Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ette kai te vaimot pakkaa miehillenne eväitä töihin valmiiksi?

Vierailija
30.09.2009 |

Töissä tuli puhetta siitä, mikä tyhjä eväsrasia kuuluu kenellekin. Miehet olivat ihan huuli pyöreinä eivätkä tunnistaneet omia rasioitaan.

Syy tähän tietämättömyyteen oli se, että kuulemma vaimo pakkaa aina eväät ja siksi mies ei kiinnitä huomiota rasiaan. Näin perusteli asiaa muutamakin eri mies.

Siinä vaiheessa MINÄ oli huuli pyöreänä. Passaako joku vaimo todella aikuista miestään niin, että tekee eväsleivätkin valmiiksi joka hemmetin aamu? :o

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi en tekisi jos näin pienellä eleellä osoitan rakkaalleni miten tärkeä hän on mulle?

Vierailija
2/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun että kyllä mieheni saa aina silloin tällöin ihan vaimon tekemät eväät töihin:))) Ja varmaan tunnistaa eväsrasiansa kun hankin niitä pitkin maailmaa eikä tosiaan ole mitään suomalaista muotoilua.... Tunnustaudun siis kaikin tavoin eväsfriikiksi! Minusta on ihanaa tehdä eväitä koko perheelle!:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi en tekisi jos näin pienellä eleellä osoitan rakkaalleni miten tärkeä hän on mulle?

on aikamoinen liuta: eväiden teko, vaatteiden viikkaus, vaatteiden kuskaus pyykkikoriin, likaisten lautasten korjaus pöydästä, villasukkien tuominen, kaukosäätimen ojentaminen, selän rapsutus, tukan kampaus, parran ajo...

Vierailija
4/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta mulla tosiaan ei ole mitään tehtävää kotona kun mun mies siivoaa, hoitaa lapset yms. joten eväsleivät on aika vähän... :)

Vierailija
5/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, olen itse kotiäitinä ja meillä käy myös siivooja mieheni toiveesta (ja mieheni silittää itse puseronsa)joten en koe itseäni mitenkään hyväksikäytetyksi tms vaan oikeasti tykkään tehdä jotain pientä ja toki se innostaa myös miestäni tekemään vastapalveluksia:) Eikös se rakkaus ole sellaista???:)

Vierailija
6/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes töissä syö...

olen monesti sanonu et söisi edes aamulla, mutta juo sen kolme kuppia kahvia ja vetää muutamat tupakat ja lähtee.

se paiskii töitä ruokatunninkin ja pystyy ilmoittamaan ne ylitöiksi.

illasta tekee vielä sen muuan 2-5 tuntia ylitöitä jollon kotiin tulee ja yleensä sillon oon ruoan vasta tehny kerta ei muullon maistu :D

Vierailija
7/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos aina tekee, niin kyllä se pahasti haiskahtaa siltä, että

a) mies on avuton

b) mies on audimies ja vaimo tossun alla

tai

c) vaimo on hillitön päällepäsmäri, joka ei anna miehen tehdä mitään itse.

Vierailija
8/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no meidän perheessä ei kumpikaan ole toisen tossun alla ku kumpikaan ei päästä, mut silti mie ite aina pesen pyykit eikä mies niihin koske niin tarkottaako tää nyt sitä et mies olisi avuton :D

Vierailija
9/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se ole mikään must, se saa sen sinne itsekin.

Mutta jos mä huushollaan keittiössä ja mies on jossain muualla niin kyllä mä voin toiselle pienen palveluksen tehdä.

Vierailija
10/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no meidän perheessä ei kumpikaan ole toisen tossun alla ku kumpikaan ei päästä, mut silti mie ite aina pesen pyykit eikä mies niihin koske niin tarkottaako tää nyt sitä et mies olisi avuton :D

Molempien pitäisi hallita kaikista kotitöistä ainakin perusteet. Jos vaikka sinä joutuisit pitemmäksi aikaa sairaalaan, niin ei tarvitsisi anopin tulla teille pyykkiä pesemään.

Sama pätee myös perinteisiin "miesten hommiin", kuten auton tankkaukseen.

Vierailija
11/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on tavattoman huono motoriikka keittiössä. Esimerkiksi juuston hyölääminen ei häneltä onnistu. Kuulemma töissä mennyt kädet niin koppuraksi. Hän ei keittiön hommiin puutu joten minulle jää keittiön vastuu. Toisaalta mieheni on audi tyyppinen wanhankoulun juro jonka mielestä naisen paikka on keittiössä.

Vierailija
12/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ex-vaimo ei tehnyt eväitään ja siitähän sitten ero tuli.

Mä en yhtään ymmärrä tätä että kaikkien pitäis tehdä kaikki työt yhdessä ja nainen ei sais tehdä miehelle eväitä.

Me kummatkin syödään duunissa päivällisen jämät.

Ruuan jälkeen tehdään kahtiajako, pakkaan kummallekin pakasterasiaan ja jos jää vaan vähän ruokaa, teen kummallekin aamulla muutaman leivän mukaan. Aikaa siihen että teen kummallekin saati sitten teen vaan itselleni menee n minuutti vähemmän, joten voin sen ajan helposti tähän "uhrata".

Ollaan joskus kokeiltu toisinpäin. Mies on laittanut lopun ruuan kirjaimellisesti puoliksi, pakasterasian pohjalla on ollut 5 makaroonia tai sitten ollut hehtaariannos.

