Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ette kai te vaimot pakkaa miehillenne eväitä töihin valmiiksi?

Vierailija
30.09.2009 |

Töissä tuli puhetta siitä, mikä tyhjä eväsrasia kuuluu kenellekin. Miehet olivat ihan huuli pyöreinä eivätkä tunnistaneet omia rasioitaan.

Syy tähän tietämättömyyteen oli se, että kuulemma vaimo pakkaa aina eväät ja siksi mies ei kiinnitä huomiota rasiaan. Näin perusteli asiaa muutamakin eri mies.

Siinä vaiheessa MINÄ oli huuli pyöreänä. Passaako joku vaimo todella aikuista miestään niin, että tekee eväsleivätkin valmiiksi joka hemmetin aamu? :o

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa teen eväsleivät hänelle kun mulla on myöhäisempi työvuoro. Muuten saa ihan itse tehdä eväänsä. Mies on sotilas eli petaus ja kenkienkiillotus häneltä käy tosi näppärästi :)

Vierailija
22/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma että tuo eväsrasian pakkaus tuntuu monelle olevan selvä merkki vaimon alisteisesta asemasta, vaikka se on vain yksi työ monien joukossa.

Minä pakkaan aina miehen eväät samalla kun pakkaan omat eväänikin. Olen tehnyt näin 15 v. Mies sitten vastaavasti pesee aina vessat ja ikkunat. Minä pesen aina pyykit. Mies hoitaa tiskikoneen täytön ja tyhjennyksen.

Osaamme tarvittaessa tehdä toistemme työt, mutta näin arki sujuu hyvin, kun kummallakin on omat vastuualueensa. Ei tarvitse joka päivä arpoa kuka tyhjentää tiskikoneen tai hakee pyykit narulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kyllä ne hälle pakkaan. Näin siksi että a) haluan tehdä hänelle kiltin teon, kun itse oon kotona äitiyslomalla eikä ole kiire aamulla minnekään, b) haluan huolehtia että ottaa kanssa salaattia tarpeeksi ja vielä c) katson että on tarpeeksi evästä koko päivälle, ettei mies kuukahda kun on siis diabeetikko.

Osaisihan se ne itekin tehä, mutta teenpä silti. Mutta useinmiten mies syö työpaikan ruokalassa tai lounassetelillä.

Vierailija
24/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin mies mullekin

Vierailija
25/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä ole mielestäni mitään ihmeellistä. Syömme koko perhe terveellistä ja maukasta kotiruokaa. Miehen kanssa jaamme kotityöt, vaikka arkirumba jää enemmän minulle. Mies hoitaa kuitenkin aina ikkunan pesut ja monet muut asiat. Minä taas usein katsastan ja huollatan auton. Ei meillä mietitä mikä on naisen ja mikä miehen tehtävä. Se tekee, joka ehtii ja aina on yhdessä saatu asiat sovituksi. Tuntuu ettei turhasta jaksa kinastella. Pääasia on se, että arki rullaa ja molemmat ovat tyytyväisiä. Mieheni on erittäin etevä monessa asiassa ja häneltä kylllä onnistuu monet asiat, joten eväät eivät ole meille ongelma. Olemme myös säästäneet paljon, kun hänellä ei ole lounasetua työpaikalla kuten iselläni.

Vierailija
26/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehto on sit se et mies tekee 10-12 tuntii raskasta fyysistä työtä syömättä koko päivänä, ku ei se syö edes aamul mitään.

Vierailija
27/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jotenkin näitä lukiessa ; "kun eihän se syö muuten mitään koko päivän aikana.."

tulee sellanen fiilis että, oletko miehesi vaimo vai äiti. Ei kai AIKUISEN ihmisen syömisistä työpäivän aikana tarvitse huolehtia..??

Vierailija
28/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan tuo voitelee eväsleipiään huomiselle. Osaa kyllä itsekin, miks mun pitäis? Me huomioimme toisiamme aivan muuten..

Vierailija
29/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi tapa osoittaa rakkautta, tehdä pieniä palveluksia ja ilahduttaa.

Ja juu, saan niitä pieniä palveluksia itsekin, ihan joka päivä. Se on niitä pieniä arjen romantiikanhetkiä. Joskus minä hävytön olen jopa lemmenkipeänä tehnyt pieniä sydänjuustoja leivälle... (yli kymmenen vuotta yhdessä) Se on yksi tapa sanoa, että välittää. Ei minun pakko ole tehdä miehelle eväitä, mutta minä haluan tehdä niin.

Vierailija
30/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

b) haluan huolehtia että ottaa kanssa salaattia tarpeeksi ja vielä c) katson että on tarpeeksi evästä koko päivälle, ettei mies kuukahda kun on siis diabeetikko.

Huh huh.

Vierailija
31/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä vuorossa kumpikin satutaan olemaan. Molemmat tehdään vuorotöitä, tiedetään että välillä on rankempia vuoronvaihtoja, välillä helpompia.

Silloin se helpommalla pääsevä jeesaa väsyneempää. Kyllä myös mies laittaa mulle välillä eväät.

Tosin useimmiten se olen kyllä minä (silloin jos ollaan yhtä kiireisiä) koska mieheltä se vaan jää helpommin tekemättä, se kestää olla hyvin ilman ruokaakin. Mä en.

Vierailija
32/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi on työmaaruokala, jossa mies käy syömässä. Viikonloppuisin, jos on töihin mennyt, on ottanut evääksi perjantain (ja joskus lauantain) ruuasta loput. Mutta on silloin etukäteen ilmoittanut, niin olen tehnyt vähän isomman annoksen. Itse on sitten lusikoinut rasiaan sopivan määrän.

Vierailija
33/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies herää 45 minuuttia aikaisemmin kuin minä ja tuo mulle teen sänkyyn. Sitten hän valmistaa mulle eväät. Kun sitten itse nousen ylös on kahvi jo valmis. Mieheni on aamuvirkku ja tykkää ilmeisesti tehdä mulle eväät. Hän ei tartte eväitä kun saa töistä ruuan. Töihin lähtiessäni sitten vaan nappaan eväskassin mukaani.

Vierailija
34/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies laittaa kummallekin eväät aamulla, sillä aikaa kun mä meikkaan ja laitan hiukset :)

Vierailija
35/42 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että teillä on aika avuttomia miehiä. "Kun muuten se söisi aina ruokalassa", "Muuten se söisi vasta illalla myöhään kun ei se aamupalaa edes syö", "Muutaman kerran mies koittanut laittaa eväät ja tuloksena kolme makaronia eväsrasiassa". Huh huh mitä avuttomia mammanpoikia. Yökkis.

Vierailija
36/42 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksanut lukea koko läpäläpälääläätä.

Kyllä sillon tällöin tulee laitettua miehelle eväät, ei tuo iso homma ole, kun muutenkin siivoan ruuan laitosta tulleet astiat jne pois, niin kipata ne ruuan "jämät" miehen eväskippoon. Ja kippohan saattaa olla mikä tahansa, sanon miehelle, että ottaa jääkaapista ja kyllä hän töissäkin on omansa tunnistanut.

Samoiten voisi kysyä, että passaako joku mies todella aikuista vaimoaan niin, että vaihtaa vaikka renkaatkin tai korjaa auton joka hemmetin kerta, kun tarvitaan?

Vierailija
37/42 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies syö yleensä ulkona jossain lounasravintolassa, joten niitä eväitä ei varsinaisesti tartte ees tehdä. Mutta mutta, jos tarttis, niin uskon että tekisin ne. Sanokaa mua vanhanaikaiseksi, mutta musta on ihanaa ilahduttaa miestä ruualla jne. Osaan kuitenkin laittaa ruokaa paremmin kuin hän. Lisäksi tykkään värkätä eväitä jne.

Mies sitten tekee asioita mun puolesta, esim käy melkein aina ruokakaupassa jne.

Vierailija
38/42 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoiten voisi kysyä, että passaako joku mies todella aikuista vaimoaan niin, että vaihtaa vaikka renkaatkin tai korjaa auton joka hemmetin kerta, kun tarvitaan?

Mä tunnustan olevani vähän päällepäsmäri, enkä ehkä luota täysin esimerkiksi mun miehen kykyyn siivota keittiö tai vessa. Tai osaa hän, mutta ei "minun" tavallani. Siispä suurin osa keittiöstä ja siivouksesta on mun hommia, ja mies sitten huoltaa auton, tietokoneen ja tekee kaikki likaiset työt, mitä en suostu tekemään. Samoin en tykkää käydä kaupassa jne, joten mies käy.

Vierailija
39/42 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies laittaa kummallekin eväät aamulla, sillä aikaa kun mä meikkaan ja laitan hiukset :)

ja nimenomaan sillä aikaa kun mä laitan itteni :)

Vierailija
40/42 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan miehelleni eväät valmiiksi edellisenä päivänä, usein se on sitä ruokaa mitä ollaan juuri syöty joten se ei ole iso vaiva laittaa valmiiksi rasiaan, kun ruoka on valmista.

Minä olen tässä muutenkin kotona ja valmistan ruoan pääsääntöisesti päivittäin, joten tottakai laitan miehelleni eväät töitä varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä