Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä saitte appivanhemmilta häälahjaksi?

Vierailija
01.10.2009 |

Me saatiin rahaa 2000€. Ei juhlittu, ei vietetty millään lailla, mutta jälkikäteen antoivat shekin kun tavattiin ja olivat saaneet tietää asiasta.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlien ruokalaskun ja siihen liittyvät työt (tuttu kokki teki ruoat, osti anopin laskuun raaka.aineet, tuttujen tyttö auttoi tarjoilussa ja siivouksessa). Rahana jotain vajaa tonni euroissa.

Vierailija
22/41 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lahjaksi saimme toivomamme aterinsarjan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä pellavapyyhkeet, jotka on ihan ok laudeliinat.

Vierailija
24/41 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin mielelläni jäänyt ilman lahjoja, jos appivanhemmat olisivat aidosti olleet iloisia puolestamme ja hyväksyneet että poikansa halusi mennä kanssani naimisiin. Mutta kun ei niin ei.

tulee bäistä kommenteista olo että ihmiset menee lahjojen takia naimisiin!

Vierailija
25/41 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja appiukko halusi maksaa vielä tervetuliais malja kuoharit.

Vierailija
26/41 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/3 häistä eli noin 2000 euroa, lisäksi saimme puusepällä teetetyn lipaston jonka sain itse suunnitella sekä setin Arabian astioita.

Vierailija
27/41 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskaan tähän asti en ole osannut pitää sitä lahjana, sillä hääthän oli myös osittain vanhempien juttukin. Sinne kutsuttiin sukua ja ystäviä myös heidän lähipiiristää. Se oli siis yhteinen tapahtuma. Jos olisin itse kustantanut häät, meillä olisi ollut vain perhe kutsuttuina, sillä olimme aika varattomia. Joten osallistuminen kustannuksiin varmisti sen, että saavat bileet ;) Kiitollinen olen.

Häälahjaksi tuli meiltä kysymättä hopeisia haarukoita ja muita ottimia. Ihan kiva lahja. Tulee käytettyäkin.

Ihana tuolla yhdellä parilla, että saivat suvussa kulkeneita ottimia. Minusta se on kaunis tapa.

Vierailija
28/41 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisesti astioita, joita olimme toivoneet.

Minun vanhempani maksoivat ruoat, kahvit, kakut, juomat ja kukkakoristeet

Vierailija
29/41 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani maksoivat häät.

Vierailija
30/41 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hääpukuuni sopivan helmisormuksen ja mieheni sai isoisänsä sormuksen. Yhteiseksi mieheni kanssa saimme 12 hengen hopearuokailuvälinesarjan + ottimia, jotka olivat kuuluneet anopin isovanhemmille.

Noissa perintökalleuksissa on tunnetta:) Niitä ei kuka tahansa saakaan suvussa.

Ap

Vierailija
31/41 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

anopilta paistinpannu (kysyi mitä toivotaan) ja appiukolta 500 euroa, mikä tosiaan yllätti, koska hän ostaa lapsillemmekin aina jotain euron lahjoja, jotka menevät heti rikki. ;D

Vierailija
32/41 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee bäistä kommenteista olo että ihmiset menee lahjojen takia naimisiin! Me ei mitään edes appivanhemmilta tai omiltani pyydetty, koska osallistuivat kustannuksiin muuten... ja niihinkin osallistuivat omasta tahdostaan ei pyydetty! Lahjoivat silti ja yhteisenä lahjana appivanhemmilta ja omiltani saatiin kettiöön yksi osa kalusteista. Sekin oltiin jo tilattu ja olis maksettu ite mutta pirulaiset kerkesivät sen maksamaan ;) Kiitollinen kyllä siitä.

mekin nimenomaan kirjoitettiin värssyssä, joka kuvan kera laitettiin tiedoksi ystävälille ja sukulaisille, jotta tiesivät meidän menneen siviilisti matalalla profiililla naimisiin, että emme kaipaa lahjoja! Silti saatiin rahaa appivanehmmilta. Eikä pantu hanttiinkaan kun halusivat meitä siten onnitella:))

Ap

Vierailija
33/41 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä saimme melkein maksettua heidän hotellioleskelunsa...

Vierailija
34/41 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pienet häät kaveripiirin kesken, läsnä oli meidän ja papin lisäksi 5 ihmistä. Kummankaan sukulaisia ei ollut paikalla, eikä heille kerrottu häistä etukäteen - tämä oli mieheni päätös, mun puolesta miehen suku olisi saanut tullakin. Mun vanhempieni ja suurimman osan sukulaisten kanssa meillä on välit niin tulehtuneet, ettei olla oltu tekemisissäkään yli 10 vuoteen. Häistämme on nyt 5 vuotta, ja kai sitä vieläkin löytyy sukulaisia, jotka eivät niistä mitään tiedä, vaan mitäpä sillä on väliä.

Emme edes pyytäneet/toivoneet mitään häälahjoja, päinvastoin kutsutuillekin sanoimme, että jättävät tuhlaamatta ja käyttävät rahansa johonkin tärkeämpään. Joiltakin kuitenkin tuli lahjoja, myös jälkikäteen ihmisiltä jotkä eivät häissä olleet. Appiukolta ei saatu mitään, ei edes onnitteluja, totesi vain että "aha" kun kuuli meidän menneen naimisiin. Anoppi taas otti raivarit, haukkui poikansa idiootiksi ja minut "törkeäksi hempulaksi, joka pilaa hänen poikansa elämän". No, on jo jokunen vuosi ihan hyväksynyt meidän liittomme (kun ei tainnut vaihtoehtojakaan olla), ja pyysi anteeksikin kun hän niin rajusti reagoi. Mutta siinä siis oli meidän häälahjamme.

Vierailija
35/41 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

appi ei, eikä myöskään miehen veli puolisoineen. Ei ole kyse rahasta tai tavarasta vaan hyvistä tavoista. Tosi kurjaa ettei viitsitä edes onnitella :( Ja kyllä musta olisi ollut kiva jotakin lahjaksikin saada, meille kuitenkin tärkeä juttu tämä naimisiinmeno vaikka heille ei ilmeisesti ollut mitään väliä...

Vierailija
36/41 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja antoivat vielä lahjaksi pesutornin. Halusivat maksaa vaikka olimme jo 30+ ja itse aluksi vastustin. Toisaalta koska ovat varakkaita niin miksi ei, antavat muutenkin arvokkaita lahjoja, esim laskettelumatkat tms.

Vierailija
37/41 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

apen mielestä, kun ei ollut kirkkoa tai isoja juhlia:D Meinas aluksi ettei edes tule...

Saatiin 200 e ja digikamera sekä aterimia samaa sarjaa, mitä meillä jo oli. Mieheni appivanhemmat maksoi juhlat (yht. noin 2 500 e) ja antoi 1000 e sekä kauan himoitsemani grapponia-pullon....

Vierailija
38/41 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasivat antaa lahjaksi rahaa meidän häämatkaa varten. matka tehtiin, mutta ilman appivanhempien osallistumista.

Muuten ei niin väliksi, mutta itse olen tottunut siihen, että kun jotain luvataan, niin se pidetään. Aina. Se, ettei välitetä pitää lupauksia satutti aikansa ja ihmetytti. Nyttemmin olen oppinut pistämään korvat kiinni kun anoppi puhuu. Ei se tarkoita höpisemiään kuitenkaan.

Vierailija
39/41 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli siviilivihkiminen - ei sitä muutenkaan noteerattu sukulaisten joukossa tai pidetty "oikeana".

En ymmärrä miks jotkut on sitä mieltä et jos on tehty siviilivihkiminen, silloin ei olla oikeasti naimisissa.. No, en senpuoleen kyllä taida ymmartää paljon muutakaan ;))

Vierailija
40/41 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vieraista oli miehen sukulaisia, jotka kutsuttiin anopin mieliksi.