Kyllä kumpikin osamme kotona tehdään, vaikka tämä puoli onkin tullut mulle.

Vierailija
13/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vähintään yhtä usein mies tekee mulle eväät. Meillä passataan molemmat toisiamme.

Vierailija
14/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kieltämättä vähän. Molempien pitäisi hallita kaikista kotitöistä ainakin perusteet. Jos vaikka sinä joutuisit pitemmäksi aikaa sairaalaan, niin ei tarvitsisi anopin tulla teille pyykkiä pesemään.

heh :D minä kun ehdin ne pyykit koneeseen ja narulle nakata niin ei ole kova homma.. miehelle kun sanoo voi viedä aikaa päivän mutta se tekee sen toki jos sairaalaan joudun ilman että minun täytyy sille mistään papattaa.

ymmärrän tässä tilanteessa kun menee töihin seitsemältä ja tulee illalla yhdeksältä ja ite työttömänä kotona niin ihan hyvin on aikaa pitää kotia siistinä, mutta kyllä se mies vapaa ajalla tiskaa ja siivoaakin ihan oma-alotteisesti

Sama pätee myös perinteisiin "miesten hommiin", kuten auton tankkaukseen.

Vierailija
15/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kokkaa meillä kaikki ruuat ja käy kaupassa. Minä siivoan melkein kaiken. Mies hoitaa kaikki lapsen harrastukset. Yhdessä hoidetaan pyykkirumba. Mies huolehtii usein laskunmaksusta (myös minun). Minä huolehdin lapsen vaatteista. Mies huolehtii perheen matkojen organisoinnista...Mitähän vielä?

Eli siis ristiin ja rastiin ja osa yhdessä hoidetaan meillä kaikki arkeen liittyvä. Eikä koskaan olla mietitty mikä on "miehen työ" tai "naisen työ" tai voiko jotain tehdä toisen puolesta (olematta alistettu ja säälittävä). Minusta todellinen tasa-arvo toteutuu vasta silloin kun kukin pariskunta, perhe ja yksilö voi toimia arjessaan kuten haluaa. Jakaa kotityöt juuri niin kuin heistä tuntuu hyvältä (meillä ainakin menee periaatteella "kumpikin tekee sitä, missä on hyvä ja mikä tulee luonnostaan ja suurin piirtein puoliksi menee arjen askareet ja toisen puolesta tehtävät pikkujutut), eikä ap:n kaltaiset kyylät taivastele kenenkään työpaikoilla puolison pakkaamia eväitä ja leimaa puolisoa "alistetuksi" ja suhdetta epätasa-arvoiseksi pariskuntaa tuntematta pelkkien eväiden perusteella!!!

- Ap, sinun kaltaiset ihmiset rajoittavat naisten mahdollisuuksia olla JUURI SITÄ MITÄ HALUAVAT (vaikka sitten miestään passaavia kotirouvia). Ja jonkin toiminnan lokeroiminen "naiselle tasa-arvon nimessä sopimattomaksi" on ihan yhtä lailla naisten vapautta rajoittavaa kuin jonkin toiminnan lokeroiminen naisille sopimattomaksi heidän sukupuolensa perusteella!

Vierailija
16/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pakkaan aina päivällisruoan loput miehelle eväsrasiaan. Aamulla nostan eväsrasian eteisen pöydälle samalla kun otan omat evääni jääkaapista.

Että silleen. Ja miksi teen näin? Koska muuten mies söis joka päivä työpaikan ravintolassa, eikä meidän talous kestäisi sitä. Mies on nimittäin erittäin sekaisin aamuisin, ei ole oikein edes herännyt töihin lähtiessään. Jos eväiden kasaaminen jäisi hänen vastuulleen, niin sitä ei todellakaan tapahtuisi. Ja kuten sanottu, meidän talous ei kestäisi sitä.

Vierailija
17/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun kävi, niin pakkasin. Ja vieläkin saatan tehdä hänelle kotiin salaatin valmiiksi kun kerran itsellenikin seuraavaksi päiväkssi teen.

Kylläkin mieheni ihan yhtä usein (useamminkin) pakkaa minulle eväät, sillä hän huolehtii ruoanlaitosta ja osittain vointinsa mukaan lasten hoidosta ja siivouksesta. Osittain lapsemme ovat hoidossa ja minä joskus jopa siivoankin. Mutta ruokaa en tee ikinä. Salaattia korkeintaan. Ja lapon sitä sapuskaa pois näkösältä, eväsrasioihin.

Vierailija
18/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehto on sit se et mies tekee 10-12 tuntii raskasta fyysistä työtä syömättä koko päivänä, ku ei se syö edes aamul mitään.

Vierailija
19/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies tarvitsee eväät, hän osaa tehdä ne kyllä itsekin.

Vierailija
20/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teenmyös kotityöt, ihan kaikki kotityöt, koska haluan tehdä. Saisin palkata siivojan, mutten halua.

Olen kotirouva ja mieheni elättää minut. Tämä on molempien yhteinen valinta. Jos menen joskus töihin, tietenkään en ala sitten enää kotia yksin puunaamaan ja eväsleipiä tekemään.

Mieheni on kaikkea muuta kuin avuton. Hänellä on erittäin upea ura ja on todella kultainen aviomies ja isä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme