkioksidia ja/tai salisyylihappoja. Rauhoittavat ärsyyntynyttä ihoa. Minulla toimii myös kampaamosta ostettu L'anzan herkän päänahan naamio. Päänahalle voi laittaa myös hydrocortison-tippoja.

Huulia minä en ainakaan voi rasvata jatkuvasti, pitkällä tähtäimellä se vain pahentaa huulien kuivumista. Hätätilanteissa Bepanthen.

Sinä joka käytät "villarasvaa", tarkoitatko Lansinohia?

Vierailija
11/11 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jo vastanneille. Tuota Dexim Headia olen kokeillut päänahkaan, mutta ei tunnu auttavan. Mulla on "ongelmana" todella paksut hiukset. Päänahka siis ei saa oikein mitenkään tuuletusta. Luulen, että ongelmaa olisi vähemmin, jos hiukset olisivat ohuet. (Tässä asiassa tämä tosiaan on ongelma, mutta toisaalta tuo minun rupinen päälakeni ei näy, kun hiukset peittävät hyvin.)

Korppuhuuliin kokeilen siis Lansinohia.

Sisäisen rasvauksen tiedän: syön päivittäin helokkiöljyä ja joskus vielä ruokalusikallisen oliiviöljyä, jos tuntuu, ettei päivän aikana ole tullut riittävästi rasvoja. Ja viikon kalapäivistä pidän kyllä huolen. Silti nää ongelmat on olemassa.

Kiitti vastanneille!

Ap