Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^Pitkään tuhtaavien LOKAKUU^^

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieletön väsy. Ja kylmä. Ja ellen olisi tehnyt herkällä testillä negatiivista niin toiveet olisivat taas korkealla. Nyt vaan odotan menkkoja, jotka todennäköisesti viimeistään huomenna alkavat. Yk 12.

Vuosi täynnä yritystä. Käsittämätöntä. masentavaa. Pelottavaa. Tuleeko sitä vauvaa koskaan? Tuleeko se aika kun on pakko vaan luovuttaa? Ystävä sai ultrassa kuulla odottavansa kauan kaipaamaansa tyttöä...olen kateellinen. Toinen ystävä laskee kalenterista milloin olisi vauvan hyvä tulla, kun olis yhdet kosteat juhlat vielä ja sitten ihanasti jouluksi raskana että voi sitten silloin kaikikke kertoa odotuksesta...olen hämmentynyt. Viikonloppuna viikon vanhan vauvan isä kähmi ravintolassa puolet nuoremman naisen persettä...olen vihainen!

Haluan vauvan. Haluan sitä niin että sattuu. Ja silti yritän elää niin, että nautin myös tästä ajasta...ja erityisesti näistä lapsista, jotka minulle on jollain ihmeellä jo annettu.

Onnea teille, jotka olette aloittaneet tutkimukset. Toivon todella, että matkanne loppuu laitokselle ja vanhemmuuteen. Ja onnea matkaan myös niille, joilla lapsen alku on jo kohtuun tarrautunut.

Pää tyhjä. Menen nukkumaan ja odottamaan vuotoa....ja tsemppamaan itseäni uuteen kiertoon.

mötky kp29/29 yk11

Vierailija
42/78 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi, ihanasti muistit, meillä oli tosiaan viime viikolla PAS. :) Kaksi viimeistä alkiota sulatettiin, mutta toinen ei kestänyt sulatusta, joten vain yksi siirrettiin. Huomenna siitä tulee jo viikko. :) Onpa mukava, että sinulla on aukiolotutkimus jo pian ja huomenna pääset verikokeisiinkin. Tsemppiä!

Aikulle onnittelut plussasta! Ihanaa, että niitä tulee tähänkin pinoon!

Ennuli, mukava, että verikokeissa ei ollut mitään. Jännä juttu, ettei aukiolotutkimusta tehdä, sillä meillä se piti tehdä ennen kuin sai alkaa clomifenia käyttämään. Mutta kyllähän ne keskussairaalassa tietävät, siellä mekin ollaan hoidossa.

Inkerilläkin on jännät paikat meneillään! Tsemppiä seuraavaan lääkärikäyntiin!

Nellille peutukuksia piinapäiviin!

Ja tottakai kaikille muillekin oikein paljon peukutuksia plussaan! :)

Vähän jännittää oma tilanne ja joudutaanko tekemään jo toinen IVF-hoito. Inhoan sitä munasolupunktiota, mutta minkäs tekee, jos tämä alkio ei kiinnitykään. Oireita on ainakin jo ollut, joten pieni toivo on nostanut päätään.

Rizza pp6, (yk on paukkunut jo yli 40 aikoja sitten)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkerille: Minäkin aloin miettimään, josko kuitenkin hakeutuisi yksityiselle lisätutkimuksiin. Tuo 6 kk tuntuu niiiiin pitkältä ajalta, ettei millään malttaisi odottaa (vaikka ei siinä välttämättä niin kauan menekään).

Osaatko yhtään sanoa, mitä yksityisellä maksaa nuo tutkimukset? Mitähän sairaala tuumaa, jos välillä on "loikannut" yksityiselle puolelle?

- Ennuli -

Vierailija
44/78 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tää sekoilee, mun viestistä ei näy, kun alku!

Vierailija
45/78 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA AIKKU!

Rizza: olisi kyllä ihanaa jos nyt sinulla olisi tärpännyt. Voin kuvitella, että punktio ei ole mikään miellyttävä kokemus... Hieno homma, että oireita kuitenkin on, voisi vaikka lupailla hyvää :D

Ennuli81: Mua kanssa mietityttää toi sairaalan kanta siihen yksityisellä käymiseen. Me mentiin suoraan yksityiselle tutkimuksiin ja kyllähän sinne on rahaa saanut palamaan, mutta ei nyt vielä ihan mitään älytöntä, koska mitään varsinaisia hoitoja ei ole aloitettu. Rahat ei kyllä ainakaan meillä riitä IVF yms. hoitoihin yksityisellä puolella, saako sieltä lähetteen julkiselle... Aika sama tilanne muutenkin kun teillä, kaikki siis on tutkittu ja mitään vikaa ei pitäisi olla. Vähän samat fiilikset kuin sulla, hyvä ettei mitään löytynyt, mutta...

Voi Mötky, toi tunne on niin raastava, välillä päiviä jolloin tuntuu, että hajoaa kappaleiksi jos ei saa vauvaa, kaipuu on niin kova. Haleja sulle ja tsemppiä uuteen kiertoon jos se tätijulma saapuu.

Sofi121: Ihanaa, että asiat etenee, tulehan kertomaan miten meni :D

Nelli: Mitäs sinne, sulla oli jännät paikat jo. Mä oon ainakin sun miehes puolella, eli eipä tarttis se 20 yli mennä!

Mulle iski eilen illalla akillisesti ihan kammottava kurkkukipu ja nyt nenä tukossa. Just tietysti oviksen aikoihin piti tulla kipeeks. Nyt oon popsinut 2tbl clomeja kp 3-7 (aikaisemmin annos ollut 1tbl/vrk). Sunnuntaina ja eilen outoa oloa oikealla munasarjoissa, limoja ja haluja heilutella peittoja tavallista enemmän. Tein sitten eilen ovistestin joka näytti plussaa, miten voi olla! Eilen oli vasta kp 10. Nyt huomiselle aika yksityiselle follikkeli-ultraan ja tarkoitus oli pistää se pregnyl tässäkin kierrossa, mutta mitäs jos ovis oli jo. No huomenna se selviää. Toivottavasti tää räkätauti ei ylly niin pahaksi etten sinne lääkärille pääse menemään. Eikä toi pupuilukaan nyt oikein haluta, mutta kai se on pakko, muuten menee clomit hukkaan :(

Plussapuhureita kaikille oikein roppakaupalla!

Emma kp 11/28-30 yk oisko jotain 26, ei enää pysy laskuissa

Vierailija
46/78 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää toimi! Oon nyt muokannut, leikannut ja liimannut ja kirjoittanut uudelleen ja ei näy! Yritän myöhemmin uudelleen...

Vierailija
47/78 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp´t vielä vasta 24/29-31, mutta sunnuntaina mies sanoi minua katsellessani, että näytän olevan hedelmällisessä tilassa. Jäin sitä miettii ja tässä vastaus..

En oo ees kiukkunen, kuten yleensä ennen menkkoja. Nyt ei ole mitään nippailujakaan, kuten tavallisesti, saatikka tissit kipeenä.. Outoa.. :))

Vierailija
48/78 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA uskallan kyllä jo toivottaa! Kyllä siinä kaksi viivaa näkyy, ainakin jotakin on sun mahassa tapahtunut!! Vautsi sentään :D Ja vielä noin pienillä kp:llä

ennuli: Kiva kuulla että kaikki OK, vaikkakin juuri se että jos jotain olisi löytynyt niin sen olisi todennäköisesti voinut korjata! Eli riistiriitaista on nämä jutut toisinaan :/ Toivottavasti pääsette pian sitten sinne keskusairaalan puolelle jatkoon! Ja ihmettelen kyllä että minkä takia sitä aukiolotutkimusta ei tehdä?? Olen kyllä aina luullut että se on ihan perustutkimuksia heti alkuun kaikkien noiden verikokeiden ja simppatestin lisäksi!

Kiva että Inkerilläkin asiat etenee! Tsemppiä sinne aukkariin!

Mötky: Pahoittelut negasta :( Toivotaan että teidänkin vuoronne onnistua vielä tulee!

Rizza: Toivottavasti se siirretty kaveri tarraa kiinni! Tuleppas kertoilemaan väliaikatietoja ;)

Emma: Kylläpäs vaan aikaisin sait ovisplussan! Tule kertomaan mitä huomisessa ultrassa selvisi! Ja toivottavasti ne clomit ei hukkaan menny tämän kierron osalta!

ON: Täällä tulee paperiin pyyhittäessä hiukan värillistä (ei vuotoa yhtään, mutta paperi vaan värjäytyy hailakaksi vessareissuilla).. Eli eiköhän ole täti tulossa eikä vieläkään plussaa! Näinhän mulla aina vuoto "varoittaa" tulostaan... En usko että nyt olisi eri tilanne!

Nelli kp 28/28

Vierailija
49/78 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä on ihmeissään ja iloinen, samalla pelkää, joskos eii pysykään matkassa ja varsinkin kuin nuo kp´t on sen verran pienet.

Oireitakaan ei kamalasti ole, maku suussa. Nippailut ym. kadonneet, enkä ees ovista mututuntumalla tässä kuussa huomannut.

Sunnuntaina mies tosiaan sanoi, että näytän olevan hedelmällisessä tilassa, huulista ja simmuista näkee. Itse naureskelin, mutta rupesin sitten miettiin, joskos oiskin oikeassa. :)

Meille tosiaan on häät tulossa ensi kuussa ja nyt mulla on tuplasyy olla super onnellinen, kuhan vain matkustaja pysyy matkassa. :))

Laskettu aika oisi 4.7.2010

Kamalaa omaa napaa tuijottamista, mutta tää on niiiiin ihana tunne, että kaikki muu unohtuu.

Kaikille kovasti onnea yrittämiseen ja mä niiin toivon, että minä ja kaikki muut päästään ja pysytään tuolla odottajissa. :)

Helinäkeiju 25 ( mennyt jo yli puolenyön )/29-31, taikka 3+3. :))) Mieluummin niin. Huisaa!!!

Vierailija
50/78 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyviä uutisia, mutta ennen omaa napaa ihan pakko onnitella sinua HELINÄKEIJU, mahtavaa, aika pienillä päivillä sait jo plussan :D ONNEA!!!

ON: En joo tiedä mikä ihme se ovisplussa oli, nyt just tulin lääkäristä ja siellä näkyi ultrassa oikealla yksi ja vasemmalla kaksi follikkelia. Kaikki hyvän kokoisia, isoin vissiin jotain 17,5mm, Perjantaina Pregnyl pistos ja perjantai iltana ja lauantaina pupuilua lääkärin määräyksestä. Jos nyt ei tärppää niin suunnitelma on syödä vielä ens kierrossa 2tbl clomia kp 3-7 ja sit lääkäriin kp 11-13. Laittaa sitten lähetteen keskussairaalaan jonne kuulemma on noin 6kk jonot ja täällä ei ole mahdollista tehdä IUI:tä yksityisellä puolella. Tuntuu nyt pitkältä ajalta odottaa, mutta ei voi mitään... Eikä nyt mennä asioiden edelle, joskos nyt edes yksi niistä kolmesta hedelmöittyisi :D

Tää mun räkätauti on yltynyt ihan järkyksi, sairaslomalla nyt :(

Nelli: mikäs siellä tilanne, onko se täti ymmärtänyt pysyä poissa vai oliko vuoto "varoittelua" saapumisesta?

Emma kp 12

Vierailija
51/78 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että oli mukavia ultrakuulumisia eikä tämän kuun clomi-syönnit menneet hukkaan! Nyt vaan viikonloppuna sitten täysi vaihde silmään ja parin viikon päästä haluttaisiin kuulla lisää hyviä uutisia! ;)

Täällä ei ole vielä kunnon vuoto alkanut... ainakaan "oikeasta paikasta"! Tiputtelua (ruskeaa) on hiukan ollut päivän mittaan, mutta ei vielä punaista...paitsi peräsuolen puolelta :/ Tämä kyllä vahvasti nyt vahvistaa mun endoepäilyjä!! Kumma että menkat ei voi alkaa niinku oikeasti, niinkuin niiden pitäisi vaan tällasta pas***!

Oon yleensä laskenut kp 1:sen punaisesta vuodosta.. laskenkohan nytkin vaikkei oikeasta paikasta tuukkaan :) (Enköhän alota sen kp1 sitten kun ihan "kirjaopin ja anatomian-sääntöjen" mukaisesta paikasta alkaa!)

Nelli kp 29/28 (voipi olla että tänään kuitenkin vielä vaihtuu se kp 1/28 ja yk 17)

Vierailija
52/78 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tässä pari tuntia aikaa ennenkuin lähden sinne aukiolotutkimuksiin, joten pitää keksiä jotain tekemistä, ettei olisi kuin tulisilla hiilillä..

Vähän kaksijakoinen olo.. Toisaalta toivoo, ettei olisi mitään vikaa, toisaalta taas toivon, että on joku selvä vika, mitä voidaan hoitaa.. Nämä samat ajatukset taisi olla jollakin toisellakin!

Helinäkeiju: Onnea!!=) Kyllähän siinä haalean haalea viiva näkyy! Mutta sullahan on päiviä vasta tosi vähän, että toivotaan, että se siitä vahvistuu!!=)

Emma: Missä lääkärissä sä nyt käyt? Kauhea toi sairaalan jono...=( Me aloitettiin hoidot suoraan sairaalalla.. Mutta onneksi sulle clomit autto, pidetään peukkuja, että auttaa loppuun asti!!=)Paranemisia flunssasta!!

Nelli: Kurja, että se taas noin ilmottelee! Onneksi joulukuu lähenee!!

Rizza: Hurjan paljon peukkuja!!! Ainakin lupaavilta sun oireet kuulostaa!! Tuu heti kertomaan, kun testailet!!=)

Ennuli: Sinänsä hassu homma, että sulle ei tehdä tota aukiolotutkumusta, koska mulle ainakin sanottiin, että se on pakko tehdä ensin ennnenkuin mitään hoitoa aletaan suunnittelemaan! Jospa lääkäri on ultralla nähny, että näyttäis hyvältä, ettei ole syytä epäillä mitään?!?!

Jeps.. Tulen infoamaan kuinka kävi!!=)

Sofi

Vierailija
53/78 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos, se ei kestänyt kauan!!! Mutta voin sanoa, että kivulias koe oli!!!

Mutta, auki on, molemmat puolet!!:) Ja tiistaisista verikokeista oli tullut osa ja niissä kaikki oli kaikin puolin normaaleja! Eli meillä ei näyttäisi olevan muuta "vikaa" kuin, että vaikka miehen simpat on hyviä, liikkuvia saisi olla enemmän..

Jatko on seuraavanlainen: Ensi kierrosta luonnollinen inssi, ehkä pregnyl pistos! Ovulaatiota kontrolliultrataan noin kp12. Lääkäri tutki, että näytän kuiteskin ovuloivan luonnollisesti, että lääkkeet aloitettaisiin vasta ens vuonna, jos ei tärppää..:)

Oon napsinut puoli pakettia buranaa, joten kivut alkaa helpottamaan!! Nyt on sellanen helpottunut olo! En voi uskoa, että ens kuussa on inssi ja meidän mahdollisuudet saada oma nyytti, kasvoi juuri suuresti!!!

Vierailija
54/78 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi121: Toivottavasti mä en joudu koskaan tollasiin kokeisiin! Varmaan pyörtyisin siellä...Toivottavasti teillä pian tärppää ja varmasti helpottava kuulla että kaikki on hyvin.

ON: Terolutit ei auta mun tiputteluun yhtään. Tiistaina alkoi tiputtelu, tai ei sitä oikein ees voi kutsua tiputteluksi. Ihan kun menkat ois alkanut, mut oikeesti niiden pitäis aikaisintaan alkaa lauantaina. No, keskiviikkona verikokeisiin jossa katsotaan tyroksiini, tyreotropiini ja prolaktiini. Saas nähä onko mulla jotain...

Tiistaina alkoi tiputtelun lisäksi ihana selkäkipu ja nyt sitten täällä saikulla koitan keksiä itselleni tekemistä. Ei voi maata, eikä oikein istuakaan pitkää aikaa kun alkaa sattua selkään niin paljon, plääh... On tää taas niin tätä...

Vierailija
55/78 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt jotain taas kirjoittelisi. :)

Flunssassa olen. Ja tärppämisestä en ole niinkään varma, kun lämmöt ei ole noussseet. Tai siis mittasin vaan yhtensä aamuna. Mutta nyt ei parane mitata kun on tämä flunssa. Menkkajomotukset eivät kyllä tosin ole olleet niin kovat kun aiemmin. Olen edelleen pysynyt endodietissäni. Ensi viikon puolivälissä tädin pitäisi sitten saapua, jos saapuu.

Niin, siis sen takia en myöskään usko, että tärppäsi kun tämän endon takia on kiinnittymisongelmia, ja voi olla ongelmia ovulaatiossakin. Oviksen olen kyllä testilllä lähes joka kuukausi bongannut, mutta eihän se ole kuitenkaan varmaa tapahtuuko se.

Sofi121: Ei varmaan ollut kovin miellyttävä kokemus, mutta positiivista on tosiaan se, että raskaus voi alkaa nyt helpommin tuon aukiolotutkimuksen jälkeen. :) Tsemppiä sinne! :)

Minullekin tehdään aukiolotutkimus sitten kun joudun/pääsen endon tähystykseen. Mutta siihen voi mennä aikaa. Aika lääkärille on vasta marraskuun puolivälissä ja sen jälkeen varaillaan sitten tähystysaikaa.

Tsemppiä kaikille! =) Sunnuntaita käännetään sitten kelloja talviaikaan.

Kp 22/n. 28, yk 24 tai 25??

Vierailija
56/78 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Helinäkeijulle!! Ja mahtavaa Sofi että teidän asiat on edenneet noin isosti eteenpäin!

Ennuli, löysin tälläisiä hintoja:

Kohdun ja munasarjojen ultraäänitutkimus (UÄ)100 €

Munanjohtimien aukiolotutkimus (SSG)177-283€

Siemennestetutkimus 90€

- sperman pesutestaus 62€

Noilla aloitetaan meidän tutkimukset/hoidot. toivotaan ettei tartte kauheesti pidemmälle jatkaa, mutta sitten oli hintoja esim. inseminaatio, IUI 268-382€. Että saahan tuohonkin jo aika kivasti rahaa palamaan. En usko, että haittaa vaikka välillä hyppää yksityiselle, luulis että ovat vaan hyvillään kunnalla kun ei mene kaikki niiden laskuun..Meillä ainakin oli niin perseestä neuvolassa se täti joka aikoja antaa että useamman kerran meinas itku puhelimessa päästä kun hänen kanssaan asioin.

Mitenkäs muilla?? Plussia?? Kukaan?

inkeri kp 11/28-30

Vierailija
57/78 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

+++

Tollasta testissä tänään näytti....Oli ehkä "maailman" haalein viiva, mutta viiva näkyi:)...Täytyy nyt malttaa pari päivää ja uusia, jos se viiva siitä vahvistuisi..

Vierailija
58/78 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia myös helmiinalla meille :D Toivotaan että viiva vahvistuu ja kyytiläinen pysyy loppuun saakka matkassa! Onpas kivasti tullut tässä kuussa plussia! :D Tosi kiva.. Kukas nyt jatkais seuraavaksi tätä aaltoa?!?

Sofi: Ikävä kuulla että oli inhottava kokemus se aukkari.. mutta tosi hyvä että tuubat oli auki! Se kun kuitenkin olisi vaikeampi juttu jos ne olis tukossa.. jokin verikoe arvo mielumminkin kun olisi pielessä niin niitä voisi lääkkeillä korjata! Eli kiva että sait sieltä kuitenkin hyviä uutisia :) Mullahan se aukkari tehdään sitten siinä tähystyksessä, niin en pääse kokemaankaan millainen toimenpide se on. Ja kyllä onneksi se joulukuu lähenee :) Sillä saapuva täti ei niin mieltä pääse masentamaankaan, kun on jotain toivoa edessäpäin :) Niin ja ihanaa että pääsette jo seuraavassa kierrossa inssiin! Nyt alkaa tapahtuun teidänkin kohdallanne edes jotain!

Caffee tulee kans sitten kertomaan labrojen tulokset meille.. Inhottavaa tuollaset menkat ja sulla vielä teroista huolimatta!

2poj@näiti: Toivottavasti sinäkin pääsisit pian siihen tähystykseen! Oliko sulla muuten jo se endo ihan diagnosoitu homma vai epäily siitä? Mulla on ollu endo-epäily harteillani jo kaksi vuotta ja nyt VIHDOIN pääsen siihen tähystykseen! Ihmettelen kyllä suuresti jos sitä endoa ei tähystyksessä löydy! Mulla on ollu kyllä välillä sellasta tuskien taivalta kk-kivut ja muinaki aikoina kivut että oksat pois.. ja sit nyt vielä tuota kk-vuotoa suolen puolelta! Varmaan on tehny suolen läpi pesäkkeen, luulisin niin..

Inkeri: Tsemppiä sullekkin tutkimuksiin/hoitoihin ja toivottavasti niistä olisi suuri apu!

Mä oon muuten joskus kuullu että jos käy yksityisellä niin samaan aikaan ei saa olla jonossa julkiselle.. mut en tiedä pitääkö paikkansa ja vaikka jos pitäisikin niin eihän julkiselle tartte jonotusvaiheessa kertoa että on käynyt yksityisenkin puolella :)

Niin ja sellastakin muistelisin kuulleeni että jos yksityisellä käy IVF:ssä/ICSI:ssä niin se olisi sitten julkisen kerroista pois. Kun niitähän tehtiin julkisella vain tietty määrä (olisko ollu 3 kertaa). Mutta tämänkään paikkaansa pitävyyttä en tohdi mennä kyllä vannomaan.

ON: Täällä edelleen tiputtelee muttei vielä kunnon vuotoa... Mutta kyllä se sieltä kohta tulee!

Tulinpas vielä muokkaamaan... 2poj@näiti, sullahan lukikin tuossa pinossa että endoepäily. Turhia minäkin kyselen ;)

Nelli kp 30/28

Vierailija
59/78 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tällä hetkellä ainoastaan yksityisellä puolella, eli ei viedä paikkaa keltää kuka jonottaa julkiselle.

Välillä on ollut avautumisia kavereiden/puolituttujen raskautumisista ja miltä ne uutiset tuntuu. Itsellä pahimmalta tuntuu eksän ja hänen tyttökaverinsa raskaus. Ja tietty pitää aina käydä FB:ssa viellä kattelemassa mahakuvia..argh :D

inkeri siivouspäivän keskeltä

Vierailija
60/78 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Saammeko vauvan? Mielenkiitoinen dokkari, ainakin eka osa oli hyvä. Ja Ylen Areenalta löytyy, jos tv-jakso menee ohi!

Tulen paremmalla ajalla kommentoimaan noita muita juttuja! Onnittelut kuitenkin jo plussanneille!

Alavatsaa vihloo ovismaisesti, mutta tikku näyttää negaa... outoa!

- Ennuli -