Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi vuoropäiväkodissa, äiti baarissa

Vierailija
01.10.2009 |

Onko teistä ok, jos äiti menee työvuoron jälkeen (päättyy 21.00) baariin kun lapsi on yön päiväkodissa? Kun kuitenkan päivähoidossa olevien lapset pitää hakea heti työpäivän päätyttyä. Ei saisi kauppaankaan mennä ennen lapsen hakua.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sinänsä ihan sama, että onko ennen hoitoajan päättymistä töissä, kaupassa, pankissa, vorovirastossa vai kahvilla vai baarissa.

Useimmiten lapsia ei voi iltavuoron päättyessä edes hakea hoidosta, koska siellä on jo menty nukkumaan ja seuraava hakuaika on sitten aamulla.

Päivälläkään ei kyllä voi ajatella niin, että lapsi olisi haettava heti sillä siunaaman sekunnilla kun työ päättyy, sillä kyllä päiväsaikaan töitä tekevät ovat ihan oikeutettuja käymään kaupassa työmatkalla ennen lapsensa hakemista, jos vaan ehtivät siksi päikylle kun hoitoajan on sovittu looppuvan.

Toinen juttu on sitten se, että lasta hoidosta hakiessaan on syytä olla selvin päin. Se asettaa baarissa käynnille joitain rajoitteita.

Vierailija
2/4 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen ei oikeastaan ole lisäämistä.

Saatan itsekin esim. käydä punttisalilla sen jälkeen kun olen vienyt lapset hoitoon, ennen kuin menen itse töihin, tai mennä suoraan töistä tai jopa kesken päivän kampaajalle. Samoin usein käyn hoitamassa esim. omat vaateostokset työpäivän lomassa, tai käyn lounaalla jonkun kanssa. Ei se tee minusta mitenkään huonompaa äitiä. Jotkut asiat on vain paljon nopeampi hoitaa yksin, ja jossain määrin itsestäkin on tässä työssä pidettävä huolta.

Meidän lapset ovat tosin tavallisessa pk:ssa, hoitoaika 7.30-16, mutta molemmat vanhemmat osallistuvat viemisiin/hakemisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani epäsäännöllisissä keikkahommissa, saattoi työvuoroni olla joskus klo 22-24 asti, joten monesti viikonloppuisin lähdin bileisiin. Aamulla hain sitten lapset sovitusti klo 7:30. Joskus työvuoroni loppui klo 20 ja silloin todellakin kiiruhdin,etä ehdin just ennen klo 21 hakemaan lapset,muuten olisivat saaneet nukkua yön siellä. Joten jos työsi loppuu klo 21, eiköhän lapset ole jo syvässä unessa silloin, eipä sillä ole väliä oletko itse nukkumassa vai viihteellä.

Vierailija
4/4 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sitä lasta ei voi hakea sieltä hoidosta tietyn ajan jälkeen, on sama mitä teet. Lapsi on vastuullisilla aikuisilla siellä MUTTA ei ole kuitenkaan ihan sama missä kunnossa olet vaan sinun täytyy olla tavoitettavissa ja mahdollisuus hakea lapsi silloin keskellä yötä pois jos esim. sairastuu. Mutta siis skarppina aamulla kuitenkin viimeistään!

Ja kyllä, olen itsekin mennyt usein kaupan kautta hakemaan kun juuri on päiväunet/välipalat menossa siihen aikaan ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän