^^Pitkään tuhtaavien LOKAKUU^^
Kommentit (78)
...siirryttiin taas. Elikkäs yk 15 alkoi. Noh, positiivista tässä on se, että kierto ei venynyt ja päästään lääkärille, niinkuin alunperin pitikin, eikä tarvitse aikaa siirtää myöhästyneen tädin takia. Mutta kyllä taas kirpaisi. Ystävien mahat on tosi isot jo, eikä ole helppoa tavata heitä! Ja heidän puheenaiheet on 95% vauvajuttuja...Raskasta. Eikö todella raskaanaolevien päässä muuta pyöri?
Aikku: Me hakeuduttiin tutkimuksiin julkiselle puolelle, kun yritystä oli n. vuosi takana. Ensin kävimme juttelemassa terveydenhoitajan kanssa terveyskeskuksessa, joka antoi lähetteet verikokeisiin mulle ja siemennestenäytteeseen miehelle. Miehen tulokset saimme jo postitse, ja se oli (onneksi!!!) normaali tulos. Verikokeiden tulokset saamme kuulla parin viikon päästä lääkärin vastaanotolla, joka tekee myös sisätutkimuksen mulle samalla. Sitten saamme varmaa jo vähän tietää, miten asiassa edetään...
Caffee: Meilläki normaali tahti pupuilussa tuo 1 kerta/viikko, mutta oviksen aikoihin täytyy kyllä yrittää tihentää tahtia. Joskus täytyy vähän kyllä "pakottaa" itsensä innostumaan. Lapsentekoaikeissa kun tuo kerta viikossa ei taida ihan riittää, varsinkaan kun pidenpään on tullut tuhdattua jo... joten oviksen aikoihin on hommailtu n. joka toinen pv.
Tervetuloa heinävauva! =)
- Ennuli- (kp 3)
omaa napaa näin alkuun, pitkä yritys takana ilman toivottua tulosta. Olenkin tuolla kk-pinoissa ollut mukana vaihtelevalla menestyksellä. Meillä siis yritystä alkaen 08/07 ja saldona kaksi varhaista keskenmenoa, molemmat vk 5-6, edellinen helmikuun alussa. Tutkimuksissa ollaan käyty ja hoidot alkaneet. Kaiken pitäisi olla ok, mutta siitä huolimatta pienokaista ei kuulu. Nyt menossa clomit jo viidettä kertaa ja viime kierrossa mukana Pregnyl-injektio. Tänään kp 1, eli ei taaskaan tärpännyt... Nyt tarkoituksena nostaa Clomit 2kpl/vrk ja edelleen Pregnyl mukana kuvioissa munasolua irroittamaan. Jos seuraavasta kierrosta ei tärppää on suunnitelmissa tod. näk. inssi, mutta toivottavasti sinne ei tarvitse mennä vaan nyt onnistaisi vihdoin meilläkin.
Tässä siis infoa meistä:
Emma__80
iät: Minä 29, mies 32
yritystä 08/07 alkaen
Lapsia entuudestaan: haaveissa esikoinen
Kuumeillaan: Etelä-Pohjanmaa
Enpä ole täällä vähään aikaan käynyt lukemassa kuulumisia. Viljalle isot onnittelut plussasta!!!!
Toivottavasti muillekin tulee paljon plussia. Jokainen tässä pinossa olisi sen jo ansainnut! Voitais sitten perustaa pitkään tuhdanneitten plussapino.
ON: Alkuraskauden ultrassa käyty ja toukan sydän sykki! Joten pikkuinen on varmasti tallella. Hyvin onnellinen
Moona rv 7+6
Aikku: Me hakeuduttiin tutkimuksiin kun vuosi oli yritystä täynnä. Ja suoraan mentiin keskussairaalan puolelle, ei tarttenu hakea TK:sta lähetettä. Mulla oli just silloin ko vuosi tuli yritystä, niin kontrollikäynti tuonne sairaalan puolelle ja oltiin jo aikaisemmin gynen kans sovittu että suoraan sitten sieltä kautta laitetaan käyntiin tutkimukset jos ei ole raskautta siihen kontrolliin mennessä kuulunut.
Inkeri: En kyllä osaa sanoa mikset saanut heti mitään lääkitystä jos kerran kierto epätasainen. itsekkin olen näin ajatellut että niitä määrättäisiin melko "helpollakin" jos kierto heittelee. Tietenkään siinä tapauksessa eivät varmaan vielä määrää niitä syömään jos "kierron kartotus" verikokeet on vielä ottamatta ja haluavat ensin katsoa mitä ne näyttävät ilman ylimääräsiä hormoneja.
Vilja: Toivotaan ja uskotaan että kaikki menee hyvin! :)
Ennulille pahoittelut uuden kierron alkamisesta :(
Emma: Tervetuloa!
Moona: Kiva kuulla hyviä uutisia! Toivottavasti saataisiin se odotus-pino sinne "toiselle puolelle"..
ON: Ovis ohitettu ja nyt vain odotellaan! Ihanaa kun on ajatukset pysyneet jonkin verran muualla kuin vain ja ainoastaan vauvan kaipuussa! On ollu niin kiireitä töiden ja koulun yhdistämisessä että ei ole niin paljon tullut ajateltua tätä. Teidän juttuja olen päivittäin lukenut, mutta tämä oma kommentointi on edelleen ollut hiljaisempaa. Mulla jatkuu vieläkin työt :) Ja se on tosi mukavaa, vaikka onkin hiukan väsyttävää saada samalla koulujuttuja kunniallisesti hoidettua! Huvittavaa kun minut ensin soitettiin vain yhdeksi päiväksi töihin ja nyt olen ollut jo useamman viikon ja vielä on ainakin 2 viikkoa edessä! Koskas muuten alkaa olla muilla jännäpäivät käsillä? Mulla on sitten vasta seuraavan viikon puolessa välissä (siis puolitoista viikkoa vielä).. Mukava jännäillä muita, kun itellä on tylsä vaihe!
Nelli
Meillä hoidot alkaneet kunnallisella puolella. Miehen siemennestenäytteen kontrollia odotellaan marraskuuhun asti ja sen jälkeen mennään uudelleen tk:hon. Silloin kyllä meinaan vaatia jotain hormonilääkkeitä, varsinkin kun nyt nämä viimeiset kuukautiset oli ihan sikakipeet ja taas kierto heitti siitä " normaalista".
Itsellä selainen tuntuma, että on ihan kaupungista ja lääkäristä kiinni se, millaista palvelua ja hoitoa saa..Meille sattui tosi nuori lääkäri joka ei osannut oikein mihinkään sanoa mitään ja oli muutenkin ihan lukossa, kun minä tietty aloin heti parkumaan kun istumaan lääkärin eteen päästiin..:D
Mutta kiitos Vilja, kun kerroit omista kokemuksista, jospa meidänkin asiat nytkähtäisi ensi kuussa eteenpäin.
Moonalle ja Viljalle ihania odotuspäiviä ja meille muille puhpuh-plussatuulia puhaltelee inkeri
Täällä ollut viime aikoina vähän kiirettä..
Viikko sitten sunnuntaina yksi bokseri hyökkäsi agilitytreeneissä meidän Wilman kimppuun, joten on mennyt viime viikko koiraa hoitaessa ja yrittäessä saada sen toipumaan tilanteesta.. Onneksi on positiivisen nopeasti toipunut. Ainut on, että hiukan herkemmin haukkuu kaikkea liikkuvaa tällä hetkellä..
Mutta kaikki ajan kanssa..
Onneksi viime sunnuntaina agilitytreenit meni odotettua paremmin.
Onneksi koiran haava on jo melkein kokonaan parantunut ja leikkii onneksi kaverinsa kanssa ulkona.. Ei onneksi ihan kaikki luotto mennyt ulkoiluista.. Yksin ollessaan on hiukan tarkkaavaisempi.
Odotan, että se bokserin omistaja tulee seuraavan kerran treeneihin, että saan antaa eläinlääkärin laskun maksettavaksi. Onneksi on tuttu, joka on eläinlääkäri, ja hänelle soitin samana iltana, kun löysin sen haavan.. Ja samainen eläinlääkäri on töissä meidän eläinlääkärissä.. Ja saimme hänet hoitamaan meidän koiraa seuraavanakin aamuna..
Kotona oli jo onneksi seuraavana päivänä ihan oma itsensä ja leikki ja touhusi..
Ulkona oli viikon verran todella "varpaillaan"..
Tärppiin en jaksa uskoa tässäkään kierrossa..
KP
Jos jotain tänne välillä kirjoittelisi. :)
Onneksi olkoon Vilja!! :)
Ovulaatioajat lähestyy, luultavasti on torstaina, joten jos yrittäisi silloin taas. Motivaatio ei ole kovin korkealla. Onneksi on silloin on juuri syysloma. :)
Yritän nyt ruokavaliolla pitää kurissa tätä endometrioosia. Googlasin netistä enometrioosi ja ruokavalio ja sieltä löytyi kun löytyikin kaikenlaista. Esim. karppaus olisi yksi vaihtoehto, mtuta se on niin kurinalaista etten ole varma onko minusta siihen. Mutta luin, että sokeri täytyy jättää pois, einesruuat, maitotuotteet (sisältävät naishormoonia), kofeiini, vehnä, alkoholi. Eli näillä nyt mennään. Tofua pitäisi syödä ja soijapapuja esim., mutta tofu ei ole kovin hääppöisen makuista. Teetä en ole voinut jättää kokonaan pois, eli juon aamuisin laimeaa teetä että "herää". Mutta näillä nyt mennään.
Saa nyt nähdä meneekö kroppa ihan sekaisin tuosta ruokavaliosta.
Eilen tuli täällä etelässä jo ensimmäiset lumi-/räntäsateet.
Hyvää viikkoa kaikille! :)
Kp 13/27-29, yk ??
Sain tänään paperit Oysista. Tammikuussa alkaa IVF-hoito. Se tehdään pitkän kaavan mukaan eli eka pysäytetään omat hormonit ja sitten käynnistellään munasolujen kasvua pistoksilla. Onneksi pistäminen on tuttua inssien ajalta, niin ei tarvitse sitä jännittää. Punktiokin on jo kerran tehty (tuli liikaa munarakkuloita inssiin), mutta sitä pelkään edelleen. Huih! Asiat etenee, vihdoinkin!
2poj@näiti: Muista kalkkilisä, jos ei syö maitotuotteita! Naisille tärkeimmät on kalkki ja d-vitamiini yhdessä. Kaikenikäisille naisille, myös raskaanaoleville tai sitä suunnitteleville. Ite oon ns. kevytkarppaaja (ei mua varmaan hyväksyttäis karppaajien jengiin jos semmonen olis). Pääasiassa ruokani koostuu kasviksista ja lihasta ilman pastaa, riisiä ja perunaa.Syön pääasiassa kasviksia ja lihaa. Mutta lisäksi syön täysjyväleipää ja -pastaa. Joskus harvakseltaan perunaa ja riisiä. Eineksiä en syö ja yritän tehdä ruuat aina alusta asti niin että tiedän alkuperän. Kohtuus kaikessa on mielestäni paljon parempi kuin ehdoton kieltäytyminen. :)
-Blueberry
Kuinkahan paljon raskautumiseen vaikuttaa sellaiset asiat, esim. ruokavalio ja ylipaino..? Mä olen syönyt nyt kauhean epäterveellisesti, mutta torstaina aloitan xtravaganzassa laihduttamisen. No, se nyt ei varmastikaan tee kauhean hyvää raskautumissuunnitelmille, koska laihdutus aloitetaan kolmen viikon ateriankorvike kuurilla. Eikä raskautumissuunnitelmille varmaan tee kauhean hyvää sekään että ei olla voitu/jaksettu pupuillakaan nyt oviksen aikoihin mikä mulla on kait parhaillaan. Ensin mulla oli niska aivan jumissa, ja nyt mies on sairaslomalla kun selkä on niin kipeä. Outoa...
Blueberry: Kuulostaa tosi jännältä toi IVF! Pysäytetään omat hormonit! Huih :) Tsemppiä!
Blueberry: otan joo kalkkiakin. :) Tsemppiä sinulle tulevaan IVF:ään!! :)
ON ).(: Tänään tuli Cb:n digitaaliseen ovistestiin plussa ja RFSU:n ei tullut. Kumpaan uskoa? Ainakin on oviksen "merkit" olleet tänään. Kp 14 siis nyt. Saas nähdä saanko miehen petiin, kun murjottaa minulle jostain.:0. No, kai sitä huomenna vielä ehtii.
Kp 14/n.28, yk 24??
Tässä vain nyt odotellaan ensi viikkoa eli tämän kierron tuomiopäivää! ei minulla ole oikeastaan sen kummempaa asiaa :)
KP: Ikävä tapahtuma se koirahomma :(
2pojanäiti: en ole koskaan tuota CB:n digitaalista käyttänyt, mutta uskoisin siihen kuitenkin enemmän kuin tuohon RFSU:n... vaikka noi RFSU:t onkin mulla ainakin toimineet täysin moitteettomasti. Mutta sen verran että selvimmät viivat ja tulokset olen RFSU:n saanut kun sillä on testannut iltapissasta joskus klo:18.00-20.00 välisenä aikana. Muuten on tullut vaan haaleita viivoja vaikka pitäis oviksen aika olla :/
Juu eipäs mulla muuta!
(Sen verran vielä palasin viestiä muokkaamaan että blueberrylle paljon tsemppiä IVF:ään!!!)
Nelli kp 23/n.28 yk 16
Nelli: Minäkin vähän luulen, että tuo digitaalinen näyttää oviksen liian aikaisin, koska on niin herkkä. RFSU:n ovistsetit loppuiva, joten testasin vielä eilen CB:n digitaalisella ja siinä tuli vahvempi viiva, mutta sitten koko kone "sekosi" ja en nähnyt siitä näytöltä näyttikö ovista, mutta luultavasti kyllä. Joten eilen oltiin puuhissa ja vielä tänä aamuna. Eiköhän sen pitäisi riittää. Huomenna ei voi enää varmistaa kun mies lähti isompien (omien) lasten kanssa mökille (syysloma). Joten täytyy taas jäädä odottamaan. Tässä kierrossa ei ihme kyllä ole ollut kovat oviskivut.
Hyvää viikonloppua! :)
Kp 16/n.28, yk 24??
Tänän kp2, kierto pysyi mukavan lyhyenä, täti tuli kp30:n aamuna, eli kierto oli 29 päivää... jei..
Ens viikolla siis pääsen aukiolotutkimukseen ja hormoniverinäytteisiin!!! Jippii, homma etenee...:)
Sofi
p.s. Sen verran piti muokata, kun unohdin kysyä... Rizza: Eikös sulla ollut PAS tällä viikolla?!? Kuinka meni, toivottavasti sulatus onnistui!!! Olen toivonut sun puolesta, että onnas!!!
Ihanaa, kun on sunnuntai ja vapaapäivä :)
Nyytikki: Tosi kurja tilanne teillä, toivottavasti saatte asiat setvittyä. Jaksamisia.
Emma: Tervetuloa mukaan. Toivottavasti, et joudu pitkään täällä roikkumaan!
Moona: Ihanaa, että masussa kaikki hyvin. Nauti odotuksesta!
Blueberry: Tsemppiä IVF:ään!
Sofi: Kiva, että teilläkin asiat etenee!!
ON: Mä aloitin eilen ekaa kertaa sitte klomit, nyt hulluna odotan niitä kaikkia sivuvaikutuksia, joita niistä kerrotaan olevan. Noh toistaiseksi kaikki ok, väsymystä ja päänsärkyä, ei muuta. Perjantaina on sitten follikkeliultra ja alkuviikosta tod.näk. inssi.IIKS. Nyt alkaa olemaan jännät paikat. Realisti kun olen, niin toki toivon onnistumista, mutta pienet prosentithan onnistumiselle on annettu..
Mukavaa sunnuntaita kaikille!
T.Asteri kp 6/26-31 YK 26, 1. hoitokierto
Kiitti kaikille, jotka vastaili mun kysymykseen tutkimuksiin menosta. Nyt näyttäskin, että meidän ei tarttiskaan mennä tutkimuksiin, sillä yllättäin teinkin viime torstaina positiivisen raskaustestin. Päivää vaille vuoden yrittämisen jälkeen. Luojan suurta huumoria..? En tiedä, mutta toivottavasti kaikki menee nyt hyvin. Voimia teille kaikille ja puhallan mennessäni teille voimakkaat plussatuulet!
Aikku
Kiva kun kuulee-siis saa lukea hyviä uutisia!! Tosi ihanaa ettei teidän tarttenu sinne tutkimuksiin lähteä vaan se plussa tuli kuin tulikin! Paljon tarrasukkia ja kaikkea hyvää nyt matkalle mukaan sinne o-puolelle :D
Asteri: vaikka olisikin pienet prosentit onnistumiselle annettu, niin silti mahdollisuus on ;) Ja niin toivon että kaikki menis parhain päin! Tsemppiä inssiin! Toivotaan nyt vaan kovasti, vaikka se monesti vaikeaa onkin!
Sofi: Harmi taas uudesta kierrosta :( Mutta tosi kiva että teillä nyt vähän käynnistyy noi tutkimukset niin on jotain toivoa edessäpäin ja varmaan hiukan helpottaa oloa? Tulehan raportoimaan tuloksista!
2pojanäiti: Mullakin muuten monesti vaihtelee tosi paljon noi oviskivut ja niiden jälkeiset kivut.. Joskus on ihan sikatörkeänprkl... kivut ja joskus tuntuu että vaan muutamat nippasut ja se oli siinä :)
Omaannapaan ei vieläkään mitään kummempaa kuulu... Jännäpäivät alkaa olemaan tosi käsillä, mutta jotenkin on sellainen olo että miksi nytkään kun ei aikaisempinakaan kiertoina? Jotenkin alkaa olla niin turtunut olo, että en edes varmaan osaa olla niin pettynyt vaikka täti tulisi.. Verrattuna siihen että itkujakin on usein tädin takia päästelty! Mutta ehkä mulla on "toivo" siellä joulukuun tähystyksessä ja senkin takia on mieli antanut nyt rauhan tälle kuumeilulle..
niin ja siitä tähystyksestä puheen ollen... Jos nyt täti tulee niin seuraava kierto taitaa olla viimeinen yrityskierto ennen tähystystä! HUI! En viitsi sitten enää yrittää, koska mulla menee puolen välin ohi kiertoa se tähystysaika ja sitten jos olisikin sattunut niin että juuri siinä tähystyskierrossa tärppi olisi tullut...niin parempi jättää suosiolla se yrittäminen, eikä mennä siinä pelossa tähystykseen että mahdollinen alkanut raskaus "tuhoutuisi"!
Nelli kp 26/n.28 yk 16
heh...niin tulipa vielä mieleen noista yrityskiertojen lukumääristä... Me ukon kanssa "lyötiin vetoa" että meneekö yli vai alle yk 20! Mies sano että alle ja minä veikkasin yli! Miehellä on nyt kamalat paineet ko alkaa tuo 20:nen lähestyyn ;) Sillon ko veto lyötiin niin kiertoja tais olla jokin 12-13 plakkarissa..
Hyvää sunnuntain jatkoa!
Ihan lyhyesti ja omanapaisesti..
Eli huomenna aamulla verikokeisiin ja torstaina on aukiolotutkimus!! Jee, homma etenee!!:)
Sofi kp4
Hei!
Onnea Aikulle! Siitä tulikin lyhyt vierailu täällä! =)
Heti omaan napaan: Tänään kävimme lääkärillä kuulemassa verikokeiden tuloksia ja kaikki on ok! Mitään vikaa ei verikokeiden, klamydiakokeen tai sisätutkimuksen perusteella siis löytynyt ja miehen simppanäytekin on normaali. Kierto hormoneineen toimii siis niinkuin pitääkin. Nyt sitten odotellaan aikaa keskussairaalaan tarkempiin tutkimuksiin, ja siinä saattaa mennä muutama kuukausi (max 6 kk), ennen kuin sinne pääsee.
Siellä kuulemma sitten tutkitaan ultralla ja mahd. aloitellaan varovasti jotakin hormonihoitoa ja lopulta koeputkihoitoon jos muut lievemmät keinot ei auta. Aukiolotutkimusta ei kuulemma alkuun ainakaan tehdä (kun on niin kivulias) eikä minulla ole ollut mitään sairauksia tms. syytä miksi putket olisi tukossa.
Vähän ristisiitaisin tuntein ollaan, toisaalta olen iloinen, ettei mitään vikaa löytynyt, toisaalta olisin toivonut jotain löytyvän, joka sitten hoidettaisiin ja saisimme lopulta oman nyytin!
Lääkäri oli kuitenkin ihanan positiivinen: "Kaikki sieltä (=keskussairaalasta) ovat nyytin kanssa tulleet" ja "pää pystyyn vain, vaikka muut paineita kyselyillään aiheuttavatkin".
Ovulaatiota odotellessa...
- Ennuli-
kp 12/27
ja Aikulle onnea!!
Ennulille piti heti tulla kommentoimaan, kun melko samoissa tilanteissa ollaan ja Sofi muuten kanssa.
Niin me päätettiin lähteä kuitenkin yksityiselle puolelle tutkimuksiin, kun käytiin myös noissa veri- ja klamydiakokeissa ja mies toimitti simppanäytteen. Ja sitten olisi ollut vaan sitä odottelua jatkon suhteen. Soitin yksityiselle ja saatiin muutaman viikon päähän aika, jolloin katsovat ultralla ja selvitetään onko munajohtimet auki. Ja siitä sitten eteenpäin. Kun melko selvää meidän tilanteessa on, että jotain vikaa jommassa kummassa on, niin saadaan ainakin tietoa tämän iänikuisen odottelun
sijaan :D
Mitenkäs on tämä kuu muilla mennyt? Tulisiko vielä plussia, jookos ?!
inkeri kp 8/ 27-30
Mä sain nimenomaan epäsäännölliseen kiertoon terolutit, ja heti ekasta kierrosta tämä plussa. Eihän se tietänkään mitenkään todistettua ole, että se juuri siksi olisi tullut, mutta silti. Ja minä kun menin lääkäriin vatsakipujen takia (jotka lääkäri totesi suolistollisiksi vaivoiksi) ja kun lääkäri kysyi, onko kierto epäsäännöllinen, määräsi heti nuo pillerit, koska oli sitä mieltä, että se vaikuttaa kyllä paljonkin raskautumiseen. Kummallista ja kurjaa, ettet sinä ole niitä saanut?? Kävitkö ihan yksityisellä vai soititko sinne vai miten?
Tämä oli tosiian pakko tulla kommentoimaan Inkerille, kun tuntuu epäreilulta, jossei toinen niitä saa, kun toisella auttoi heti!
Mukavaa viikonloppua kaikille ja todella paljon onnea yritykseen!!
Mä olen täällä vieläkin ihan fiiliksissä tästä pikkuisesta, puhelen sille päivittäin ja mieskin useasti :) Neuvola-aikakin on varattuna. Toivon niin, että kaikki menisi hyvin.
Vilja, rv5+2